برادر پل ویلان پس از انتقاد از مبادله زندانیان از ترامپ انتقاد کرد

ایالات متحده آزادی گرینر را روز پنجشنبه پس از آن که از فوریه در روسیه به دلیل داشتن کارتریج‌های ویپ حاوی روغن حشیش در حالی که در این کشور بود، بازداشت شده بود، تضمین کرد. گرینر با فروشنده اسلحه روسی محکوم به نام ویکتور بوت مبادله شد که 10 سال از محکومیت 25 ساله خود را به اتهام توطئه برای کشتن شهروندان آمریکایی، حمایت از یک سازمان تروریستی تعیین شده و سایر اتهامات گذرانده بود.

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.





منبع

گرینر قبلاً درباره برخی مسائل اجتماعی صحبت کرده بود و در سال 2020 به جمهوری آریزونا گفته بود که معتقد نیست سرود ملی باید قبل از بازی های WNBA پخش شود. او با اشاره به اینکه پدرش در جنگ ویتنام خدمت کرده و در مجریان قانون بوده و او برای کشورش افتخار می کند، گفت که قصد بی احترامی به کشور نداشته است.

منتقدان این قرارداد گفته اند که روسیه شرایط بهتری برای بازگرداندن یک دلال اسلحه دریافت کرده است، در حالی که ایالات متحده گرینر را دریافت کرده است اما ویلان را دریافت نکرده است.

او گفت: “من پیشنهاد نمی کنم که او اکنون بیشتر از آن زمان (صفر) به او اهمیت می دهد.

برادر پل ویلان تفنگدار سابق، که نزدیک به چهار سال است در روسیه زندانی است، روز جمعه پس از انتقاد ترامپ از دولت بایدن به دلیل توافقی که برای آزادی بریتنی گرینر، ستاره WNBA انجام داد، اما نه ویلان، از ترامپ رئیس جمهور سابق انتقاد کرد.

ویلان به جاسوسی برای ایالات متحده متهم و در سال 2018 به اتهام جاسوسی دستگیر شد. او در سال 2020 مجرم شناخته شد و به 16 سال زندان محکوم شد.

ترامپ قبلاً از ورزشکارانی انتقاد کرده بود که در مورد عدالت نژادی و مسائل وحشیانه پلیس صحبت می کردند، از جمله کالین کپرنیک، مدافع سابق NFL.

“چه شرمساری احمقانه و غیر وطن پرستانه ای برای ایالات متحده آمریکا!” ترامپ نوشت.

بایدن تاکید کرده است که روس‌ها با پرونده ویلان متفاوت از پرونده گرینر رفتار می‌کنند و تمایلی به گنجاندن او در توافق ندارند، اما مقامات آمریکایی به کار برای آزادی او ادامه می‌دهند.

دیوید ویلان در پستی در توییتر گفت به نظر می رسد ترامپ در 24 ساعت گذشته بیشتر از دو سال ریاست جمهوری خود که ویلان در آن زندانی بود به بازداشت اشتباه برادرش اشاره کرده است.

ترامپ پا را فراتر گذاشت و در Truth Social گفت که گرینر “علناً از کشور ما متنفر است” و پیشنهاد کرد که ویلان باید آزاد می شد.