برای فرمانداران جمهوری خواه، همه موفقیت های اقتصادی محلی است

اندرو ریوز، استاد علوم سیاسی در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، گفت که اکثر رأی دهندگان احتمالاً اقتصادهای محلی و ملی را با معیارهای مختلف قضاوت می کنند. وقتی صحبت از مقامات ایالتی و محلی می شود، رای دهندگان از طریق آنچه در زندگی روزمره خود مشاهده می کنند، نظرات خود را شکل می دهند. اما آنها اغلب اقتصاد ملی را از طریق ارقام سخت و ایدئولوژی های سیاسی می سنجند.

فرمانداران جمهوری خواه مانند ران دیسانتیس از فلوریدا و برایان کمپ از جورجیا تا حد زیادی از تورم آسیبی ندیده اند، حتی اگر قیمت مصرف کننده به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین ملی در هر دو ایالت باشد. تورم در منطقه میامی 10.6 درصد، در تامپا 11.2 درصد و در آتلانتا 11.5 درصد است.

ریوز گفت: «اقتصاد ملی» چیزی است که هیچ یک از ما واقعاً آن را تجربه نمی کنیم. «این یک مفهوم انتزاعی است. ما ممکن است بیشتر مایل باشیم که اجازه دهیم حزب گرایی ما بر نحوه دیدن آنچه در سطح ملی می گذرد سایه افکنده باشد. جو بایدن به خوبی دوره ریاست جمهوری خود را سپری کرده است، بنابراین ماه عسل به پایان رسیده است و او مالک این اقتصاد است – چه سیاست هایش مستقیماً مسئول آن باشد یا نه.»

جان لتیری، رئیس و مدیر عامل EIG گفت: آنچه به نظر می رسد اولویت بسیار بیشتر در میان رای دهندگان باشد، شغل نیست بلکه تورم است. در زمان دو قطبی شدن سیاسی، برای او جالب است که چگونه ترس از قیمت ها از خطوط نسلی، طبقاتی، منطقه ای و حزبی عبور می کند.

ابوت و دیگر رهبران جمهوری خواه استدلالی متناقض دارند مبنی بر اینکه اقتصاد ایالات متحده وارد رکود شده است، اما بخش هایی از کشور تحت رهبری جمهوری خواهان هنوز در حال شکوفایی هستند. این مقامات، سیاست های بایدن را به دلیل قیمت های بالای بنزین و مواد غذایی سرزنش می کنند، در حالی که به خاطر دستاوردهای شغلی اعتبار می گیرند.

گابریل لنز، استاد علوم سیاسی در دانشگاه UCLA، گفت: «بهترین معیار برای آنچه رای دهندگان شخصاً تجربه می‌کنند» معیاری است که به عنوان درآمد شخصی قابل تصرف واقعی شناخته می‌شود. این رقم نشان می دهد که مردم پس از تطبیق با مالیات و تورم چقدر پول دارند. تغییرات آن در دو سال گذشته منعکس کننده اقبال سیاسی دموکرات است.

بایدن در سخنانی در حزب جمهوری‌خواه گفت: «بسیار اوقات ما بزرگ‌ترین میکروفون را در اختیار منتقدان و بدبین‌هایی قرار می‌دهیم که از اعلام شکست لذت می‌برند، در حالی که کسانی که متعهد به پیشرفت واقعی هستند، کار سخت حکومت را انجام می‌دهند.»

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.





منبع

رشد مشاغل در سراسر کشور گسترده بوده است. اطلاعات منتشر شده توسط اداره آمار روز جمعه نشان داد که اشتغال در 43 ایالت افزایش یافته است و اساساً در 12 ماه گذشته در هفت ایالت بدون تغییر بوده است.

اما تورم در شهرهای بزرگ تگزاس حتی بدتر از کل کشور است. ارقام دولتی نشان می دهد که تورم در منطقه هیوستون 10.2 درصد و در اطراف دالاس 9.4 درصد است که بالاتر از آخرین میانگین ملی 8.5 درصدی است.

فرماندار جمهوری خواه تگزاس، گرگ ابوت، اغلب رئیس جمهور بایدن را به دلیل تورم بالا و رکود اقتصادی در آستانه تهدید قرار می دهد – یک استدلال استاندارد جمهوری خواه در انتخابات نوامبر.

زمانی که بایدن در مارس 2021 قانون کمک به بیماری همه گیر را امضا کرد، درآمد واقعی قابل تصرف مردم نسبت به سال گذشته 28.7 درصد افزایش یافت. این کمک به بهبود اقتصاد کمک کرد در حالی که برخی از اقتصاددانان برجسته هشدار دادند که ممکن است تورم‌زا نیز باشد. از آنجایی که قیمت ها در سال گذشته افزایش یافته و بسیاری از کمک ها منقضی شده اند، در نتیجه درآمد واقعی قابل تصرف در 12 ماه گذشته 3.5 درصد کاهش یافته است.

آسوشیتدپرس یک الگوی آشنا را در 15 ایالت تحت رهبری جمهوری خواهان یافت که در آن فرمانداران در توییتر از رشد شغلی در ایالت های خود ستایش می کردند، در حالی که سناتورها به طور همزمان می گویند اقتصاد ملی به طور کلی در حال سقوط است. این ادعاهای به ظاهر متناقض در سخنان عمومی نیز تکرار شد.

فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، در کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران (CPAC) در دالاس در 4 اوت سخنرانی می‌کند. اما تورم در شهرهای بزرگ تگزاس حتی بدتر از کل کشور است. (LM Otero / Associated Press)

به نظر می رسد تورم چالشی اجتناب ناپذیر برای بایدن باشد، حتی در شرایطی که به نظر می رسد مسائل دیگری مانند حقوق سقط جنین باعث جلب نظر رای دهندگان دموکرات شده است. جمهوری‌خواهان می‌توانند به افزایش مشاغل کمک کنند تا بگویند چرا در رهبری اقتصاد بهتر عمل می‌کنند، بدون اینکه مجبور باشند، همانطور که بایدن در سخنرانی‌ها تاکید کرده است، سیاست‌های خود را برای کاهش قیمت‌های مصرف‌کننده فهرست کنند.

بایگانی - فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، در کنفرانس کنش سیاسی محافظه کار (CPAC) در دالاس، 4 اوت 2022 صحبت می کند. ابوت اغلب جو بایدن را به دلیل تورم بالا و رکود اقتصادی در آینده مورد انتقاد قرار می دهد - یک استدلال استاندارد GOP در انتخابات نوامبر.  اما تورم در شهرهای بزرگ تگزاس حتی بدتر از کل کشور است.  ارقام دولتی نشان می دهد که تورم در منطقه هیوستون 10.2 درصد و در اطراف دالاس 9.4 درصد است که بالاتر از آخرین میانگین ملی 8.5 درصدی است.  (AP Photo/LM Otero، فایل)

بر اساس این عدد، لنز نتیجه گرفت: “جای تعجب نیست که مردم غمگین هستند.”

بایدن و دیگر دموکرات‌هایش درد ناشی از تورم را که تابستان امسال به بالاترین حد خود در 40 سال اخیر رسید، اذعان کرده‌اند. اما رئیس جمهور تاکید کرده است که ایالات متحده به دلیل نرخ پایین بیکاری 3.5 درصد از رکود اقتصادی اجتناب کرده است. او استدلال می‌کند که عوامل جهانی مانند همه‌گیری، زنجیره‌های تامین شکننده و تهاجم روسیه به اوکراین باعث جهش قیمت‌ها شد – و او با بسته اقتصادی و اقلیمی که روز سه‌شنبه به قانون امضا شد، نیازهای مردم را برآورده می‌کند.

دیسانتیس ادعاهای بایدن مبنی بر سالم ماندن اقتصاد آمریکا را رد کرد و آن را “دو زبانی اورولی” خواند. فرماندار در کنفرانس شورای فرودگاه های فلوریدا در 1 آگوست گفت که مازاد بودجه ایالت او می تواند آن را از رکود محافظت کند.

لتیری گفت: «اتفاق قوی وجود دارد که اقتصاد یک مسئله است، تورم مشکل شماره یک است و بایدن مقصر است». این همه شکاف‌ها را از بین می‌برد. همه آن راه‌های متفاوتی که ما رای‌دهندگان را تکه‌تکه می‌کنیم، همه آنها به یک درجه یا به روشی قوی به این موضوع پاسخ می‌دهند.»

رهبران جمهوری خواه می گویند سیاست های ایالتی مانند نرخ های مالیات پایین و باز نگه داشتن کسب و کار در طول همه گیری به افزایش استخدام و سرمایه گذاری کمک کرده است. اما ادعاهای آنها نادیده گرفته می شود که چگونه رشد شغل با تزریق تاریخی پول فدرال که در مارس 2020 آغاز شد و در دوران بایدن با بسته کمکی 1.9 تریلیون دلاری سال گذشته برای کرونا ادامه یافت، افزایش یافت.

اما گروه تحقیقاتی دو حزبی EIG رشد شغل را در سه ایالت اصلی جمهوری خواه (تگزاس، آریزونا و فلوریدا) و سه ایالت اصلی دموکرات (کالیفرنیا، ایلینوی و نیویورک) تجزیه و تحلیل کرد. این نشان داد که مناطق GOP به طور کامل بهبود یافته اند و از مجموع مشاغل همه گیر خود فراتر رفته اند، در حالی که بهبود در ایالت های دموکرات کندتر بوده است.

آنچه بسیاری از رای دهندگان در ایالت های جمهوری خواه می شنوند یک استدلال اقتصادی شبیه به آنچه بایدن در مقیاس ملی انجام داده است – این است که رشد شغلی و بودجه دولت به اندازه کافی قوی است که مردم را از رکود دور نگه دارد.

نظرسنجی‌های متعدد نشان می‌دهد که رای‌دهندگان نسبت به اقتصاد احساس پیش‌گویی دارند و بیشتر مردم رئیس‌جمهور را مقصر می‌دانند. محققان گفتند که تحلیل‌های آکادمیک زیادی وجود ندارد که نشان دهد چرا به نظر می‌رسد بسیاری از رأی‌دهندگان مایلند تورم را به گردن سیاست‌های کاخ سفید بیاندازند و به مقامات دولتی اجازه دهند، زیرا تورم در دهه‌های اخیر پایین بوده و کمتر از مشاغل عاملی در انتخابات بوده است.

فرماندار تگزاس توییت کرد در 28 ژوئیه: «اقتصاد ایالات متحده در دوران بایدن در رکود است. در همین حال، تگزاس از نظر رشد شغلی در ماه ژوئن رتبه اول را در کشور داشت و امروزه تعداد بیشتری از تگزاسی‌ها نسبت به قبل در تاریخ ایالت ما شغل دارند.

دیسانتیس گفت: «ما از تورم مصون نیستیم، از قیمت انرژی مصون نیستیم. از آنجایی که فلوریدا باز بوده است، چون فلوریدا از نظر اقتصادی برتر بوده است، ما در موقعیتی هستیم که می‌توانیم آن نیازهای ایالت را بدون توجه به آنچه عمو جو از واشنگتن دی سی به ما می‌زند، برآورده کنیم.»