با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره ای ایالات متحده، نژاد نیویورک تاثیر سقط جنین را بر رای دهندگان آزمایش می کند

“زمین در حال تغییر است”

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس، اقتصاد بزرگترین نگرانی رای دهندگان در سال گذشته بوده است و 29 درصد آن را مهمترین نگرانی خود در هفته گذشته می دانند. در حالی که در آن نظرسنجی به طور مشخص در مورد سقط جنین سوالی مطرح نشد، نظرسنجی رویترز/ایپسوس در ژوئن نشان داد که 62 درصد از پاسخ دهندگان به احتمال بیشتری به نامزدهایی رای می دهند که از حقوق سقط جنین حمایت می کنند.

رایان به حضار در وودستاک گفت: «این فرصت ماست تا پیام روشنی را در اینجا در نیویورک 19 ارسال کنیم که این مسیری نیست که – نه تنها ما اینجا، بلکه آمریکایی‌ها – می‌خواهیم کشورمان برود.»

در اوایل ماه جاری در کانزاس تحت تسلط جمهوریخواهان، رأی دهندگان با اکثریت قاطع اصلاحیه قانون اساسی برای حذف حمایت های سقط جنین را رد کردند. دو انتخابات ویژه دیگر مجلس نمایندگان در مناطق محافظه کار – یکی در نبراسکا و دیگری در مینه سوتا – شاهد پیروزی جمهوری خواهان با اختلاف بسیار کمتر از حد انتظار بود.

رایان در مصاحبه‌ای در پاسخ به سوالی درباره حکم سقط جنین گفت: «این امر اساساً – قطعاً در این منطقه و این جامعه – نه فقط دموکرات‌ها، بلکه بخش وسیعی از مردم را دوباره انرژی داده است. فکر می کنم اکنون زمین به معنای واقعی کلمه در حال تغییر است.

(گزارش توسط جوزف آکس؛ ویرایش توسط اسکات مالون و دانیل والیس)



منبع

رایان، مدیر اجرایی شهرستان اولستر، اولین تبلیغ کمپین خود را بر روی سقط جنین متمرکز کرد. او حکم دیوان عالی را به عنوان بخشی از آنچه او دستور کار جمهوری خواهان راست افراطی فزاینده می خواند، از جمله محدودیت در حق رای، قوانین سهل گیرانه اسلحه و حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده توسط حامیان ترامپ، به تصویر کشیده است.

برخی نشانه‌های اولیه وجود دارد که این استراتژی کار می‌کند، اگرچه جمهوری‌خواهان در بحبوحه تورم تاریخی و محبوبیت کم‌خون بایدن به حذف اکثریت ضعیف دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان علاقه دارند.

او هفته گذشته پیش از سخنرانی در جمع جمهوریخواهان شهرستان رنسلر در تروی، در نزدیکی مرکز ایالت آلبانی، گفت: «اینها خانواده‌ها و جوامعی هستند که خیلی سخت کار می‌کنند و در ازای آن کم می‌گیرند». این چیزی است که در ذهن آنهاست.

برنده مسابقه سه شنبه بلافاصله سوگند یاد می کند تا چند ماه باقی مانده از دوره دلگادو را پر کند. اما به دلیل تقسیم بندی مجدد امسال، رایان و مولینارو هر دو قصد دارند در ماه نوامبر در مناطق مختلف به صندوق رأی بازگردند.

هر دو کاندیدا مفاهیم ملی رقابت خود را پذیرفته اند.

خانه رایان در اولستر کانتی دوباره به ناحیه 18 کشیده شد، جایی که او به عنوان نامزد دموکرات ها مورد علاقه قرار گرفت. مولینارو تصمیم گرفت در منطقه نوزدهم جدید شرکت کند، حتی اگر خانه او در شهرستان داچس به هجدهم کشیده شد.

