برای اولین بار، اوکراین فرصتی برای شکل دادن به مسیر جنگ – ISW به دست می آورد

مقاله اصلی را در صدای جدید اوکراین بخوانید



منبع

نیروهای اوکراینی یک سری ضدحمله موضعی بین ایزیوم و اسلویانسک انجام دادند و مواضع خود را در تعدادی از شهرک‌ها بازپس گرفتند.

  • به نظر می رسد آمادگی اوکراین برای ضدحمله در خرسون و عملیات اولیه در آن ضد حمله، همراه با تضعیف چشمگیر نیروهای روسیه به طور کلی باشد. به اوکراین اجازه می دهد تا برای اولین بار به طور فعال شکل گیری روند جنگ را آغاز کندگزارش ISW می گوید.

    با این حال، این نیروها باید از یک محور دیگر منتقل شوند که دیگر دستاوردهای روسیه را به خطر می اندازد.

    علاوه بر این، ISW نشان می دهد که روسیه در واقع از طنین “حمله” به دونتسک استفاده می کند، که توسط تبلیغات روسیه انجام شده است تا “پاسخ احساسی” ساکنان مناطق تحت اشغال روسیه در استان دونتسک را برانگیزد. هدف احتمالی جلب حمایت از کمپین تهاجمی روسیه در منطقه آودییوکا و تلاش بیشتر برای استخدام است.

    سایر نظرات تحلیلگران ISW در مورد وضعیت اوکراین در روز گذشته:

    • علاوه بر این، نیروهای متجاوز روسیه نیز خودروهای نظامی مانند توپخانه و هواپیما را از دیگر مناطق اوکراین به کریمه تحت اشغال روسیه در اوکراین مستقر می کنند.

      سربازان اوکراینی در خط مقدم در استان خارکف، اوت 2022 می جنگند

      نیروهای روسیه به حملات زمینی به شمال شرق و جنوب باخموت ادامه می دهند.

    • همچنین بخوانید: چهل و شش شهرک آزاد شده در استان خرسون تا به امروز

      ISW همچنین در گزارش خود اظهارات مبلغان روسی در مورد “حملات” در منطقه تئاتر درام دونتسک و مستعمره کیفری شماره 124 در استان دونتسک اشغالی را تحلیل می کند که آنها ادعا می کنند توپخانه نیروهای مسلح اوکراین به آنها وارد شده است. در 4 اوت (دفتر رئیس جمهور اوکراین این موضوع را تکذیب کرد).

      سربازان اوکراینی در خط مقدم در استان خارکف، اوت 2022 می جنگند

      ISW گفت، با این حال، اکنون به نظر می رسد که ارتش روسیه مجبور شده است به تهدید ضد حمله اوکراین در استان خرسون واکنش نشان دهد.

      همچنین بخوانید: زلنسکی می گوید که اوکراین در استان های خرسون و زاپوریژژیا در حال پیشروی است

      کارشناسان ISW چندین استدلال ارائه می کنند که ادعاهای کرملین را تأیید می کند. به گفته این مؤسسه، آسیبی که رسانه های تبلیغاتی روسیه در گزارش های خود در مورد “گلوله باران” ادعایی در نزدیکی تئاتر در دونتسک نشان دادند، “با گلوله باران توپخانه مطابقت ندارد”.

      جدی بودن معضلی که اکنون فرماندهی عالی روسیه با آن روبروست، احتمالاً به توانایی اوکراین برای حفظ همزمان عملیات ضد تهاجمی مهم در چندین جبهه بستگی دارد. اگر اوکراین بتواند همزمان با ادامه انتقال به ضد حمله در نزدیکی خرسون، بر مواضع مهاجمان در اطراف ایزیوم فشار جدی وارد کند، پس نیروهای روسیه با انتخاب بسیار دشواری روبرو خواهند شد، ISW معتقد است.

      ISW گفت نیروهای روسی فعالانه پرسنل و تجهیزات خود را به خرسون و بخش غربی استان زاپوریژیا منتقل می کنند – به قیمت تلاش برای تصرف اسلویانسک و سیورسک در استان دونتسک، که به نظر می رسد تاکنون از آن دست برداشته اند.

      ISW گفت: «آنها احتمالاً یا باید مواضع خود را در غرب ایزیوم به نفع حفاظت از خطوط ارتباطی زمینی خود به شمال و شرق رها کنند، یا پرسنل و وسایل نقلیه بیشتری را برای حفظ خط مقدم فعلی متعهد کنند.

      همچنین بخوانید: تلاش روس ها برای حمله به استان خارکف – ستاد کل

      پیش از این، مهاجمان قبلاً عملیات تهاجمی (به ویژه در خارکف و بخش های جنوبی جبهه) را به حالت تعلیق درآورده بودند تا تصرف استان لوهانسک را در اولویت قرار دهند. تحلیلگران ISW گفتند که در آن زمان آنها این گام ها را به ابتکار خودشان بر اساس اولویت های تغییر رهبری خود برداشتند.

      در 4 اوت، ارتش روسیه به تلاش های خود برای پیشروی در پیسکی ادامه داد و یک حمله زمینی محدود در جنوب غربی دونتسک انجام داد.

    جنگ روسیه علیه اوکراین: نقشه خصومت ها

    نبرد برای دنباس

    درگیری در استان خارکف

    نبردها در جنوب اوکراین: استان های Kherson، Mykolaiv

    نیروهای روسی تلاش ناموفقی برای پیشروی در شمال غربی ایزیوم کردند.