بدون هیچ توافقی، بایدن مبارزه برای سقف بدهی را به منطقه مجلس نمایندگان که در کنترل جمهوری خواهان است، می کشد

پیروزی قاطع بایدن با انتخابات میان دوره ای سال گذشته، زمانی که مایک لاولر، نماینده اول جمهوری خواه، همان حوزه کنگره را تغییر داد، کاملاً در تضاد است.

ما باید کاهش هزینه های بلندمدت داشته باشیم و نباید نکول کنیم.» لاولر در یک ویدیو گفت که در آن او متعهد به محافظت از سالمندان، کهنه سربازان و آمریکایی های کم درآمد بود.

بایدن پس از اظهارات خود به خبرنگاران گفت: «به رهبران کنگره گفتم که آماده هستم تا بحث جداگانه‌ای درباره بودجه و اولویت‌های هزینه‌هایم آغاز کنم، اما نه در معرض تهدید نکول».

با این حال، برنامه بایدن برای هدف قرار دادن لاولر در روز سه‌شنبه، زمانی که نماینده کنگره گفت در مراسم رئیس‌جمهور دموکرات شرکت خواهد کرد، با مانع مواجه شد.

کاخ سفید در نشست روزانه خود از اظهار نظر درباره حضور پیش بینی شده لالر خودداری کرد.

بایدن روز چهارشنبه برای جمع آوری کمک های مالی و اظهارات سیاسی در کالج جامعه Westchester SUNY در والهالا، نیویورک، منطقه ای در شمال شهر نیویورک که در انتخابات ریاست جمهوری 2020 به راحتی برنده شد، سفر خواهد کرد.

مک کارتی گفت: «من تفاوت زیادی در اظهارات ندیدم.

قانونگذاران کنگره با رئیس جمهور جو بایدن دیدار کردند تا قبل از اول ژوئن، زمانی که جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده به کنگره هشدار داد که ایالات متحده بدهی های آنها را نکول می کند، درباره نحوه رسیدگی به سقف بدهی مذاکره کنند.

کاخ سفید سخنرانی روز چهارشنبه را به عنوان سخنرانی تبلیغ کرده بود که در آن بایدن یک لایحه تصویب شده توسط جمهوری خواهان را که افزایش اختیارات استقراض فدرال را به کاهش هزینه هایی مرتبط می کند که دموکرات ها با آن مخالف هستند، محکوم می کند. این رویداد چند روز قبل از پایان مذاکرات بایدن در روز سه شنبه بدون هیچ پیشرفت قابل اندازه گیری برنامه ریزی شده بود.

دو طرف در مورد چگونگی جلوگیری از عدم تعهد به تعهدات مالی ایالات متحده در بن بست باقی مانده اند و کاخ سفید بارها گفته است که بایدن تسلیم نشود. رئیس جمهور برای انجام مذاکرات مربوط به هزینه ها به عنوان بخشی از روند بودجه سالانه و تخصیص اعتبارات فشار می آورد.

واشنگتن – رئیس جمهور جو بایدن که نشستی با رهبران کنگره را به توافق نزدیک نکرده است، مبارزه خود را با طرح سقف بدهی جمهوری خواهان ادامه می دهد، این بار در منطقه رقابتی مجلس نمایندگان که حزبش امیدوار است دوباره پیروز شود.

بایدن پس از آن گفت: «بیایید در مورد اینکه چه چیزی را باید کاهش دهیم، چه چیزی را باید محافظت کنیم، چه درآمد جدیدی را می توانیم افزایش دهیم و چگونه کسری بودجه را کاهش دهیم تا خانه مالی خود را مرتب کنیم، بحث کنیم.

انتظار می رود بایدن و گروه دو حزبی از رهبران کنگره، که حکیم جفریس، رهبر اقلیت مجلس، چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، روز جمعه دوباره با آنها دیدار کنند.

بایدن در نشستی که رهبران دموکرات کنگره نیز در آن حضور داشتند، قانونگذاران جمهوری خواه را تحت فشار قرار داد تا محدودیت هزینه های ایالات متحده را بدون هیچ گونه محدودیتی افزایش دهند. اما کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان در اظهارات پس از این نشست گفت که رهبران پیشرفت چندانی در جهت توافق داشتند.

در بیانیه‌ای بعداً اذعان کرد که بایدن از یک منطقه تحت کنترل جمهوری‌خواهان بازدید خواهد کرد و بر تمایل رئیس‌جمهور برای کاهش «هزینه‌های بیهوده» از طریق کاهش یارانه‌ها به شرکت‌های نفتی و گسترش توانایی مدیکر برای مذاکره در مورد قیمت دارو تأکید کرد. کاخ سفید خاطرنشان کرد، بایدن همچنین به دنبال کاهش کسری بودجه فدرال با افزایش مالیات بر افراد و شرکت‌های ثروتمند بوده است.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بایدن مبارزه با محدودیت بدهی را به منطقه مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان می کشد





منبع

لاولر در دو توئیت گفت که قصد دارد در هنگام بازدید از منطقه خود با بایدن در مورد این موضوع صحبت کند و امیدوار است که شاهد “حرکت واقعی” رئیس جمهور در مورد یک توافق بلندمدت هزینه باشد.

لاولر به لایحه جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا رای مثبت داد که هزینه های فدرال را کاهش می دهد، وجوه کمک مالی استفاده نشده را لغو می کند و لغو وام های دانشجویی بایدن را معکوس می کند. این لایحه همچنین هزینه های اختیاری را به جایی که در سال مالی 2022 بود برمی گرداند و سقف رشد 1 درصدی را اعمال می کند که به گفته کاخ سفید به کهنه سربازان، معلمان و سالمندان آسیب می رساند.