برداشت وحشتناک لورن بوبرت نماینده دانمارک در تیراندازی به عنوان “مرگبار” احمقانه شناخته شد

دانمارک برخی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین اسلحه در اروپا را دارد. مجوزهای مالکیت سلاح گرم معمولاً فقط برای شکار یا تیراندازی ورزشی پس از اینکه خریدار بررسی پیشینه را گذراند، در دسترس است. تقریباً ممنوعیت کامل سلاح های خودکار وجود دارد و حمل اسلحه در ملاء عام ممنوع است. آخرین تیراندازی جمعی در این کشور در سال 2015 بود که دو نفر و فرد مسلح در یک حمله تروریستی کشته شدند.

بر اساس آرشیو Gun Violence، ایالات متحده در آخر هفته چهارم ژوئیه متحمل چندین تیراندازی جمعی شد، از جمله یکی در رژه روز استقلال در حومه شیکاگو که شش کشته برجای گذاشت. در سال جاری بیش از 300 تیراندازی دسته جمعی – حوادثی که در آن 4 نفر یا بیشتر کشته شده اند – در ایالات متحده رخ داده است.

فقط یک تیراندازی دسته جمعی در دانمارک رخ داد، کشوری که برخی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین اسلحه در اروپا را دارد. وقت آن رسیده است که بپذیریم قوانین اسلحه، تیراندازی های دسته جمعی را متوقف نمی کند!» توییت کرد متعصب جمهوری خواه اسلحه، که زمانی فرزندانش را در حالی که تفنگ های تهاجمی در دست داشتند برای عکس کریسمس ژست گرفتند.

یک مرد مسلح یکشنبه گذشته در یک مرکز خرید در پایتخت دانمارک سه نفر را کشت و چهار نفر دیگر را زخمی کرد. پلیس گفت که تیرانداز 22 ساله مظنون به مشکلات روحی و روانی مبتلا بود و هنگام دستگیری به یک تفنگ مسلح بود.

ایالات متحده در آخر هفته گذشته تیراندازی های دسته جمعی بیشتری داشته است.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.





منبع

نماینده لورن بوبرت (R-Colo.) تیراندازی اخیر در مرکز خرید در کپنهاگ را به عنوان مدرکی مبنی بر اینکه قوانین سختگیرانه کنترل اسلحه کار نمی کند، کشف کرد. با این حال، او نتوانست اشاره کند که این اولین تیراندازی دسته جمعی دانمارک در هفت سال گذشته بود.

منتقدان بلافاصله استدلال بوبرت را رد کردند: