با قیمت های بی سابقه پمپ، بایدن برای تشدید تحریم های روسیه به سختی فشار آورد

رانندگان آمریکایی برای اولین بار در حال گذراندن تعطیلات تابستانی با قیمت بنزین به طور متوسط ​​بیش از 5 دلار در هر گالن هستند. و افزایش قیمت نفت و گاز طبیعی به افزایش تورم به بالاترین سطح در چهار دهه اخیر کمک می کند و باعث افزایش قیمت مواد غذایی، برق و مسکن می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به رویترز گفت: «آنچه در حال رخ دادن است کمتر در مورد میزان خروج نفت روسیه از بازار است، و بیشتر به کاهش سود نفت روسیه در نتیجه مجبور شدن به فروش با تخفیف های شدید مربوط می شود.

اما قیمت بالای سوخت و تورمی که به افزایش آن کمک می کند، با نزدیک شدن به انتخابات 8 نوامبر، برای بایدن و دموکرات های دیگر آسیب پذیر است.

(گزارش توسط تیموتی گاردنر؛ ویرایش توسط ریچارد والدمانیس و مارگریتا چوی)



Source link

سقف قیمت بسیار در معرض خطر دستکاری است، و چگونه آن سیستم را تأیید می کنید؟ برادرزاده گفت.

قیمت بالای سوخت می تواند اشتها برای اقدام تهاجمی در اروپا را نیز کاهش دهد.

برخی از مقامات بر این باورند که سقف قیمت یکی از چندین روش است که می‌تواند درد اقتصادی روسیه را بدون افزایش بیشتر بازارهای جهانی نفت عمیق‌تر کند، زیرا تنها درآمدها کاهش می‌یابد، نه حجم نفتی که وارد بازار می‌شود.

برای مثال، در اواخر ماه مه، پس از حمایت اتحادیه اروپا از تحریم محموله‌های نفت روسیه، قیمت نفت خام برنت به بالاترین حد دو ماه اخیر یعنی نزدیک به 124 دلار در هر بشکه رسید.

اما روسیه تاکنون توانسته است با تخفیف در قیمت های خود خریداران جدیدی پیدا کند. به عنوان مثال، هند در ماه گذشته خرید نفت خام خود از روسیه را تقریباً سه برابر کرد، در حالی که چین نیز بشکه های بیشتری از روسیه دریافت کرده است.

واشنگتن (رویترز) – در حالی که دولت بایدن در نظر دارد اقدامات تنبیهی علیه روسیه را به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین گسترش دهد، یک مانع بزرگ به خانه نزدیکتر است: مصرف کننده آمریکایی.

اما دولت بایدن در حال بررسی تحریم های به اصطلاح ثانویه برای افزایش فشار است. والی آدیمو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا روز سه شنبه گفت، برای مثال، مقامات ایالات متحده در حال مذاکره با متحدان اروپایی و آسیایی در مورد اعمال محدودیت های قیمتی احتمالی برای خرید نفت روسیه هستند.

ریچارد نفیو، یکی از مقامات سابق تحریم‌ها در وزارت امور خارجه ایالات متحده در زمان جو بایدن و باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق، در مورد هر دو روش مشکوک بود، به‌ویژه در مورد سقف قیمت‌ها، که قبلاً هرگز در تولیدکننده‌ای به اندازه روسیه آزمایش نشده بود.

تحریم‌های سخت‌تر بر روسیه، در میان بزرگترین تامین‌کنندگان نفت و گاز جهان، احتمالاً این وضعیت را بدتر خواهد کرد.

مقامات وزارت خزانه داری که تحریم ها را مدیریت می کند و شورای امنیت ملی کاخ سفید بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

در عوض، او معتقد است که واشنگتن می‌تواند با بانک‌های سایر کشورهای مصرف‌کننده همکاری کند تا درآمد روسیه از فروش نفت را به حساب‌های امانی بگذارد، پولی که روسیه فقط می‌تواند برای کالاها و خدمات مورد تایید استفاده کند.

