برای خودروهای برقی بیشتر از ثروتمندان مالیات بگیرید؟ دموکرات های کالیفرنیا جدا شدند

آتش سوزی ها نیز به یک مشکل فزاینده فوری تبدیل شده اند زیرا تغییرات آب و هوایی ایالت را گرمتر و خشک تر می کند. بیشتر مرگبارترین و مخرب ترین آتش سوزی های جنگلی این ایالت در چند سال گذشته رخ داده است، و ایالت تخمین می زند که آتش سوزی های جنگلی بیش از 85 میلیون تن کربن در سال 2021 منتشر کردند که بیشتر از انتشار سالانه ناشی از برق است.

حامیان این توصیف را رد می‌کنند و می‌گویند که لیفت پس از اینکه گروه‌های محیط‌زیست قبلاً درباره یک اقدام رأی‌گیری بحث می‌کردند، درگیر شد. کریسمن گفت که مهم است که “تیم خود و فرماندار خود را برای دروغ گفتن” در مورد منشأ این اقدام فراخوانیم.

نیمی از پول جمع‌آوری‌شده در پیشنهاد 30 برای وسایل نقلیه الکتریکی به حسابی اختصاص می‌یابد که برای گسترش گزینه‌های حمل‌ونقل و محدود کردن آلودگی هوا در محله‌های کم‌درآمد یا محروم طراحی شده است. این می تواند برای کمک به مردم برای خرید خودروهای الکتریکی یا قرار دادن کامیون های حمل و نقل تمیزتر، اتوبوس ها و حتی دوچرخه های الکترونیکی در جاده ها استفاده شود.

حامیان پیشنهاد 30 عبارتند از حزب دموکرات کالیفرنیا، ائتلاف هوای پاک، شورای دفاع از منابع طبیعی و انجمن ریه آمریکا، که توصیفات مبنی بر اینکه این اقدام به طور خاص به نفع Lyft طراحی شده است را رد کرده اند و اشاره کرده اند که هیچ شرطی وجود ندارد که به صراحت پول را کنار بگذارد. برای رانندگان اشتراکی

در سال انتخاباتی که انتظار می‌رود نیوسام برای دومین دوره انتخاب شود، دعوا بر سر پیشنهاد 30 شاید به بحث‌انگیزترین فصل برای دموکرات‌ها تبدیل شده است. این چند ماه پس از آن صورت می گیرد که تنظیم کننده های هوای ایالتی طرحی را با حمایت نیوسام برای ممنوعیت فروش بیشتر خودروهای جدید گازسوز در ایالت تا سال 2035 تصویب کردند. نیوسام خاطرنشان می کند که او قبلاً 10 میلیارد دلار را به برنامه های مختلف با هدف افزایش پذیرش خودروهای برقی در آینده اختصاص داده است. شش سال.

انجمن معلمان کالیفرنیا، اتاق بازرگانی کالیفرنیا و برخی از سرمایه گذاران خطرپذیر که به تامین مالی کمپین “نه” کمک می کنند، به Newsom در مخالفت با این اقدام می پیوندند.

ساکرامنتو، کالیفرنیا (AP). حریف: فرماندار گاوین نیوسام. این امر فرماندار دموکرات را در طرف مقابل حزب خود و در برابر متحدان محیط زیست سنتی خود قرار می دهد.

نیوسام در یکی از آگهی‌های تلویزیونی می‌گوید: «گول نخورید، Prop.

مری کریسمن، مدیر اجرایی رای دهندگان محیط زیست کالیفرنیا، گفت: “ما نمی توانیم بدون چنین چیزی به اهداف اقلیمی خود برسیم.” “این یا همه ما هستیم که می پردازیم، یا ثروتمندترین کسی است که می تواند هزینه کند. پرداخت.”

گروه‌های تجاری خاطرنشان می‌کنند که مالیات بر درآمد شخصی کالیفرنیا در حال حاضر بالاترین میزان در این کشور است، و معیار رأی‌گیری آن را بیش از 15 درصد برای افرادی که بیشترین درآمد را دارند، قرار می‌دهد. لورن کی، رئیس بنیاد اتاق بازرگانی کالیفرنیا، همچنین هشدار داد که گسترش سریع وسایل نقلیه الکتریکی می تواند شبکه انرژی را تحت فشار قرار دهد، استدلالی که دولت نیوسام آن را رد کرده است.

این پیشنهاد در برابر رای دهندگان 1.75 درصد مالیات بر درآمد شخصی بیش از 2 میلیون دلار یا کمتر از 43000 نفر اضافه می کند. تحلیلگران دولتی تخمین می‌زنند که سالانه 5 میلیارد دلار جمع‌آوری می‌شود، عمدتاً برای کمک به مردم برای خرید وسایل نقلیه الکتریکی و ساخت ایستگاه‌های شارژ، که برخی نیز به منابع برای مبارزه با آتش‌سوزی اختصاص داده می‌شوند.

حامیان گروه های محیط زیست و بهداشت می گویند کالیفرنیا برای سرعت بخشیدن به دور شدن از خودروهای گازسوز و کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از گرم شدن سیاره، به بودجه اختصاصی نیاز دارد. حمل و نقل 40 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای کالیفرنیا را تشکیل می دهد و آتش سوزی های مرگبار فزاینده یکی دیگر از منابع اصلی کربن هستند.

Newsom Proposition 30 را به عنوان یک پول گیرایی توسط غول شراکتی Lyft معرفی کرده است که حداقل 45 میلیون دلار برای حمایت از آن هزینه کرده است. تنظیم‌کننده‌های ایالتی موظف کرده‌اند که تا سال 2030 همه سفرهای اشتراکی بدون آلاینده باشند. اوبر موضعی در مورد این اقدام اتخاذ نکرده است.

در حالی که تعهد موجود نیوسام به زیرساخت خودروهای الکتریکی قابل توجه است، به گفته حامیان، ایالت به منبع درآمد بلندمدت پایدارتری نیاز دارد. در صورت تصویب این طرح، افزایش مالیات به مدت 20 سال ادامه خواهد داشت.

پول جمع‌آوری‌شده توسط مالیات در قانون بودجه دولتی که می‌گوید درصد معینی از درآمد باید به آموزش K-12 اختصاص یابد، حساب نمی‌شود، ماده‌ای که معلمان آن را دوست ندارند. در همین حال، دفتر تحلیلگر قانونی غیرحزبی گفت که این پیشنهاد می‌تواند هزینه‌های کمتر در سایر حوزه‌ها را بر اساس قوانین خاص بودجه، چیزی که حامیان این اقدام مورد اختلاف هستند، کاهش دهد.

پیشنهاد 30 این را از طریق مالیات بر افرادی که بیش از 2 میلیون دلار در سال درآمد دارند تأمین می کند. من به اندازه کافی خوش شانس هستم که تحت تأثیر این مالیات قرار می گیرم و خوشحالم که آن را پرداخت می کنم تا به عقب برگرداندن این تهدید وجودی کمک کنم.

بیل ماگاورن، مدیر سیاستگذاری ائتلاف هوای پاک، گفت: “ما به یک منبع مالی ثابت و قابل اعتماد نیاز داریم که ما را از گذراندن سال های بودجه خوب و سال های بودجه بد نگه دارد.” او با اشاره به Lyft افزود: “اگر هدف این است که آلودگی را محدود کنید، آیا مهم است که چه کسی خودروی برقی را می‌راند؟»



منبع

Lyft می گوید از این اقدام حمایت می کند زیرا کاهش انتشار گازهای گلخانه ای سیاست آب و هوایی خوبی است.