ووداستاک، نیویورک (رویترز) – پت رایان، دموکرات، در بیان نسخه خود از خطرات در انتخابات ویژه کنگره در ایالت نیویورک در روز سه شنبه سخنانش را کوتاه نکرد و به حامیانش گفت که حملات جمهوری خواهان به سقط جنین به یک تهدید “وجودی” برای دموکراسی ایالات متحده کمک می کند.

مانند بسیاری از جمهوری خواهان، مولینارو، رقیب رایان، سقط جنین را کم اهمیت جلوه داده و در عوض بر تورم بالا و جرم و جنایت تمرکز کرده است. در یک مناظره اخیر، مولینارو، که مخالف سقط جنین است، گفت که از تلاش های فدرال برای ایجاد ممنوعیت ملی حمایت نخواهد کرد و گفت که این تصمیم بر عهده ایالت های جداگانه است.

رایان، کهنه سرباز ارتش، هفته گذشته در یک خانه مشرف به وودستاک به چند ده تن از حامیان دموکرات گفت: «این کشوری نیست که من برای دفاع از آن جنگیدم، وقتی دولت به زنان می‌گوید با بدن‌شان چه کنند و حقوقشان را از بین می‌برد.» کوه های Catskill در حدود 100 مایل (160 کیلومتر) شمال شهر نیویورک.

مولینارو در مصاحبه ای حملات رایان به سقط جنین را رد کرد و استدلال کرد که رای دهندگان بیشتر به مسائل مربوط به کتاب جیبی اهمیت می دهند.

رایان این تصور را که دموکرات‌ها باید بین تاکید بر حقوق فردی یا اقتصاد یکی را انتخاب کنند، یک «انتخاب نادرست» خواند و افزود که جمهوری‌خواهان همواره با لایحه‌های دموکرات‌ها که به گفته او هزینه‌های خانواده‌های کارگر را کاهش می‌دهد، مخالفت کرده‌اند.

در سرتاسر کشور، نامزدهای دموکرات از حکم دادگاه عالی استفاده کرده و استدلال می‌کنند که کنگره تحت کنترل جمهوری‌خواهان حقوق سقط جنین و دیگر آزادی‌ها را به خطر می‌اندازد.

هر دو حزب به رقابت در نیویورک برای یافتن سرنخ هایی مبنی بر اینکه چگونه سقط جنین یا مسائل اقتصادی رای دهندگان را در نوامبر بسیج می کند، چشم دوخته اند. این منطقه گسترده شامل شهرهای لیبرال دره هادسون مانند کینگستون و وودستاک است که در سال‌های اخیر شاهد هجوم ساکنان شهر نیویورک بوده‌اند، و همچنین مناطق روستایی دورتر در غرب.

نوشته جوزف آکس

رقابت 23 اوت بین رایان و مارک مولینارو جمهوری خواه، مدیر اجرایی شهرستان داچس، اولین رقابت رقابتی مجلس نمایندگان از زمانی است که دادگاه عالی ایالات متحده در ژوئن حق سراسری سقط جنین را حذف کرد. این می‌تواند آزمونی حیاتی برای اینکه آیا دموکرات‌ها می‌توانند این موضوع را در انتخابات میان‌دوره‌ای 8 نوامبر که کنترل کنگره را تعیین می‌کند، به سلاح تبدیل کنند، ارائه دهد.

در تروی، مولینارو گفت: “در 23 اوت، ما راهپیمایی را برای بازپس گیری مجلس نمایندگان در مسیر دستیابی به اکثریت جمهوری خواهان آغاز می کنیم.”

منطقه نوزدهم کنگره نیویورک – زمانی که آنتونیو دلگادو دموکرات فرماندار ایالت شد، خالی مانده است – یکی از معدود مناطق زنگوله در کشور است. باراک اوباما دموکرات در سال 2012، دونالد ترامپ جمهوری خواه در سال 2016 و جو بایدن دموکرات آن را در سال 2020 به دست آوردند.