با قیمت بنزین 5 دلار در هر گالن، بایدن به شرکت های نفتی می گوید هزینه های آمریکایی ها را کاهش دهند

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: قیمت گاز: بایدن به مدیران نفت می‌گوید هزینه‌های آمریکایی‌ها را کاهش دهند.



Source link

قیمت گاز: قیمت‌ها دوباره افزایش یافت و به رکورد بالایی رسید، اما عامل اصلی آن پالایشگاه‌ها هستند، نه قیمت نفت

“آمریکایی ها مضطرب هستند”: تورم بی امان، بایدن را قبل از انتخابات میان دوره ای تحت فشار قرار می دهد

بایدن سال گذشته به کمیسیون تجارت فدرال دستور داد تا شرکت های نفت و گاز را به دلیل قیمت های بالا بررسی کند. این قبل از حمله روسیه به اوکراین بود.

بایدن نوشت: «شکی نیست که ولادیمیر پوتین اساساً مسئول دردهای مالی شدیدی است که مردم آمریکا و خانواده‌هایشان متحمل می‌شوند.» اما در بحبوحه جنگی که قیمت بنزین را بیش از 1.70 دلار در هر گالن افزایش داده است، حاشیه سود پالایشگاه‌ها از لحاظ تاریخی بالاست. بدتر شدن آن درد.”

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه به تولیدکنندگان نفت گفت که فوراً هزینه‌های آمریکایی‌ها را کاهش دهند زیرا قیمت گاز در برخی از مناطق این کشور از 5 دلار در هر گالن فراتر رفت.

این آخرین تلاش کاخ سفید برای نشان دادن به آمریکایی ها بود که بایدن، که فاقد صلاحیت اجرای دستورالعمل به مدیران نفتی است، در تلاش است تا سطوح بالای تورم را کاهش دهد. بر اساس گزارش شاخص قیمت مصرف کننده که هفته گذشته منتشر شد، نرخ تورم سالانه در ماه می 8.6 درصد افزایش یافت.

بایدن گفت: «من درک می‌کنم که عوامل زیادی در تصمیم‌های تجاری برای کاهش ظرفیت پالایشگاه‌ها که قبل از روی کار آمدن من رخ داد، نقش داشتند. اما در زمان جنگ، حاشیه سود پالایشگاهی بسیار بالاتر از حد معمول که مستقیماً به خانواده‌های آمریکایی منتقل می‌شود، قابل قبول نیست.»

او روز چهارشنبه نامه‌های انفرادی به مدیران شرکت‌های Marathon، Valero، ExxonMobil، Phillips 66، Chevron، BP و Shell ارسال کرد و از آن‌ها خواست تا درباره اقدامات خود توضیح دهند و از آنها خواست راه‌حل‌هایی برای افزایش عرضه بنزین ارائه دهند.

بایدن صبح چهارشنبه در نامه ای به روسای شرکت های بزرگ نفت و گاز گفت که جنگ روسیه علیه اوکراین تنها تا حدی عامل “افزایش شدید قیمت بنزین” است و از آنها خواست تا با دولت وی برای افزایش عرضه بنزین به آمریکایی ها همکاری کنند.