بخش دوم معرفی ویلاهای خاص در استان های شمال کشور

تفاوت میان طراحی ویلای سنتی و طراحی ویلای مدرن فراتر از ویژگی های ظاهری و بصری می باشد زیرا چهار چوب ویلای سنتی را همانگونه که در مطلب بالا گفته شد المان های تاریخی ، فرهنگ و سنت ها می سازند در حالیکه ویژگی های اصلی ویلا مدرن بر اساس جهانی بودن و هویت زدایی شکل گرفته است .طراحی ویلا سنتی ایرانی الهام گرفته از معماری و سنت های اصیل ایرانی است . رنگ را خاصیت بصری فرم میشناسند. خورشید در غرب غروب میکند و میتواند فضاهایی مثل اتاق نشیمن عمومی و فضاهای استراحت را به طور مشخص که در زمان بعد از ظهر و عصر که مورد استفاده قرار میگیرند، روشن کند. سمت جنوب بخش زیادی از نور خورشید را جذب میکند. خورشید از شرق طلوع میکند و زمانی که در ارتفاع پایین آسمان قرار دارد، فضاهایی را روشن میکند که معمولاً، در زمان صبح مورد استفاده قرار میگیرند. زمانی که به سطح سراسری نور پس زمینه متناسب با اتاق، یعنی نور پردازی عمومیفضا، دست پیدا کردید، این نور پردازی تاکیدی است که جذابیت، تمرکز و کنتراست را به اتاق میافزاید. اگر به همه مراحل بالا دقت کرده باشید، متوجه می شوید که برای انجام هر کدام از آن ها شما نیاز به صرف کردن هزینه های مالی و حتی زمانی دارید، البته اگر شما هنگام خرید، زمینی که از قبل مجوز ساختش را گرفته باشند، بخرید می توان گفت تا حدودی از هزینه ی مالی و زمانی شما کاهش یافته است.

درست است که نورپردازی مصنوعی امتیازات خاص خود را دارد: قابل کنترل است (از لحاظ شدت، رنگ، جهت و نوع منبع نوری) اما انسانها شیفته نور طبیعی هستند به عنوان یک اصل این نکته را در نظر بگیرید که هر فضایی در روز نیاز به روشن کردن چراغ داشته باشد آن فضا، فضای زندگی نیست. اما استفاده درست و زیبا از این سنگ هم نیاز به تبحر معمار دارد. ممکن است، طراحی داخلی یک خانه، نیازمند سطوحی نرم و منعطف باشد، اما برای فضای داخلی یک سینما، چنین سطوحی مناسب نباشند. طراحی ویلا به سبک کلاسیک نیازمند زمینی با مساحت بزرگ است که بتوان به راحتی المان های مورد نیاز را در آن طراحی و اجرا نمود . منابع نوری باید به صورتی انتخاب و طراحی شوند که به راحتی بتوان اتاق را از یک اتاق نورانی، به یک اتاق آرام به وسیله کم نور کنندهها (دیمر)، زیاد یا کم کرد و مثلاً به نوری ملایم تبدیل کرد. در انتخاب ترکیب رنگ بخش داخلی و خارجی ویلا بهتر است از رنگهایی استفاده شود که موجب افزایش روشنایی محیط و انعکاس نور شده و به فرد احساس آرامش و راحتی میدهند. با توجه به افزایش تمایل به تجمل در جوامع امروزی ، تقاضا برای ویلاهای کلاسیک بسیار بیشتر از گذشته شده است .

مدل خانه ویلا (“خانه باغ”) با مکعب های تک طراحی شده است که مطمئناً حس پایداری را برای کل پروژه ایجاد می کند. همان طور که می دانید در تمام پروژه ها در وهله اول باید پلان دو بعدی بنا طراحی شود برای این کار در ابتدای کار باید نیازهای کارفرما مد نظر قرار گیرد. تقارن مهمترین اصلی است که در طراحی نما به سبک کلاسیک مورد توجه قرار می گیرد . سبک طراحی و ساخت راه پله در تناسب با سبک ویلا می تواند کلاسیک باشد و از سنگ ساخته شود. امروزه برای اجرای نمای کلاسیک از سنگ های تراورتن با کیفیت و سفید استفاده می شود زیرا هم معادن ارزشمندی از این سنگ مقاوم در کشور وجود دارد و هم اینکه تراورتن ها ظاهری بسیار زیبا و شکیلی دارند که تکمیل کننده جلال سازه ویلا خواهند بود . ستون های مجلل در طراحی بخش شاه نشین شکوه آن را دو چندان می نمایند و ظاهر فریبنده ای را برای سازه به وجود می آورند . هر دو طرف این قرارداد وظیفه دارند، نهایتا تا دوازده ساعت به تماس ها و پیام های هم جواب مناسب و به موقع بدهند، در غیر این صورت در روند اجرا و شروع قرارداد تاخیر پش می آید و این ضرر و زیان پیش آمده به عهده هر دو طرف قرارداد، یعنی هم کارفرما و هم طراح خواهد بود.

