برخورد دو هواپیما، سقوط در جریان نمایشگاه هوایی دالاس

اداره هوانوردی فدرال در بیانیه ای اعلام کرد که هواپیمای بوئینگ B-17 Flying Fortress و یک بل P-63 Kingcobra حوالی ساعت 1:20 بعد از ظهر با یکدیگر برخورد کردند و سقوط کردند. این برخورد در جریان نمایش یادبود بال های نیروی هوایی بر فراز دالاس رخ داد.

بر اساس یک وب سایت تبلیغاتی این رویداد، Wings Over Dallas خود را به عنوان “نمایش هوایی برتر جنگ جهانی دوم در آمریکا” معرفی می کند. این نمایش برای 11 تا 13 نوامبر، آخر هفته روز کهنه سربازان برنامه ریزی شده بود و مهمانان باید بیش از 40 هواپیمای دوران جنگ جهانی دوم را ببینند. برنامه بعد از ظهر شنبه آن شامل تظاهرات پروازی از جمله “رژه بمب افکن” و “اسکورت جنگنده” با B-17 و P-63 بود.

“من فقط آنجا ایستادم. من در شوک و ناباوری کامل بودم. همه در اطراف نفس نفس می زدند. همه اشک می ریختند. همه در شوک بودند.»

___

دالاس (AP) – دو هواپیمای نظامی تاریخی روز شنبه در جریان یک نمایشگاه هوایی دالاس با یکدیگر برخورد کردند و به زمین سقوط کردند و در گلوله ای از شعله منفجر شدند و دود سیاه به آسمان بلند شدند. مشخص نیست چند نفر در هواپیما بودند یا اینکه آیا کسی روی زمین آسیب دیده است.

Aubrey Anne Young، 37 ساله، از Leander، که این تصادف را دید، “واقعاً وحشتناک بود. دیدن آن واقعا وحشتناک بود.” “

چندین ویدئوی منتشر شده در توییتر نشان می‌دهد که هواپیمای جنگنده در حال پرواز به سمت بمب‌افکن است که باعث می‌شود آنها به سرعت به زمین سقوط کنند و توپ بزرگی از آتش و دود به راه بیفتند.

اریک جانسون، شهردار دالاس، در توییتر نوشت: «ویدیوها دلخراش هستند.

ایمنی نمایشگاه های هوایی – به ویژه با هواپیماهای نظامی قدیمی تر – برای سال ها یک نگرانی بوده است. در سال 2011، 11 نفر در رنو، نوادا، بر اثر برخورد یک موستانگ پی-51 با بینندگان کشته شدند. در سال 2019، یک بمب افکن در هارتفورد، کانکتیکات سقوط کرد و هفت نفر را کشت. NTSB سپس اعلام کرد که از سال 1982 21 حادثه مربوط به بمب افکن های دوران جنگ جهانی دوم را بررسی کرده است که منجر به کشته شدن 23 نفر شده است.

آنتونی مونتویا برخورد دو هواپیما را دید.

در ویدیویی که یانگ در صفحه فیس بوک خود آپلود کرده است، گریه و فریادهای هیستریک زنی در کنار یانگ شنیده می شود.

تصاویر زنده تلویزیونی از صحنه نشان می‌دهد که مردم در حال نصب مخروط‌های نارنجی در اطراف بقایای مچاله شده بمب‌افکن، که در یک منطقه چمن‌زار بود، می‌چینند.

ویدیوهای رویدادهای قبلی Wings Over Dallas، هواپیماهای جنگی قدیمی را در حال پرواز در ارتفاع پایین، گاهی اوقات در حالت نزدیک، در حملات شبیه‌سازی شده یا بمباران نشان می‌دهند. این ویدئوها همچنین نشان می دهد که هواپیماها در حال انجام حرکات نمایشی هوازی هستند.

خدمه اورژانس به سمت محل سقوط در فرودگاه اجرایی دالاس، در حدود 10 مایلی (16 کیلومتری) از مرکز شهر حرکت کردند.

B-17، یک بمب افکن عظیم چهار موتوره، سنگ بنای قدرت هوایی ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم بود. کینگ کبرا، یک هواپیمای جنگنده آمریکایی، بیشتر توسط نیروهای شوروی در طول جنگ مورد استفاده قرار گرفت. به گفته بوئینگ، اکثر B-17 ها در پایان جنگ جهانی دوم از بین رفتند و امروزه تنها تعداد انگشت شماری باقی مانده است که عمدتاً در موزه ها و نمایشگاه های هوایی نمایش داده می شوند.

Bleed از لیتل راک، آرکانزاس گزارش شد



منبع

مقامات گفتند که FAA نیز تحقیقاتی را آغاز کرده است.