برای نوجوان تیراندازی در مدرسه میشیگان به حبس ابد محکوم شد

این پسر در زمان تیراندازی در Oxford High، تقریباً 30 مایلی (50 کیلومتری) شمال دیترویت، 15 ساله بود. چهار دانش آموز کشته شدند و شش دانش آموز و یک معلم دیگر زخمی شدند.

آنها سه هفته پس از اینکه اتان کرامبلی، 16 ساله، دفاعیه احتمالی جنون خود را پس گرفت و تیراندازی در دبیرستان آکسفورد در نوامبر 2021 را تایید کرد، آنها برنامه های خود را در یک پرونده قضایی فاش کردند.

به گفته بازرسان، خانواده کرامبلی از بردن پسرشان به خانه خودداری کردند، اما به آنها گفته شد که او را ظرف 48 ساعت به مشاوره بفرستند. اتان کرامبلی بعداً به حمام مدرسه رفت، اسلحه را بیرون آورد و شروع به تیراندازی کرد.



منبع

دیترویت (AP) – دادستان ها گفتند که برای پسر 16 ساله ای که چهار دانش آموز را در مدرسه ای در میشیگان کشت و به قتل و تروریسم اعتراف کرد، به دنبال مجازات حبس ابد بدون هیچ شانسی برای آزادی مشروط هستند.

والدین او، جیمز و جنیفر کرامبلی، به اتهام قتل غیرعمد زندانی هستند. آنها متهم به در دسترس قرار دادن اسلحه برای پسرشان و نادیده گرفتن نیاز او به درمان سلامت روان هستند.

پیام‌هایی برای اظهار نظر برای وکلای کرامبلی ارسال شد.

مارک کیست، دستیار دادستان شهرستان اوکلند گفت: «حکم حبس ابد بدون امکان آزادی مشروط در این مورد مناسب است.

کرامبلی به تمام 24 اتهام خود اعتراف کرد. قرار است روند صدور حکم در ماه فوریه آغاز شود.

زمانی که او به جرم خود اعتراف کرد، اتان کرامبلی گفت که پدرش تنها چند روز قبل از تیراندازی، اسلحه را با پول خود نوجوان برای او خریده است. پسر گفت که اسلحه در کانتینر یا گاوصندوق در خانه قفل نشده بود.

اتان کرامبلی در کوله پشتی خود تفنگ 9 میلی متری Sig Sauer و 50 گلوله مهمات را به مدرسه آورده بود. اوایل آن روز، معلمی نقاشی را کشف کرده بود که تفنگی به آن اشاره می‌کرد: «افکار متوقف نمی‌شوند. کمکم کنید.” تصویر گلوله ای با این پیام وجود داشت: “همه جا خون است.”

محکومیت درجه اول به قتل معمولاً در میشیگان یک حبس ابد خودکار را به همراه دارد. اما نوجوانان حق دارند یک جلسه دادرسی داشته باشند که در آن وکیل آنها می تواند سلامت روان و سایر مسائل را مطرح کند و برای مدت کوتاه تری بحث کند.