بازسازی ویلا شامل چه مواردی است؟ با بازسازی صورت گرفته در نمای ساختمان ویلایی، به طور کلی طول عمر ساختمان ویلا افزایش خواهد یافت. سبک کلاسیک نیز مانند دیگر سبک های معماری از اصول و قواعد دقیق و ظریفی پیروی می کند که آشنایی با آنها لازمه انتخاب بهترین ویلای کلاسیک خواهد بود . این نوع معماری ویژگی هایی دارد که هیچ نوع معماری دیگری نمی تواند با آنها مطابقت داشته باشد. در کنار این موارد هنگامیکه طراحی مجدد ویلا اتفاق میافتد، ارتباط مؤثری با فضای استخر و مناظر طبیعی اطراف دارد و میتواند نمای ویلا را بهتر کنند تا نور کافی برای آن وجود داشته باشد. با توجه به سنت معماری گذشته تقارن در طراحی نما ویلای ایرانی حسی از دوام ، آرامش و پایداری را به وجود می آورد . طراحی ویلا طراحی ویلا ; در تمامی عناصر پلان و طراحی داخلی و نما باید واحد و یکپارچه باشد ; از این رو بر اساس خواست کارفرما ; میتوان هر کدام از سبک های معماری را برای طراحی ویلا بر اساس امکان سنجی های موجود به انجام رساند.

طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی ویلاهای کلاسیک نیز بر اساس اصول و قواعد خاصی صورت می پذیرد . اکسسوری هایی که برای تزیین در این دکوراسیون به کار می روند بیشتر شامل کتاب و تابلو می باشند که می تواند کتاب ها را درون قفسه هایی چوبی و زیبا قرار دارد و یا حتی شلف ها نیز برای قرار دادن کتاب ها بسیار عالی و مدرن و مناسب می باشند. به طور مثال در صورتی که بخواهید در ویلا زندگی کنید اما دفتر کار مجزا داشته باشید، میتوانید طبقه بالای ویلای دوبلکس را به دفتر کار خانگی خود اختصاص دهید. لوسترها، آباژورها، تابلوهای نقاشی، تندیس، مجسمه و سایر دکوراتیوهای دیگر را فراموش نکنید؛ اما سعی کنید محیط را شلوغ و پر از آلودگی بصری نشود.

سبک طراحی فلت مدرن مورد علاقه بسیاری از صاحبان و حتی طراحان و معماران میباشد. 6. سبک طراحی ویلای مدرن به چه صورت است؟ از آن جایی که یک ویلای دوبلکس از نور طبیعی به اندازه کافی بهره مند است، برای طراحی آن باید به گونه ای عمل کرد که نهایت استفاده را از نور طبیعی به عمل آورد. شیشه علاوه بر اینکه جلوه خاصی را به نمای ساختمان می­دهد نوردهی مناسبی را برای ویلا فراهم می­آورد، بخصوص اینکه طراحان حرفه­ای از طیف وسیعی از لامپ­ها و چراغها برای ایجاد نورپردازی به شکل صحیح و زیبایی بهره می­گیرند. نما مدرن ; شامل کاربری های مختلفی میشود ; و طیف وسیعی از انواع متریال ها را میتوان در طراحی و اجرای نمای مدرن استفاده کرد. شرکت مدرن ویلا با تیم تخصصی و مجرب خود، پاسخگوی تمام سلیقهها و سبکهای طراحی و معماری است. اما چه ویژگیهایی موجب میشود تا کارشناسان معتقد باشند به جای خرید ویلا میبایست با کمک از متخصصین مربوطه همچون متخصصین فعال در گروه طراحی ویلای شرکت مدرن ویلا، اقدام به ساخت و حتی محوطه سازی ویلا نمود؟ در چنین شرایطی انتخاب یک شرکت مناسب و کارآمد اهمیت بسیار بالای می یابد و لازم است در این زمینه دقت عمل بالایی را به کار گیرید.

