بذر سخنرانی دموکراسی بایدن خیلی قبل از جستجوی مار-آلاگو جوانه زد

او توضیح داد: «شما دو الگو ظاهر شده‌اید که مهم هستند. یکی از آنها این است که جمهوری خواهان و ترامپ فکر می کنند که فراتر از حاکمیت قانون هستند و جست و جوی مار-آلاگو نشان دهنده آن است. دوم این که اراده مردم در حال واژگونی است. دو سوم آمریکایی ها یا بیشتر فکر می کنند جو بایدن در انتخابات پیروز شد. 6 ژانویه و رو در مقابل وید واژگونی چشمگیر اراده مردم است.»

اما اولویت بندی او از این موضوع نیز مورد تردید قرار گرفته است. زمستان گذشته، حامیان حقوق رای از آنچه که آنها به عنوان پاسخی ملایم کاخ سفید به تصویب قوانین محدودکننده رأی دهندگان در سراسر کشور جمهوری خواه در نظر می گرفتند، خشمگین شدند. بایدن با سخنرانی در جورجیا پاسخ داد که در آن از سنا خواست تا قوانین فیلیباستر خود را برای تصویب اصلاحات انتخاباتی تغییر دهد. اما رای ها وجود نداشت و این موضوع خیلی زود توسط دیگران پیشی گرفت.

جیم دورنان، یکی از فعالان قدیمی جمهوری‌خواه و عضو جناح ضد ترامپ در حزب، گفت در حالی که رئیس‌جمهور سابق و متحدانش شواهد زیادی برای حمایت از استدلال‌های پنج‌شنبه شب به بایدن ارائه می‌دهند، بایدن از تاکتیک اشتباه استفاده کرد. او گفت که این سخنرانی شبیه یک سیلی عوضی 24 دقیقه ای جمهوریخواهان بود.

من تمایل دارم تقریباً به طور منحصر به فردی روی مسائل نان و کره تمرکز کنم. من شش سال پیش گروه یقه آبی را تأسیس کردم تا آنچه را که به عنوان اشتباهات واقعی در نحوه پیام رسانی ما به این مسائل می دیدم، بهبود بخشم.» بایدن این را دریافت کرد و پیشرفت بزرگی در مورد جایی که حزب هشت سال پیش بود، به دست آورد. با این اوصاف، من از این که چگونه رای دهندگان من بی دلیل تهدیدهای دموکراسی را به عنوان یکی از موضوعات اصلی خود مطرح می کنند، شگفت زده شده ام.





منبع

سخنرانی بایدن به سختی انجام شد. در عرض 25 دقیقه نسبتاً سریع، او اعلام کرد که «برابری و دموکراسی مورد حمله قرار می‌گیرند»، که «نفعی به کشور نکرد که خلاف آن را تظاهر کند» و «بیش از حد آنچه امروز در کشور ما اتفاق می‌افتد، عادی نیست». مدافعانش او را به خاطر بیان حقایق صریح تحسین کردند. منتقدانش او را به دامن زدن به اختلافاتی که او از آن انتقاد می کرد متهم کردند.

به تازگی، با این حال، وجود دارد پشت سر حرکت کرده است اصلاح ملایم تر قانون شمارش انتخابات. و برخی از کسانی که از بایدن به خاطر رها کردن توپ انتقاد کردند، می گویند که از اینکه او را دوباره در سخنرانی روز پنج شنبه صحبت کرد، خوشحال شدند.

با این حال، برای بایدن، سخنرانی روز پنجشنبه نیز بازگشتی به فیلمنامه بود. متفقین می گویند که موضوع دموکراسی متزلزل موضوعی بود که او در جریان اختلافات پیش از انتخابات 2016 نگرانی های واقعی درباره آن داشت. و او در کمپین 2020 غوطه ور شد و هشدار داد که دموکراسی در خطر است و با موضوعی فراگیر در مورد نیاز به احیای “روح ملت”.

اما تیم بایدن همچنین چشمان خود را به پوشش رسانه‌ای سخنرانی او که به پس‌زمینه قرمز دراماتیک و دو تفنگدار دریایی ایالات متحده در پشت رئیس‌جمهور قرار داشتند، خیره شد. آنها انتقادات اساسی را نیز قانع کننده نمی دانستند.

اما خواسته های رقابتی وجود دارد. در طول دوران ریاست جمهوری بایدن، دموکرات ها اصرار داشتند که برخلاف سال های اوباما، به فروش قانونی که تصویب کرده اند تمایل دارند. با نزدیک شدن به دوره های میان دوره ای، و قوانین بیشتر میز او را پاک کرده است، این شغل فروش با فشار بیشتری روبرو می شود.

اما باور درون کاخ سفید این است که آدرس به سادگی اجتناب ناپذیر بود. دستیاران و متحدان متعدد گفتند اگر بایدن صحبت نمی‌کرد، زیرا تحولات عمده بستر کشور را تهدید می‌کرد، «یک سرکشی از وظیفه» بود.

هنگامی که تعدادی از قانونگذاران جمهوری خواه نسبت به خشونت در صورت محکومیت ترامپ هشدار دادند، این فقط بر فوریت آن افزود. همانطور که یکی از مقامات ارشد دولت بیان کرد، “درجه افزایش نگرانی وجود داشت که این جنبش، به جای از بین رفتن، قوی تر می شود.”

