با کاهش محدودیت‌های ورود به کووید، گردشگران به تایوان هجوم می‌آورند

با خلاص شدن هنگ کنگ و تایوان از محدودیت‌ها و استقبال از گردشگران، سرزمین اصلی چین یکی از معدود مکان‌هایی در جهان است که سرسختانه مرزها را بسته نگه می‌دارد و به استراتژی «صفر کووید» برای از بین بردن ویروس پایبند است. هنگ کنگ سیاست قرنطینه اجباری خود را برای مسافران ورودی در اواخر ماه گذشته پایان داد و فقط به یک دوره سه روزه خود نظارتی نیاز داشت.

تایپه، تایوان (AP) – تایوان همه محدودیت‌های ورود COVID-19 خود را در روز پنجشنبه لغو کرد و به گردشگران اجازه داد پس از بیش از 2 و نیم سال کنترل مرزی بدون محدودیت به جزیره خودگردان دسترسی داشته باشند.

سونیا چانگ، یک آژانس مسافرتی، گفت که این تغییرات هم برای صنعت گردشگری و هم برای ساکنان تایوانی خوب است، که اکنون می توانند بدون نیاز به قرنطینه به خارج از کشور سفر کنند.

همچنین دیگر هیچ محدودیتی برای برخی از ملیت ها برای ورود به تایوان وجود ندارد.

زن سو، نویسنده آسوشیتدپرس از سنگاپور کمک کرد.



منبع

بازدیدکنندگان دیگر نیازی به قرنطینه در هنگام ورود یا انجام آزمایش PCR ندارند. در عوض، آنها باید سلامت خود را به مدت یک هفته پس از ورود تحت نظر داشته باشند و روزی که وارد می شوند، در آزمایش آنتی ژن سریع نتیجه منفی دریافت کنند. اگر افراد بخواهند در طول دوره نظارت یک هفته ای بیرون بروند، باید آزمایش منفی آن روز یا روز قبل را دریافت کنند.

Valaisurang Bhaedhayajibh، مدیر توسعه تجارت 53 ساله یک شرکت طراحی، قوانین جدید را راحت خواند.

گردشگرانی مانند مک چینتاچاکول 32 ساله و والدینش برای بازدید از جزیره هیجان زده بودند.

___

ده ها بازدیدکننده از تایلند جزو اولین کسانی بودند که طبق قوانین جدید با یک پرواز تایگر ایر که اندکی بعد از نیمه شب به زمین نشست، به فرودگاه بین المللی تائویوان تایوان، که به پایتخت تایپه خدمات می دهد، وارد شدند.

چینتاچاکول گفت: «دیگ داغ غذای مورد علاقه من در تایوان است. “این اولین کاری است که انجام می دهم… خیلی دلم برای آن تنگ شده است.”

در مراسم استقبال در سالن ورود فرودگاه تائویوان، مسافران تایلند با مدیر دفتر گردشگری تایوان، چانگ شی چونگ، دیدار کردند و هدایایی را اهدا کرد.

دفتر گردشگری تایوان تخمین زده است که در مجموع 244 گردشگر از حدود 20 گروه تور روز پنجشنبه وارد می شوند.

او گفت: «نیازی نیست قبل از آمدن به اینجا و همچنین بعد از رسیدن، آزمایش را انجام دهیم. «ما همچنان موظف هستیم هر دو روز یک بار آزمایش خود را انجام دهیم و همه چیز از جمله کیت های آزمایش سریع توسط مقامات تایوانی ارائه شده است».

هنگ کنگ و تایوان، همراه با سرزمین اصلی چین، مدت‌هاست که بیشتر بازدیدکنندگان را ملزم می‌کردند که یک دوره قرنطینه اجباری را در سرتاسر همه‌گیری انجام دهند، حتی در شرایطی که اکثر کشورها مرزهای خود را به روی گردشگران باز کردند.