برای سرنخ‌هایی درباره برنامه کمپین رون دیسانتیس، به مجلس قانونگذاری فلوریدا نگاه کنید

لایحه دیگری که انتظار می رود با اصرار دیسانتیس مورد بررسی جدی قرار گیرد، شکایت موفقیت آمیز سازمان های رسانه ای را برای افترا آسان تر می کند.

سوزان مک مانوس، استاد بازنشسته علوم سیاسی در دانشگاه فلوریدا جنوبی، گفت: «از هر چیزی که فرماندار بخواهد بگذرد، از این جلسه عبور خواهد کرد. او می‌گوید: «این سرنخ‌ها – سرنخ‌های بزرگ – در مورد اینکه او چه نوع کمپینی را اجرا خواهد کرد، ارائه می‌کند.»

سخنگوی DeSantis از پاسخ دادن به سؤالات در مورد جلسه آینده خودداری کرد. خاطرات اخیر فرماندار غالباً دستاوردهای او در فلوریدا را به عنوان الگوهایی برای سیاست ملی در بوق و کرنا می‌کند. حتی یکی از فصل‌ها «آمریکا را فلوریدا بسازیم» نامیده می‌شود و او می‌نویسد که «طرح‌نامه فلوریدا» «طرح‌نامه‌ای برای احیای آمریکا» است.

مک مانوس گفت: «من آنها را قبض های حماقت می نامم. «من فکر می‌کنم در پیشبرد لوایحی مانند این خطر وجود دارد [DeSantis] پیش بینی می کند برای ریاست جمهوری نامزد شود.»

در میان آنها پیشنهادهای عمده برای گسترش حقوق اسلحه، محدود کردن بیشتر تلاش‌ها برای تنوع در دانشگاه‌های دولتی و گسترش توانایی شکایت از رسانه‌ها به دلیل افترا – همه اقداماتی است که مسیر مناقصه ریاست‌جمهوری آینده‌ای توسط فرماندار جمهوری‌خواه ران دیسانتیس را روشن می‌کند.

او در ماه دسامبر گفت: «این چیزی بود که من همیشه از آن حمایت کرده‌ام. “این چیزی است که در جلسه عادی انجام خواهد شد.”

دیسانتیس در یک میزگرد ماه گذشته در مورد «اقدامات افتراآمیز رسانه‌ای» از قانون‌گذار خواست تا در مورد این موضوع اقدام کند و گفت: «رسانه‌های قدیمی به طور فزاینده‌ای خود را از حقیقت جدا می‌کنند و در عوض سعی می‌کنند روایت‌های ترجیحی و فعالیت‌های حزبی را به گزارش حقایق ارتقا دهند. ”

یک جفت لایحه متناظر در مجلس و سنا ایالتی، در صورت تصویب، الزام دانش‌آموزان، مربیان و سایر کارمندان مدرسه را از استفاده از ضمایری که «با جنسیت آن شخص مطابقت ندارد» ممنوع می‌کند. همچنین کارمندان مدرسه را از به اشتراک گذاشتن ضمایر خود در صورتی که با جنسیت خود مطابقت نداشته باشند و از دانش آموزان درخواست ضمایر مورد نظر خود را ممنوع می کند.

رهبران جمهوری خواه قبلاً قانونی را معرفی کرده اند که به مردم اجازه می دهد اسلحه های مخفیانه را در هر جایی بدون مجوز حمل کنند – پیشنهادی که دیسانتیس نشان داده است یکی از اولویت های اصلی او برای جلسه آینده است.

این لایحه همچنین به هیأت امنای مدارس این اختیار را می دهد که در هر زمانی دوره تصدی اعضای هیئت علمی را بررسی کنند.

با این حال، در هفته‌های اخیر، جمهوری‌خواهان سنا این قانون را با اقداماتی ترکیب کرده‌اند که می‌گویند ایمنی مدارس را افزایش می‌دهد، مانند ایجاد یک فرآیند استاندارد ارزیابی تهدید مدرسه و گسترش برنامه‌ای که به کارمندان منطقه مدرسه اجازه می‌دهد در مدارس اسلحه حمل کنند.

