براندن گریس اولین تورنمنت LIV Golf در ایالات متحده را برنده شد

بازیکنان قبل از مسابقات با سؤالات سختی در مورد مشارکت خود مواجه شدند، که اکثر آنها پاسخ های پات را تلاوت می کردند و معتقد بودند که گلف می تواند «نیروی خوبی باشد.» دیگران از ساختار و سبک تور PGA شکایت داشتند.

گریس روز شنبه با 7 زیر 65 بسته شد تا در مسابقات 54 سوراخی در باشگاه گلف Pumpkin Ridge با رتبه 13 کمتر به پایان برسد. این بازیکن 34 ساله آفریقای جنوبی 4 میلیون دلار برنده شد.

گریس گفت: “گلف بی عیب و نقص بازی کردم، وقتی که نیاز به انجام کار خاصی داشتم، واقعاً خیلی خوب بازی کردم و آمدم و توانستم آن را بیرون بکشم.” این همه چیز جدید شگفت‌انگیز است و همه اینجا در حال انفجار هستند.»

شهردار شهر و 10 شهردار دیگر از جوامع اطراف هفته‌ها پیش به صاحب این دوره در تگزاس نوشتند و اعتراض کردند که این رویداد به دلیل نقض حقوق بشر عربستان سعودی، از جمله قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار، با ارزش‌های جامعه همخوانی ندارد.

رویداد بعدی این تور برای 29 تا 31 ژوئیه در باشگاه ملی گلف ترامپ در تخت خواب برگزار می شود. انتظار می رود که کیسی در آن زمان به آن ملحق شود.

تور PGA با تعلیق هر یک از اعضای فعالی که در اولین رویداد LIV شرکت کرده بودند، به تور نوپا پاسخ داد. کسانی که در اورگان بازی کردند نیز تعلیق شدند مگر اینکه عضویت خود در تور را کنار بگذارند.

اورتیز که در رده 119 جهان قرار دارد، شوت 69 را به ثمر رساند. جانسون (71) با پاتریک رید (67) چهار عقب را به پایان رساند.

سناتور آمریکایی ران وایدن از اورگان، این تور را برای “شستشوی ورزشی” خواند تا از سابقه حقوق بشر عربستان سعودی کم کند. وایدن به مرگ فالون اسمارت 15 ساله در پورتلند در سال 2016 اشاره کرد. یک تبعه عربستانی متهم در این پرونده اما قبل از محاکمه ناپدید شد و مقامات آمریکایی معتقدند که او با کمک دولت سعودی از کشور خارج شد. یک معترض در ورودی روز جمعه تابلویی را در دست داشت که روی آن نوشته شده بود “Fallon Smart, 2000-2016”.

نورث پلینز، اوره (AP) – براندن گریس برنده اولین ایستگاه گلف LIV در خاک آمریکا شد، رویدادی که منتقدان و معترضان را به دلیل تامین مالی سریال جدید توسط عربستان سعودی به خود جلب کرد.

شلوغی روز شنبه بهتر از پنجشنبه و جمعه بود. LIV Golf گفت که این یک فروش است، اما تعداد بلیط های فروخته شده را فاش نمی کند.

زمین 48 نفره در اورگان برای یک کیف 20 میلیون دلاری با یک صندوق جایزه 5 میلیون دلاری اضافی برای یک مسابقه تیمی رقابت کرد. هیچ قطعی وجود نداشت و حتی آخرین نفری که به مقام آخر رسید، 120000 دلار دستمزد گرفت. چارل شوارتزل در مراسم افتتاحیه تور خارج از لندن (و بخش تیمی) برنده شد و 4.75 میلیون دلار به جیب زد.

LIV Golf همچنین شنبه اعلام کرد که بازیکن انگلیسی پت کیسی به این مجموعه پیوسته است. کیسی 44 ساله سه بار در تور PGA و 15 بار در تور اروپا برنده شده است و در رتبه 26 جهان قرار دارد. او از ماه مارس به دلیل مصدومیت در یک دور مسابقات حضور نداشته است.

مجموعه نوپای LIV که توسط مدیر عامل شرکت گرگ نورمن رهبری می شود و توسط صندوق ثروت دولتی عربستان سعودی تامین مالی می شود، هدف آن به چالش کشیدن تور PGA است. برخی از بازیکنان از جمله داستین جانسون، بروکس کوپکا و فیل میکلسون را با وعده پاداش های بزرگ، کیف های جوایز سنگین و رویدادهای کمتر جذب کرده است.

___

گلف AP بیشتر: https://apnews.com/hub/golf و https://twitter.com/AP_Sports





منبع

گروهی از خانواده هایی که عزیزانشان در حمله تروریستی 11 سپتامبر کشته شدند، در روز افتتاحیه مسابقات به نورث پلینز آمدند تا به این رویداد اعتراض کنند. 15 نفر از 19 هواپیماربای آن روز در سال 2001 شهروندان سعودی بودند. این گروه برای توقف بعدی در بدمینستر در نیوجرسی، تظاهرات بزرگتری را برنامه ریزی می کند.

LIV Golf ادعا می کند که “گلف است، اما بلندتر”. علاوه بر رقابت تیمی همزمان، مسابقات شامل شروع با تفنگ ساچمه ای، فعالیت های تعاملی طرفداران و صدای هیپ هاپ در محدوده رانندگی است.

تیم Four Aces به رهبری جانسون برنده رقابت تیمی در Pumpkin Ridge شد.

گریس کارلوس اورتیز مکزیکی را با دو ضربه شکست داد.

LIV Golf از زمان شروعش مورد انتقاد قرار گرفته است، خیلی قبل از اینکه به دشت های کوچک شمالی، در حدود 20 مایلی غرب مرکز شهر پورتلند برسد.