خطر دستکاری سقف قیمت

توسط تیموتی گاردنر

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، انتظار می‌رود تحریم‌های غرب به طور پیوسته صادرات نفت خام روسیه را در سال آینده کاهش دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی گفت: در ماه مه، درآمدهای نفتی روسیه افزایش یافت زیرا قیمت‌های جهانی بالاتر و صادرات ثابت نفت خام بیشتر از این تخفیف‌ها بود.

نظرسنجی راسموسن در ماه گذشته نشان داد که 83 درصد از رای دهندگان احتمالی ایالات متحده معتقدند که تورم موضوع مهمی در انتخاباتی خواهد بود که در آن جمهوری خواهان امیدوارند در یک یا هر دو مجلس کنگره اکثریت را به دست آورند.

پاول مولچانوف، مدیر عامل بانک سرمایه گذاری ریموند جیمز در هیوستون، گفت: “فکر نمی کنم این واقع بینانه باشد.” نفت یک بازار بسیار مایع و رقابتی است و هیچ راه عملی برای اعمال هر نوع محدودیت قیمتی به بالا یا پایین وجود ندارد.

یک مقام آمریکایی در پاسخ به این سوال که چه زمانی می‌توان تحریم‌های ثانویه بر خرید نفت روسیه اعمال کرد و تحت چه شرایطی قرار گرفت، یک مقام آمریکایی گفت که هیچ تصمیمی قطعی نشده است.

به عنوان مثال، روسیه می تواند با نگه داشتن نفت از بازار مقابله به مثل کند. این می تواند بلافاصله قیمت ها را بالا ببرد زیرا تولیدکنندگان نفت جهان پس از سال ها سرمایه گذاری کم در میادین نفتی و پالایشگاه ها ظرفیت مازاد بسیار کمی دارند.

ایالات متحده و اروپا قبلاً مجموعه ای از اقدامات را اعمال کرده اند که صادرات نفت روسیه، رگ حیاتی اقتصاد و ماشین جنگی آن را هدف قرار داده است، از جمله کنترل صادرات، ممنوعیت واردات انرژی از روسیه توسط ایالات متحده، ممنوعیت جزئی اتحادیه اروپا برای واردات انرژی.

والد گفت: «هر بار که در مورد تحریم ها صحبت می شود، قیمت ها بالا می رود.

خریدهای هند برای ماه‌ها در رادار واشنگتن بوده است، با هشدار رسمی ایالات متحده در ماه مارس، در صورت خرید نفت به میزان قابل توجهی فراتر از میزان سال‌های گذشته، ممکن است در معرض “خطر بزرگ” تحریم‌های تشدید شده قرار گیرد.

الن والد، مورخ انرژی و یکی از اعضای ارشد اندیشکده شورای آتلانتیک، در مورد چشم انداز اقداماتی که می تواند قیمت ها را برای مصرف کنندگان سوخت ایالات متحده افزایش دهد، گفت: “این مانند لگد زدن به آنها است در حالی که آنها در حال پایین هستند.”

علاوه بر سقف قیمت، ایالات متحده همچنین ممکن است تحریم هایی را برای نهادهایی که به محموله های روسیه خدمات بیمه یا خدمات ارائه می دهند، در صورتی که معاملات از قیمت تعیین شده در هر بشکه فراتر رود، در نظر بگیرد.

(این داستان برای اضافه کردن کلمه حذف شده “of” به پاراگراف پنجم تصحیح می شود)

اما تشدید اقدامات جنگ اقتصادی علیه روسیه بدون افزایش قیمت ها آسان نخواهد بود.

اما اجرای چنین اقداماتی مستلزم زمان و منابع است.

با توجه به افزایش هزینه های سوخت، ClearView Energy Partners، یک گروه تحقیقاتی غیرحزبی، در یادداشتی به مشتریان گفت: «تردید است که متحدان فراآتلانتیک اراده سیاسی کافی برای انسجام قریب الوقوع در مورد تحریم های «ثانویه» بر صادرات نفت روسیه داشته باشند.