برخی از جمهوری‌خواهان کارولینای جنوبی در آستانه ممنوعیت سقط جنین متوقف می‌شوند


کلمبیا، اس سی (AP) – در سه دهه گذشته، قانونگذاران کارولینای جنوبی دسترسی به سقط جنین را کنار گذاشته اند، به سونوگرافی، رضایت والدین و دوره انتظار 24 ساعته نیاز دارند و این روش را در اوایل بارداری ممنوع کرده اند: ابتدا بعد از 20 هفته، سپس بعد از شش

اما اکنون که دادگاه عالی ایالات متحده مسیری را برای ممنوعیت کامل سقط جنین در این ایالت باز کرده است، برخی در حال برداشتن یک گام به عقب هستند. سیاستمداران، عمدتا جمهوری خواهان، به آنچه در این ماه در کانزاس رخ داد، اشاره می کنند، جایی که نزدیک به 60 درصد از رای دهندگان طرح رای گیری را رد کردند که به قانونگذار محافظه کار ایالت اجازه می داد سقط جنین را ممنوع کند. دونالد ترامپ جمهوریخواه 56 درصد از آرای ریاست جمهوری سال 2020 در کانزاس را به دست آورد. ترامپ در کارولینای جنوبی ۵۵ درصد آرا را به دست آورد.

سناتور سندی سن، تنها سناتور جمهوری خواه که علیه ممنوعیت شش هفته ای سقط جنین که 18 ماه پیش تصویب شد، گفت: “رای کانزاس آنچه را که اکثر ما می دانیم تایید می کند.” ، با صدای بلندترین فریاد می زنند که زنان از لحظه لقاح نباید حق انتخاب داشته باشند.”

سن می‌گوید در حالی که شخصاً معتقد است «همه نوزادان باید به دنیا بیایند»، او همچنین فکر می‌کند که مردم باید بتوانند خودشان تصمیم بگیرند که آیا بارداری را در چند ماه اول ادامه دهند یا خیر.

قانونگذاران کارولینای جنوبی نیز در حال تماشای دیگر مجالس قانونگذاری تحت سلطه جمهوری خواهان هستند. ایندیانا روز جمعه پس از چند روز بحث، تقریباً ممنوعیت سقط جنین را تصویب کرد، در حالی که مجلس نمایندگان و سنای ویرجینیای غربی نتوانستند فوراً در مورد محدودیت های بیشتر به توافق برسند.

ممنوعیت کامل سقط جنین تنها در مواردی که جان مادر در خطر باشد به تازگی از مجمع عمومی کارولینای جنوبی آغاز شده است. جلسات استماع کمیته و مناظره های سطحی در مجلس نمایندگان و سنا باید قبل از اینکه هر لایحه ای روی میز فرماندار جمهوری خواه هنری مک مستر بیاید، برگزار شود.

رهبران قانونگذاری جمهوریخواه پس از اینکه دادگاه عالی ایالات متحده در ماه ژوئن Roe v. Wade را لغو کرد، با جلسه ویژه موافقت کردند. اما به‌جای بازنگری استدلال‌هایی که قانون‌گذاران در اوایل سال ۲۰۲۱ داشتند، زمانی که ممنوعیت سقط جنین پس از تشخیص فعالیت قلبی را تصویب کردند – در حدود شش هفته – برخی جمهوری‌خواهان شروع به ارزیابی مجدد مواضع خود کردند.

“مثل این است که شما در حال حاضر با گلوله های جنگی بازی می کنید. تام دیویس، نماینده جمهوری‌خواه، که سال گذشته پس از اضافه شدن استثنائاتی برای بارداری‌های ناشی از تجاوز جنسی و زنای با محارم، به ممنوعیت سقط جنین با فعالیت‌های قلبی رای داد، گفت: آنچه شما تصمیم می‌گیرید، تأثیر فوری بر بسیاری از ساکنان کارولینای جنوبی خواهد داشت. زندگی فرد باردار را به خطر می اندازد.

دیویس گفت که او اکنون در حال تجدید نظر در کل این موضوع است و حقوق یک جنین برای زندگی کردن را در مقابل حقوق فردی برای کنترل بدن خود می سنجد.

او می‌گوید که دیدگاه‌های مردم در منطقه ساحلی مرفه خود در اطراف جزیره هیلتون هد را نیز در نظر خواهد گرفت. و او قصد دارد اقداماتی را برای بهبود مراقبت های دوران بارداری و حمایت عاطفی و مالی بیشتر در حین و بعد از بارداری به مردم ارائه دهد.