طبق قانون فعلی فلوریدا، افرادی که به دنبال حمل اسلحه مخفی در ملاء عام هستند، ملزم به دریافت مجوز سلاح مخفی از ایالت هستند. یک اقدام “حمل قانونی” – همانطور که فعالان حقوق اسلحه محافظه کار می گویند – یا “حمل غیر مجاز” – اصطلاحی که فعالان ایمنی و کنترل اسلحه و همچنین گروه های بی طرف ترجیح می دهند – این الزام را حذف می کند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

مک مانوس گفت: “ما با اتفاقاتی که در این جلسه رخ می دهد، می دانیم که او به کجا می رود.”

آندرس مالاو، دستیار پل رنر، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان، مخالفت کرد که هرگونه تمرکز قانونگذاران بر قوانین مربوط به جنگ فرهنگی برجسته مانند HB 999 از دفتر فرماندار انجام می شود.

دموکرات ها این ترکیب را به عنوان یک ترفند سیاسی برای خوشایندتر کردن پیشنهاد حمل بدون مجوز برای رای دهندگان مورد انتقاد قرار داده اند.

هنگامی که قانونگذاران فلوریدا سه شنبه جلسه قانونگذاری خود را در سال 2023 آغاز می کنند، انتظار می رود تعدادی لوایح که گوشت قرمز برای اکثریت جمهوری خواهان باشد.

او قصد ندارد این رویکرد را متوقف کند.

این لایحه، HB 991، شرط «بدخواهی واقعی» را که به طور سنتی به روزنامه‌نگاران امکان خطا می‌دهد، محدود می‌کند تا در عین حال که افراد قدرتمند را مسئول می‌داند، تحت فشار قرار نگیرند تا خودسانسوری کنند. اصطلاح «بدخواهی واقعی» به این ایده اشاره دارد که افراد بر اساس اطلاعاتی که می‌دانستند نادرست هستند یا با بی‌احتیاطی به صحت آن بی‌توجهی می‌کنند.

در اینجا برخی از بزرگترین مواردی است که قانونگذار جمهوری خواه در جلسه 7 مارس تا 5 مه بر روی آنها تمرکز خواهد کرد.

گسترش حقوق اسلحه

لایحه دیگری که توسط جمهوری خواهان در مجلس قانونگذاری پیشنهاد شده است، بر این تلاش ها با سرکوب برنامه های تنوع در دانشگاه های دولتی استوار است. این لایحه، HB 999، کنترل دولت را بر چنین مدارسی تحکیم می کند. این به شورای حکام فلوریدا در واقع اجازه می‌دهد تا دانشگاه‌ها را مجبور به حذف رشته‌های اصلی و فرعی در موضوعاتی مانند تئوری نژادی انتقادی و مطالعات جنسیتی کند و از هزینه‌های برنامه‌ها یا فعالیت‌هایی که از آنها حمایت می‌کنند جلوگیری کند. شورای حکام بر دانشگاه های دولتی ایالت نظارت دارد و 14 نفر از 17 عضو آن توسط فرماندار منصوب می شوند.

قوه مقننه همچنین پیشنهادهای متعارف جمهوری خواهان را که توسط دیسانتیس ارائه شده است، مانند «کفیت مالیاتی بی سابقه» و یک طرح آموزشی که حقوق معلمان را افزایش می دهد و در عین حال شرایط هیئت مدیره مدارس را محدود می کند و اتحادیه ها را از اهرم فشار در مذاکره پرداخت برای مربیان محروم می کند، در نظر خواهد گرفت.

سناتور جیسون پیتزو، منتقد مشهور DeSantis، در مصاحبه ای گفت: “آنها باید دو لایحه جداگانه باشند.” آنها آلمانی نیستند. … نباید با هم ترکیب شوند.»