تنوعی بالایی از شومینهها وجود دارد که میتوان برای ویلا به کار برد. به علاوه استفاده از آبنماهای متعدد، وجود جوی آب و استخر یا حوض میانی، زوایای گرد و پنجرههای بزرگ از دیگر مشخصههای این سبک معماریاند. امروزه بسیاری افراد در طراحی دکوراسیون داخلی ویلای کوچک یا بزرگ خود، به طراحی دکوراسیون مینیمال روی آوردهاند. بنابراین می توان اینگونه بیان کرد که سبک سنتی در طراحی ویلا به معنی طراحی از مد افتاده و قدیمی نیست و شما با انتخاب این سبک برای دکوراسیون ویلای خود میتوانید فضایی گرم ، جذاب و متفاوت ایجاد کنید . در سبک کلاسیک تعادل و تقارن نقش اصلی را در طراحی ایفا می کنند و طراحی سقف های مرتفع و ستون های منحصر به فرد جز پارامترهای اصلی هستند که حذف آنها شاکله طراحی را از هم خواهد پاشید و نتیجه حاصل به هیچ عنوان با سبک کلاسیک همخوانی نخواهد داشت . و به عبارت دیگر تمامی نکات مربوط به طراحی این دسته از ویلاها را برایتان عنوان میکنیم. استفاده از نورپردازی ; و تناسبات معماری و هارمونی رنگی ; بین متریال ها از دیگر نکات مهم در مورد این نما میباشد.

معمولاً در نمای ویلا ، ورودی اصلی در محور تقارن جایگذاری می شود و اجزاهای دیگر مثل ستون ها ، بازشوها و الحاقات نما در دو طرف آن به صورت قرینه قرار دکوراسیون داخلی ویلای دوبلکس می گیرند . طراحی نما کلاسیک و مدرن و ویلا مدرن کلاسیک آجری چوب ترموود نما سنگ نما آپارتمان طراحی نما ، ویلا ، کلاسیک ، مدرن طراحی نما کلاسیک ; قواعد و تناسبات خاص خود را دارد که ریشه ی آن برمیگردد به ; معماری کلاسیک یونان و روم باستان و شیوه های معماری آن زمان. این نوع نما از اصول طراحی وقوانین معماری مدرن تبعیت میکند. در برخی موارد مالکان به معماری که انتخاب میکنند این وظیفه را واگذار خواهند کرد. اولی قدم برای طراحی دکوراسیون داخلی و ایجاد فضاهای ویلا، انتخاب سبک است. سبک طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک امروزی ; را میتوان اینگونه تعریف کرد ; ترکیب تمایلات مدرن با ویژگی های کلاسیک ; که منجر به سبکی پرنشاط میشود و برخی محدودیت های سبک کلاسیک را کنار میگذارد و در نهایت به نوعی دکوراسیون لوکس و لاکچری همراه با کارایی مفید و اقتصادی منجر میشود.

بافت طراحی داخلی ویلا، ویژگیای اسـت که با لمس کـردن یا دیدن به چشـم میآید. طراحی بخشی به عنوان شاه نشین یا ایوان در این سبک بسیار پر اهمیت است و می توان هیچ سازه کلاسیکی وجود ندارد که از این بخش بی بهره باشد . پیروی از ساختار سازه ای ساختمان به خاطر تمام بتنی بودن سازه و وجود ستون ها و تیرها در سقف. طراحی و دکوراسیون منزل مسکونی تلفیقی از طراحی داخلی منزل مسکونی، توجه به نمای ساختمان و طراحی ویلا می باشد. تزئینات باشکوه و ظریف و استفاده از رنگهای مجلل مانند طلایی در این فضا همواره مورد توجه بوده است و تناسب دقیقی بین طراحی نمای ویلای کلاسیک با طراحی دکوراسیون آن برقرار است . جهت خلق جلوه بهتر میتوان از عناصر و ترکیبات مختلفی استفاده کرد و با سبک دلخواه خود بهترین فضای ممکن را پدید آورد.

علاوه بر این، شما میتوانید بر اساس سلیقه و با ایده گرفتن از برخی نکات و اطلاعات مفید درباره طراحی دکوراسیون داخلی، فضای خود را به بهترین شکل ممکن با مبلمان و وسایل زیبا بچنید. مرحله اول: کارفرما تصورات ذهنی و خواسته های خود را در رابطه با طراحی ویلا کلاسیک با طراح در میان میگذارد. قدمت معماری کلاسیک به دوران رونسانس می رسد . معماری این ویلا توسط استودیو Megowan Architectural صورت گرفته است و در یکی از مناطق ساحلی شهر استرالیا واقع شده است. با این حال بعضی دیگر از مناطق کشور به دلیل دسترسی نداشتن و گران قیمت بودن چوب، از آن کمتر استفاده میکنند. شرایط اقلیمی استانهای شمالی، آب و هوای مرطوب و بارندگیهای فصلی از مواردی هستند که نوع ساختار هر ویلا را با توجه به مکانی که ویلا در آن قرار دارد متفاوت می سازد.