یک استراتژی وجود داشت که اگر در مورد این افراد صحبت کنیم، به آنها اکسیژن می دهیم. ادی گلود، استاد تاریخ آفریقایی-آمریکایی پرینستون که در اوایل سال جاری با بایدن همراه با مورخان دیگر ملاقات کرد، گفت: اگر به آنها توجه کنیم، اگر آنها را نام ببریم، به آنها اکسیژن می دهیم. “خب، آنها منبع اکسیژن خود را برای استفاده دارند. و بنابراین شما باید به آن بپردازید زیرا دیگر فقط در حال دود شدن نیست. شعله ها می سوزند.»

او افزود: “من از بخش های خاصی از آن آزرده شدم. فکر می کنم او بهتر بود این کار را انجام نمی داد. او از افرادی مانند من رای نخواهد گرفت.”

با این حال، دموکرات‌ها احساس می‌کنند که این مسائل در چارچوب حقوقی که در حال گسترش و سلب شدن است، با هم ترکیب شده‌اند. که جلسات دادرسی 6 ژانویه شکست خورد. و از زمان لغو تصمیم دیوان عالی کشور رو در مقابل ویدرئیس جمهور به گونه ای گوش کشور را در اختیار داشته است که در بسیاری از دوره های ریاست جمهوری اش از او طفره رفته است.

همچنین ماه ها در حال ساخت بود.

آنها منکر این نیستند که این سخنرانی منفعت سیاسی داشت. به باور دستیاران کاخ سفید، رئیس جمهور سابق آنقدر سمی شده است که هر روزی که در آن بر گفتمان مسلط شود، روز خوبی است. آنها از تماشای مواجهه نامزدهای جمهوری خواه کنگره با سؤالاتی در مورد نابسامانی های حقوقی و سیاسی ترامپ لذت می برند.

متحدان رئیس جمهور می گویند که او به طور خصوصی بر اهمیت نه تنها اعلام خطر برای دموکراسی، بلکه مرتبط کردن آن با نیاز به رأی گیری در ماه نوامبر تأکید می کند. سلیندا لیک، یک نظرسنجی قدیمی حزبی که برای کمپین بایدن کار کرده است، گفت که رای دهندگان، به ویژه زنان متحرک و «دموکرات‌های پرشور» – کسانی که رای می‌دهند اما نه در دوره‌های میان‌دوره‌ای – موردی را که بایدن ایجاد کرده قانع‌کننده دانسته‌اند.

دستیاران کاخ سفید می گویند که علاقه بایدن در واقع هرگز از بین نرفت. آنها به سخنرانی های او در تولسا، اوکلا، در سال گذشته برای برگزاری صدمین سالگرد یک حمله گسترده نژادی و در سالگرد قیام 6 ژانویه اشاره می کنند. در اوایل ماه اوت، بایدن جلسه ای را با مورخان، محققان و روزنامه نگاران تشکیل داد تا درباره تهدیدات علیه دموکراسی کشور گفتگو کند. و پس از اینکه نماینده لیز چنی (رئیس ویو) در انتخابات اولیه خود در ماه گذشته شکست خورد، بایدن روز بعد با او تماس گرفت تا از تعهدش به تحقیق در مورد حملات 6 ژانویه و هشدارهایش در مورد عقب نشینی دموکراتیک تشکر کند.

سخنرانی پرزیدنت جو بایدن که در مورد حمله به دموکراسی آمریکایی – توسط دونالد ترامپ و پیروان اصلی او – هشدار داد، فراخوانی در فصل انتخابات برای تسلیحات بود که شبیه هیچ چیز در تاریخ مدرن آمریکا نیست.

دستیاران گفتند که بایدن از ژوئن گذشته در حال برنامه ریزی برای ارائه نسخه ای از سخنرانی پنجشنبه شب بود و گفت که می خواست در مورد آنچه که به نظر او تهدیدهای جدی برای دموکراسی کشور می دید صحبت کند. اما وقایع همچنان مانع از تحویل آن شدند. آنها گفتند که فشارها در چند هفته گذشته در میان تعدادی از تحولات ایجاد شده است.

پیروزی‌های اولیه حزب جمهوری‌خواه تعدادی از نامزدهای انکارکننده انتخابات 2020 در رقابت‌های ایالتی و فدرال، همراه با تجمیع حمایت‌ها در اطراف ترامپ، کاخ سفید را به لرزه انداخت. بایدن به همکارانش گفت که به سختی حزب جمهوری‌خواه را که زمانی می‌توانست با آن کار کند، می‌شناخت و در عوض یک فرقه شخصیتی را می‌دید.

لیک گفت که این ترکیب “روایتی بسیار قوی ایجاد می کند و این استدلال را تقویت می کند که اگر می خواهید متحد شوید تا اطمینان حاصل کنید که اراده مردم سرنگون نمی شود، باید در سال 2022 رای دهید.”

یکی از مقامات ارشد دولت گفت: «حمله برای دموکراسی اخیراً به یک موضوع متضاد تبدیل شده است و تفسیر بسیار غم انگیزی است که می توان آن را به این شکل دید. پیش‌فرض سخنرانی این بود که هر آمریکایی می‌تواند حول اصل زندگی در دموکراسی متحد شود و ارزش دفاع از آن را دارد… این یک موضوع تفرقه‌انگیز 10 سال پیش نیست.

تهدیدات علیه ماموران فدرال پس از جست و جوی اف بی آی در خانه ترامپ در مار-آ-لاگو نیز خشم رئیس جمهور را برانگیخت. بایدن انعکاس اتفاقات 18 ماه پیش را دید، زمانی که افسران جان خود را در دفاع از ساختمان کنگره آمریکا از دست دادند. نگارش واقعی سخنرانی حدود سه هفته پیش آغاز شد و جان میخام، مورخی که در تعدادی از گسترده‌ترین سخنرانی‌های بایدن نقش داشته است، به کادربندی کمک کرد.