برخی از خریداران از خرده‌فروشی‌هایی که کالاهای جدید «جونت» را می‌فروشند، مخالفت می‌کنند


نویسنده: آریانا مک لیمور

نیویورک (رویترز) – خرده فروش پوشاک Kohl’s تاپ و تی شرت های خاکستری، سبز و قرمز “Juneteenth 1865” را برای نوجوانان و پسران به قیمت 23.99 دلار ارائه می دهد. JCPenney.com امیدوار است با ده‌ها آویز دیواری که دارای طرح‌های گرافیکی انتزاعی و سیلوئت‌های زنان سیاه‌پوست است، خریداران را با قیمت‌های 60 تا 160 دلار جذب کند.

در اولین تلاش بزرگ برای تجاری‌سازی ژوئن تین، که توسط سیاه‌پوستان برای نسل‌ها به عنوان روزی در سال 1865 جشن گرفته می‌شد که یک ژنرال اتحادیه به گروهی از برده‌داران در تگزاس اطلاع داد که آزاد هستند، تعداد انگشت شماری از خرده‌فروشان بزرگ در حال عرضه کالا هستند.

اما برخی از کالاها، از رویه های پنبه ای با پرچم های قرمز، زرد و سبز ایالات متحده، تا لوازم جانبی چمن با شعارهایی مانند “آزادی”، در میان خریدارانی که خرده فروشان را متهم به سوء استفاده از ژوئن ژوئن برای پول نقد جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن می کنند، ابروها را برانگیخته است. 19 یک تعطیلات فدرال در سال 2021 است.

در ماه مه، والمارت شروع به بازاریابی یک عدد بستنی جدید “Celebrated Edition” از مخمل قرمز و کیک پنیر Juneteenth کرد تا اینکه شکایاتی در توییتر ظاهر شد و والمارت آن را حذف کرد.

یکی از کاربران توییتر در 11 ژوئن پست کرد: «فقط بستنی پراید و جونتینت را در والمارت دیدم، فکر می‌کنم در وضعیت بدی هستیم».

والمارت در بیانیه‌ای در ماه می گفت که این خرده‌فروش “بازخوردی دریافت کرده است که برخی از کالاها باعث نگرانی برخی از مشتریان ما شده است.” خرده فروش عذرخواهی کرد و گفت اقلام را در صورت لزوم حذف خواهد کرد.

Walmart.com همچنین مجموعه‌ای از کتاب‌های کودکان در مورد تاریخ ژوئن و همچنین ده‌ها تی‌شرت را به فروش می‌رساند.

Dollar Tree همچنین در رسانه های اجتماعی به دلیل فروش دکوراسیون جشن ژوئن در رنگ های غیر سنتی در ماه مه مورد انتقاد قرار گرفت. طبق گفته مجمع ملی نوادگان برده داری آمریکا، یک گروه مدافع که از غرامت برای نوادگان برده داری سیاه پوستان آمریکایی حمایت می کند، تزئینات توسط فروشندگانی ساخته می شود که خود از نوادگان بردگان نیستند. Dollar Tree بلافاصله ایمیلی برای درخواست نظر ارسال نکرد.

فروشندگان سیاه پوست را تبلیغ کنید

کانی راس، معاون و رئیس بخش تنوع، حقوق صاحبان سهام و مشارکت در مشاوره Empower، گفت که Walmart و سایر برندها باید از تعطیلات برای تبلیغ فروشندگان سیاه استفاده کنند.

راس می‌گوید: «ژونتین از یک داستان زیبا متولد نشد، اما به آن زمان بدهید و مردم راهی پیدا می‌کنند تا آن را با چیزی مثبت مرتبط کنند.

راس انتظار دارد که شرکت های بیشتری با اجتناب از ارتباط آن با تاریخ برده داری، معنای ژوئن را “نرم” کنند.

لیز راجرز، بنیان‌گذار سیاه‌پوست بستنی‌های Creamalicious که در Walmart، Target و Kroger فروخته می‌شود، گفت که هیچ یک از مشتریان خرده‌فروشی‌اش برای مشارکت‌ها یا رویدادهای ژوئن با او تماس نگرفتند و او اغلب مجبور است شرکت‌ها را برای حضور در قفسه‌های آن‌ها معرفی کند.

میشل ولازلو، مدیر ارشد بازرگانی JCPenney، گفت که این شرکت هرگونه سود خالص حاصل از فروش کالاهای ژوئن ژوئن خود را به Unity Unlimited اهدا می‌کند، یک سازمان غیرانتفاعی که می‌گوید به جوامع کمک می‌کند تا بر تقسیمات نژادی و فرهنگی غلبه کنند. Wlazlo گفت JCPenney به بازخورد مشتریان، تعطیلات سنتی خرده فروشی و سایر عوامل برای تعیین رویدادهای تبلیغاتی نگاه می کند.

برایان پکر از آژانس روابط عمومی Golin گفت که برندهایی که به دنبال استفاده از جونتین هستند باید راه هایی برای ارتقای محصولات و خدمات ساخته شده توسط افراد در آن جوامع پیدا کنند. او گفت که این پیچیده تر از “مشت قدرت سیاه روی چیزی قرار دادن” است.

متناوبا، همچنین ممکن است اشکالاتی برای پیام‌های بسیار ظریف وجود داشته باشد. در بخش سؤالات محصول گالری هنری شاهکار 30 دلاری JCPenney.com Art Canvas Framed Junteenth، مجموعه ای از اشکال نارنجی در پس زمینه سفید، یک نفر پرسید: “این چه ربطی به جونتین دارد؟”

تارگت، که مقر آن در مینیاپولیس است، جایی که جورج فلوید توسط پلیس کشته شد، اولین بار در سال 2020، ژوئن 19 را به عنوان تعطیلات رسمی سالانه شرکت پس از گسترش اعتراضات ملی علیه خشونت پلیس به رسمیت شناخت. این شرکت منابع داخلی با جزئیات تاریخچه ژوئن و لیستی از رویدادهای اجتماعی را برای کارمندان فراهم کرده است تا در آن شرکت کنند. کارگران همچنین می توانند روز مرخصی یا با پرداخت اضافه کاری کار کنند.

(گزارش توسط آریانا مک لیمور؛ ویرایش توسط گرانت مک کول)



Source link