با پایان یافتن زمان، هیئت ضد شورش کنگره ایالات متحده همچنان بر ترامپ تمرکز می کند

(گزارش توسط Patricia Zengerle؛ گزارش اضافی توسط Jason Lange؛ ویرایش توسط Scott Malone و Josie Kao)



منبع

کمیته منتخب بیش از یک سال است که در مورد حمله به ساختمان کنگره تحقیق کرده و با بیش از 1000 شاهد مصاحبه کرده است. تحقیقات آن ادامه دارد.

نظرسنجی دو روزه رویترز/ایپسوس که روز چهارشنبه به پایان رسید نشان داد که از هر پنج جمهوری‌خواه دو نفر هنوز ترامپ را حداقل تا حدی مسئول این آشوب می‌دانند.

نوشته پاتریشیا زنگرل

یکی از دستیاران کمیته به خبرنگاران گفت: “ما کل این طرح را بررسی خواهیم کرد، کل طرح چند بخشی برای براندازی انتخابات. ما آن را در یک زمینه گسترده تر و همچنین در یک جدول زمانی گسترده تر بررسی خواهیم کرد.” ، برای پیش نمایش جلسه به شرط ناشناس بودن صحبت می کند.

این جلسه که در ساعت 13:00 به وقت گرینویچ (1700 به وقت گرینویچ) برنامه ریزی شده است، به دنبال هشت جلسه دیگر است که کمیته مجلس نمایندگان به رهبری دموکرات ها در ژوئن و ژوئیه و همچنین یک جلسه در ژوئیه 2021 برگزار کردند.

به گفته دستیار، رئیس هیئت، بنی تامپسون، نماینده دموکرات، و نایب رئیس، لیز چنی جمهوری خواه، و شش دموکرات دیگر و یک جمهوری خواه دیگر سخنرانی خواهند کرد.

جلسات قبلی بر انفعال ترامپ قبل و در جریان شورش، فشار رئیس جمهور سابق بر مایک پنس، معاون رئیس جمهور برای انکار پیروزی بایدن، گروه های شبه نظامی که اعضای آن در حمله شرکت داشتند و تعامل ترامپ با مشاوران نزدیک که ادعاهای نادرست وی در مورد تقلب گسترده رای دهندگان را زیر سوال می برد، متمرکز بود.

این می‌تواند آخرین مورد قبل از انتشار گزارش نهایی هیئت‌مدیره باشد، انتظار می‌رود قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای در 8 نوامبر که تعیین کند آیا دموکرات‌های رئیس‌جمهور جو بایدن یا جمهوری‌خواهان ترامپ کنگره را کنترل می‌کنند.

حمله به ساختمان کنگره بیش از 140 افسر پلیس را مجروح کرد و منجر به کشته شدن چندین نفر شد. بیش از 880 نفر در ارتباط با این شورش دستگیر شده اند که تاکنون بیش از 400 نفر به جرم خود اعتراف کرده اند.

اعضای کمیته گفتند که ترامپ با امتناع از اعتراف به شکست خود در انتخابات و از طریق اظهارنظرهایی از جمله توییتی در دسامبر که از حامیانش می‌خواهد در 6 ژانویه به واشنگتن بروند، شورش را تحریک کرد و گفت: “آنجا باش، وحشی خواهد شد.”

دستیار گفت: «تهدیدهای مداومی برای دموکراسی ما وجود دارد که تا به امروز ادامه دارد.

این ستاره تلویزیونی واقعیت یک بار اشتباه خود را انکار می‌کند و اشاره می‌کند که در سال 2024 دوباره به دنبال کاخ سفید خواهد بود. او مرتباً تجمعاتی برگزار می‌کند که در آن به دروغ ادعا می‌کند که به دلیل تقلب گسترده شکست خورده است.

جلسات استماع برگزار شده در سال جاری ممکن است برخی از جمهوری خواهان را متقاعد کرده باشد که ترامپ مسئولیت این شورش را بر عهده دارد. نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان داد که در اوایل ژوئن، حدود یک سوم جمهوری خواهان گفتند که ترامپ حداقل تا حدی مسئول این حمله مرگبار است. در اواخر جولای، سهم جمهوری خواهان با این دیدگاه به دو نفر از پنج افزایش یافته بود.

“تهدید برای دموکراسی ما”

واشنگتن (رویترز) – کمیته کنگره که در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا توسط حامیان دونالد ترامپ تحقیق می کند، وعده داده است که شواهد جدیدی را در روز پنج شنبه در جریان آخرین فرصتش برای متقاعد کردن آمریکایی ها ارائه کند که رئیس جمهور سابق نقشی محوری در آن ایفا کرده است. تلاش برای براندازی شکست خود در انتخابات.

این کمیته از جلسات استماع برای ایجاد یک پرونده استفاده کرده است که تلاش‌های ترامپ برای براندازی شکست انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر 2020، رفتاری غیرقانونی و بسیار فراتر از سیاست عادی است.

دستیار کمیته گفت، جدول زمانی رویدادهایی که قرار است در روز پنجشنبه مورد بحث قرار گیرد، از قبل از روز انتخابات 2020 تا بعد از 6 ژانویه 2021 تمدید خواهد شد.

ترامپ و حامیانش – از جمله بسیاری از جمهوری خواهان در کنگره – هیئت 6 ژانویه را به عنوان یک شکار جادوگر سیاسی رد می کنند، اما حامیان این پنل می گویند که این یک تحقیق ضروری برای تهدید خشونت آمیز علیه دموکراسی است.

در نهمین جلسه استماع علنی این هیئت در سال جاری هیچ شهادت زنده ای وجود نخواهد داشت، اما کمیته منتخب مجلس نمایندگان ایالات متحده قصد دارد شواهد ویدیویی از شاهدانی که در جلسات قبلی خود دیده نشده اند و اطلاعات هزاران سند به دست آمده از این کمیته ارائه کند. خدمات سری.