برادفورد فریمن، آخرین بازمانده «گروه برادران» درگذشت

کالدونیا، خانم (AP) – بردفورد فریمن، آخرین بازمانده یگان مشهور ارتش که در کتاب تاریخ شفاهی جنگ جهانی دوم و مینی سریال “گروه برادران” به نمایش درآمد، در سن 97 سالگی درگذشت.

او در روز D به نرماندی فرود آمد، در عملیات مارکت-باغ جنگید و در نبرد بولج مجروح شد و بعداً در اشغال برشتسگادن، آلمان و اتریش شرکت کرد.

در آگهی ترحیم آمده است: “پس از جنگ، او به کالدونیا بازگشت و در 29 ژوئن 1947 با ویلی لوئیز گورلی ازدواج کرد و به مدت 32 سال به عنوان حمل کننده پست مشغول به کار شد.”

«باند برادران» مورخ دانشگاه نیواورلئان، استفن ای. امبروز، درباره «شرکت آسان» و اعضای آن، پرفروش‌ترین سریال بود و الهام‌بخش مینی سریال HBO در سال 2001 با همین عنوان بود.

از فریمن یک خواهر، دو دختر، چهار نوه و 10 نوه به یادگار مانده است.

فریمن یکشنبه در بیمارستان مموریال باپتیست-مثلث طلایی درگذشت.

فریمن یک دانش آموز 18 ساله در ایالت می سی سی پی بود که برای شرکت در جنگ جهانی دوم نام نویسی کرد. او داوطلب شد تا چترباز شود و در شرکت E، هنگ 506 چتر پیاده نظام، لشکر 101 هوابرد، خمپاره‌انداز شد.

در آگهی ترحیم آمده است: «پدر ما همیشه از اینکه یک پسر روستایی اهل می سی سی پی توانست مکان های زیادی را ببیند و افراد جالب زیادی را ملاقات کند، شگفت زده می شد.



منبع

آخرین افسر بازمانده این یگان سال گذشته درگذشت.

فریمن در آرتزیا، می سی سی پی به دنیا آمد و بر اساس این آگهی ترحیم، مراسم تشییع جنازه بر کنار قبر روز جمعه در کالدونیا، می سی سی پی، محل زندگی او برگزار می شود.