بیل تیلور، نماینده مجلس، درست پشت سر مک مستر ایستاد و او ممنوعیت شش هفته ای را امضا کرد. ماه گذشته او ایمیلی را با عنوان “What’s THE RUSH” به رای دهندگان خود ارسال کرد و گفت که کارولینای جنوبی نباید عجله کند تا ممنوعیت کامل را تصویب کند.

قانونگذار جمهوریخواه گفت، در عوض، ایالت باید چند سال عقب نشینی کند تا ببیند قانون جدیدش که این رویه را پس از شش هفته منع می کند چگونه عمل می کند. او گفت که کارولینای جنوبی همچنین باید بررسی کند که در ایالت‌هایی که اکنون ممنوعیت کامل دارند و سایر ایالت‌هایی که اجازه سقط جنین را می‌دهند چه اتفاقی می‌افتد و برنامه‌های مراقبت از خانواده و سایر برنامه‌های خدمات اجتماعی را مطالعه کند تا ببیند چه کاری می‌توان برای کمک به آنها برای مقابله با هجوم زایمان انجام داد. . در سال 2021 حدود 6300 سقط جنین در کارولینای جنوبی انجام شد.

تیلور در این ایمیل نوشت: «سؤالات بسیار، پاسخ‌ها و راه‌حل‌ها کم است.»

یکی از دلایلی که برخی از مخالفان سقط جنین نمی‌خواهند منتظر بمانند تا ممنوعیت سقط جنین را تصویب کنند، مک مستر است که در نوامبر برای انتخاب مجدد انتخاب می‌شود. رقیب دموکرات او، جو کانینگهام، قول داده است که هرگونه لایحه ای را که سقط جنین را محدود می کند وتو خواهد کرد. جمهوری خواهان چند رای کمتر از دو سوم مورد نیاز برای لغو حق وتو در مجلس نمایندگان و سنا دارند.

مخالفان سقط جنین مسیر طولانی را دنبال کرده اند تا کارولینای جنوبی را به جایی که هست برسانند. قانونگذاران ابتدا به شکل قابل توجهی در اواخر دهه 1980 تجمع کردند، سپس اقدامات خود را در دهه های بعدی حتی بیشتر کردند.

در سال 1990، آنها لایحه‌ای را تصویب کردند که بر اساس آن رضایت والدین یا قاضی قبل از سقط جنین توسط یک خردسال ضروری بود. در سال 1994، آنها شرایط سختگیرانه ای را برای کلینیک های سقط جنین وضع کردند. و در سال 1997 قانونی را تصویب کردند که سقط جنین نیمه زایمان را ممنوع می کند، که نادر است.

در سال 2008، قانونی، مادران را ملزم به امضای فرمی کرد که به آنها گفته شد می‌توانند قبل از سقط، سونوگرافی را ببینند و در سال 2010، یک دوره انتظار 24 ساعته تصویب شد. ممنوعیت سقط جنین بعد از 20 هفتگی، که طرفداران آن می گویند نقطه ای است که جنین می تواند درد را احساس کند، در سال 2018 تصویب شد. قبل از حکم ژوئن خود، دیوان عالی هرگز به ایالت ها اجازه نداده بود که سقط جنین را قبل از این مرحله در حدود 24 هفته ممنوع کنند. جنین می تواند در خارج از رحم زنده بماند.

سناتور جمهوری خواه لری گرومز، که پایان دادن به سقط جنین را یکی از بزرگترین مسائل 25 سال حضور خود در سنا دانسته است، گفت که خواهان ممنوعیت کامل است زیرا هدف او این است که “هر جانی را که می تواند نجات دهد” – اما او این کار را نمی کند. صورت‌حساب خاصی را مطالبه کنید، زیرا «وقتی همه چیز را بسازید یا هیچ چیز را بسازید، می‌توانید به هیچ چیز نرسید».

گرومز گفت: “هر لایحه حمایت از زندگی که در 25 سال گذشته تصویب کرده ایم به مردم کمک کرده تا انسانیت کودک را درک کنند.”

دموکرات‌های مجلس می‌گویند با توجه به تصمیم دادگاه عالی و این واقعیت که ایالت قبلاً سقط جنین را به شدت محدود کرده است، برای تأمل بسیار دیر است. آنها می ترسند هر چیزی روی میز باشد، از جمله جرم انگاری زنانی که به نوعی به دنبال سقط جنین هستند.

تاد رادرفورد، رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان، گفت: “من فکر می کنم ما بین دیوانه و دیوانه قرار خواهیم گرفت.”

___

جفری کالینز را در توییتر دنبال کنید https://twitter.com/JSCollinsAP.





منبع