سرکوب کردن هر چیزی “بیدار شد”

قابل ذکر است، این لایحه همچنین اتهامات تبعیض علیه افراد دیگر بر اساس نژاد، جنس، گرایش جنسی یا هویت جنسیتی را به عنوان افترا طبقه بندی می کند.

لایحه های محافظه کار دیگر مورد توجه ملی قرار گرفته اند، از جمله یکی که در صورت تصویب، حزب دموکرات را در ایالت حذف می کند و دیگری که وبلاگ نویسانی را که در مورد فرماندار و قانونگذاران می نویسند ملزم به ثبت نام در ایالت می شود.

با وجود اکثریت جمهوری خواه در مجلس قانونگذاری، بسیاری از ناظران سیاست فلوریدا انتظار ندارند این لوایح تصویب شوند.

ناظران سیاست در ایالت گفتند، با داشتن قدرت اکثریت جمهوری‌خواه در هر دو مجلس در تالاهاسی، دسانتیس با مقاومت کمی در شکل‌دهی به سیاست این ایالت آن‌طور که صلاح می‌داند، مواجه خواهد شد، زیرا او همچنان به ایجاد کمپین احتمالی ریاست‌جمهوری ادامه می‌دهد.

پیتزو در مورد این صورتحساب گفت: “DeSantis به معنای واقعی کلمه کپی می کند [Trump’s] کتاب بازی.»

با اتفاقاتی که در این جلسه رخ می دهد، می دانیم که او به کجا می رود.

این لایحه در اصل درخواست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را در طول مبارزات انتخاباتی‌اش در سال 2016 “برای باز کردن قوانین افترای ما” به صورت مکتوب قرار می‌دهد و حرکت آن از طریق قوه مقننه، رویکرد مبارزه‌جویانه دولت دیسانتیس را به رسانه‌های خبری ارتقا می‌دهد.

گرایش شدید دیسانتیس به مسائل مربوط به جنگ فرهنگی مربوط به آموزش، به ارتقای شهرت ملی او کمک کرده است. محافظه کاران سال 2022 او را “قانون Stop WOKE” را جشن گرفتند که در واقع گفتگوها در مورد نژاد در مدارس را محدود کرد. فشار او بر هیئت مدیره کالج، که به نظر می‌رسید گروه را وادار کرد تا دوره تحصیلی مطالعات آمریکایی آفریقایی آمریکایی خود را کاهش دهد. و تلافی او علیه دیزنی پس از اعتراض به یک قانون لایحه «نگو همجنسگرا» توسط منتقدان لقب گرفته استمحدود کردن آموزش دانش آموزان جوان در مورد گرایش جنسی و هویت جنسی.

او در مصاحبه ای گفت: «این پیشنهادها همه مبتنی بر اعضا هستند و مسیر خود را از طریق فرآیندهای مناسب طی خواهند کرد.

دنبال رسانه ها می روند

کارشناسان با توجه به اینکه این لایحه حاوی مفاد متعددی است که به نظر می رسد با احکام برجسته دیوان عالی در مورد حقوق متمم اول مغایرت دارد، سؤالات اساسی در مورد قانون اساسی بودن و قانونی بودن این لایحه مطرح کرده اند.

همین دو لایحه همچنین قانون «حقوق والدین در آموزش» را که منتقدان آن را لایحه «نگویید همجنس‌گرا» می‌خوانند، با تمدید ممنوعیت آموزش دانش‌آموزان در مورد گرایش جنسی و هویت جنسی تا پایه هشتم گسترش می‌دهد (قانون فعلی چنین مواردی را اجرا می‌کند. ممنوعیت تا کلاس سوم).

علاوه بر این، دسانتیس و جمهوری خواهان ایالتی از تمرکز خود بر هدف قرار دادن افراد تراجنسیتی چشم پوشی نمی کنند.