“با شغال هایت اعدام خواهی شد”

نقل قول: «در مدت 24 ساعت آنها (روس‌ها – اد.) در مورد ارتش اوکراین دروغ می‌گفتند، اما امروز با بیانیه‌ای از سفارت (فدراسیون روسیه در بریتانیا – اد.) جنایت خود را تأیید کردند.

سرویس امنیت اوکراین (SSU) مکالمات تلفنی را شنود کرده است که در آن اشغالگران روسی تایید می کنند که نیروهای روسی مسئول انفجار در مستعمره اشغالی اولنیوکا بوده اند که منجر به کشته شدن حداقل 53 اسیر اوکراینی شد.

  • زمینه:

    • منبع: بیانیه میکیتا نادتوچی، فرمانده موقت هنگ آزوف، در رابطه با کشتار دسته جمعی اسیران جنگی اوکراینی در اولنیوکا

      روزنامه نگاران در خط مقدم خود می جنگند. حامی ما شوید، از کار ما حمایت کنید!



    منبع

    پس از کشتار دسته جمعی اسرای اوکراینی در اولنیوکا، هنگ آزوف اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه توسط یک دادگاه بین المللی اعدام خواهد شد.

    خودت با شغال ها و سفارتخانه هایت اعدام میشی. همه چیز همانطور که دوست دارید، با تمام گواهینامه ها و مهرها، با تصمیم یک دادگاه بین المللی. امپراتوری شبه بربرها نابود خواهد شد.”

    سازمان های اطلاعاتی معتقدند قتل زندانیان اوکراینی در اولنیوکا توسط مزدوران وابسته به گروه واگنر سازماندهی شده بود. [a Russian private military company] به دستور شخصی یوگنی پریگوژین، بدون هماهنگی آن با رهبری وزارت دفاع روسیه.

  • کاترینا تیشچنکو شنبه، 30 ژوئیه 2022، 19:07

    ما، هنگ آزوف، اوکراین به عنوان یک کشور و کل جهان متمدن به سختی به مقابله خواهیم پرداخت تا روسیه یک بار برای همیشه این را به خاطر بسپارد. ما اطلاعات اولیه داریم، اما هنوز آماده اعلام آن نیستیم. ما آنها را در هر کجا که باشند – در سرزمین های اشغالی اوکراین، در روسیه یا در کشورهای دیگر پیدا خواهیم کرد. اوکراین به عنوان یک کشور مجازات عادلانه را تضمین خواهد کرد.” .

    در 29 ژوئیه، رسانه های همسو با روسیه از گلوله باران اردوگاه اسرا در اولنیوکا، استان دونتسک، جایی که اسرای اوکراینی در آن نگهداری می شدند، گزارش دادند. تبلیغ کنندگان ادعا کردند که حداقل 53 اوکراینی کشته شده اند. ستاد کل اوکراین اتهامات فدراسیون روسیه مبنی بر انجام این حمله توسط نیروهای مسلح اوکراین را رد کرد. به گفته ستاد کل، روس ها تلاش کردند شکنجه و کشتار زندانیان را پنهان کنند.

  • سفارت روسیه در انگلیس در توئیتی اعلام کرد که کشتن سربازان هنگ آزوف موجه بوده و جنگجویان آزوف “مستحق یک مرگ تحقیرآمیز” هستند. وزارت امور خارجه اوکراین اعلام کرد که دیپلمات های روسیه در جنایات جنگی در اوکراین شریک هستند و باید پاسخگو باشند.

  • قبلا: واحدهای هنگ آزوف در 29 ژوئیه برای همه کسانی که در قتل عام اسرای جنگی اوکراینی در اولنیوکا دست داشتند، اعلام شکار کردند.

    من می خواهم به پوتین که شخصاً مسئول این جنایت جنگی است یادآوری کنم که در خانه یک مرد به دار آویخته هیچ کس از طناب زدن صحبت نمی کند.

    جزئیات: نادتوچی خاطرنشان کرد که هنگ آزوف حمله روسیه به اولنیوکا را یک اقدام اعدام در ملاء عام می داند که روسیه بدون مجازات انجام داد.