برنامه ریزی حمل و نقل مهاجران فلوریدا در ماه جولای آغاز شد


ST. پترزبورگ، فلوریدا (AP) – طبق اسناد ایالتی، مقامات فلوریدا در ماه جولای برنامه ریزی برای انتقال مهاجران به ایالت های دیگر را آغاز کردند و به پیمانکاران احتمالی گفتند که وظیفه آنها انتقال داوطلبانه آنها خواهد بود.

اسنادی که جمعه شب برای آسوشیتدپرس و سایر سازمان های خبری منتشر شد، جزئیات جدیدی را در مورد این برنامه ارائه می دهد که در 14 سپتامبر با پرواز 48 مهاجر عمدتا ونزوئلایی از سن آنتونیو، تگزاس، به مارتا وینیار، جزیره ای در ماساچوست، به اوج خود رسید.

این پرواز تحقیقاتی را توسط یک کلانتر تگزاس و دو پرونده قضایی در میان انتقاداتی که مبنی بر این که این برنامه یک شیرین کاری سیاسی توسط فرماندار جمهوری خواه فلوریدا ران دیسانتیس برای جلب نظر به پایگاه محافظه کار خود بود، آغاز کرد.

دیسانتیس امسال برای انتخابات مجدد شرکت می کند و اغلب به عنوان نامزد احتمالی ریاست جمهوری 2024 نام برده می شود. دفتر او فوراً به ایمیلی که روز شنبه به دنبال اظهارنظر در مورد انتشار سند بود، پاسخ نداد.

بر اساس این اسناد، برنامه همانطور که در ماه ژوئیه ذکر شد برای “کمک به جابجایی داوطلبانه بیگانگان غیرمجاز که در فلوریدا یافت می شوند و موافقت کرده اند به جاهای دیگر در کشور منتقل شوند” در نظر گرفته شده است. هیچ اشاره ای به یافتن مهاجران در تگزاس نشده است.

یکی از مناقصه‌گران مستقر در فلوریدا که انتخاب نشد، شرکت Gun Girls Procurement Solutions، قیمت 26000 دلار را برای انتقال حداقل پنج نفر و یک کارمند امنیتی به ماساچوست اعلام کرد. اسناد نشان می‌دهند که یکی دیگر از مناقصه‌گران بالقوه که گزینه‌های قیمتی را ارائه کرد، یک شرکت جت چارتر در نیویورک به نام Wheels Up بود.

در نهایت، مقامات ایالتی شرکت Vertol Systems مستقر در Destin، فلوریدا را انتخاب کردند و تاکنون 1.56 میلیون دلار برای پرواز Martha’s Vineyard و احتمالاً برای پرواز دوم به دلاور، ایالت زادگاه جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، به شرکت پرداخت کرده اند. اتفاق بیفتد هیچ پرواز دیگری اعلام نشده است.

سوابق نشان می دهد که یک شرکت چارتر مستقر در اوهایو، Ultimate JetCharters، قرارداد فرعی برای پرواز مهاجران از تگزاس به یک توقف کوتاه در Crestview، فلوریدا، و سپس به Martha’s Vineyard داشت.

در همین حال، مقامات در ماساچوست روز جمعه گفتند که همه مهاجران ونزوئلایی که به دنبال پناهندگی در ایالات متحده هستند، یک پناهگاه موقت در یک پایگاه نظامی در کیپ کاد ترک کرده اند.

دولت چارلی بیکر، فرماندار فرماندار چارلی بیکر در یک بیانیه ایمیلی گفت: «از تلاش‌های مشترک بین چندین سازمان دولتی و ارائه‌دهندگان غیرانتفاعی برای اطمینان از دریافت منابع بشردوستانه لازم و دسترسی به گزینه‌های مسکن جدید برای هر فرد متشکر است».

برخی از این مهاجران از دسانتیس و دیگر مقامات فلوریدا در دادگاه فدرال بوستون شکایت کرده اند و ادعا کرده اند که آنها قربانی یک “طرح متقلبانه و تبعیض آمیز” برای جابجایی آنها شده اند.

جیسون پیزو، سناتور فلوریدا، دموکرات، نیز شکایتی را به دادگاه ایالتی در تالاهاسی تنظیم کرده است که ادعا می کند پرواز ماساچوست نقض قوانین ایالتی است تا حدی به این دلیل که مهاجران در آن زمان در فلوریدا نبودند. قانونگذار 12 میلیون دلار برای برنامه جابجایی که به طور خاص به مهاجران در داخل مرزهای فلوریدا اشاره می کند، مجوز داد.

_____

جنیفر مک درموت، نویسنده آسوشیتد پرس، از پراویدنس، رود آیلند همکاری کرد.



منبع