با داغ شدن تحقیقات 6 ژانویه، ترامپ به عنوان قربانی در راهپیمایی آریزونا فعالیت می کند

او بعداً به حامیان گفت: “آنها می خواهند به هر شکلی به من آسیب برسانند، بنابراین من دیگر نمی توانم شما را نمایندگی کنم.”

تحقیق درباره ترامپ

چنی که در ماه آینده با یک انتخابات مقدماتی سخت حزب جمهوری خواه در برابر نامزد مورد حمایت ترامپ روبرو خواهد شد، نامزدی خود برای ریاست جمهوری در سال 2024 را رد نکرده است، چه به عنوان یک جمهوری خواه یا یک مستقل.

ترامپ در مقابل پنس

جنینگز گفت، جمهوری‌خواهان «نمی‌خواهند سال 2020 را مجدداً مطرح کنند، آنها فقط می‌خواهند بایدن و دموکرات‌ها را شکست دهند.

ترامپ گفت: «اما این کاری نیست که من انجام می دهم. “من نمی توانم این کار را انجام دهم.”

لیز مایر، استراتژیست جمهوری خواه گفت که تعداد فزاینده ای از مشاوران سیاسی، اهداکنندگان و رای دهندگان جمهوری خواه معتقدند که ترامپ “کالای آلوده” است و در پی جلسات استماع، به دنبال گزینه هایی مانند ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا هستند.

ترامپ یک روز پس از آن که کمیته ویژه کنگره که در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به کنگره تحقیق می‌کرد، مرحله اول جلسات استماع را به پایان رساند و برنامه‌هایی را برای جلسات استماع بیشتر در پاییز اعلام کرد، ترامپ به دنبال نامزدهای جمهوری‌خواه در آریزونا بود.

پنس در مراسمی برای نامزد جمهوری خواه فرمانداری، کارین تیلور رابسون سخنرانی کرد. ترامپ از یکی دیگر از نامزدهای انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه در دوم اوت، دریاچه کاری حمایت می کند.

ترامپ در جریان تظاهرات اواخر روز جمعه در آریزونا به حامیانش گفت: «اگر در خانه می‌مانم، کار را راحت می‌کردم – اگر اعلام می‌کردم دیگر برای منصب سیاسی کاندید نمی‌شوم – آزار و اذیت دونالد ترامپ فوراً متوقف می‌شود».

بسیاری از نظرسنجی‌های اولیه نشان می‌دهند که ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در سال 2024 پیشتاز است، اما چندین تحلیل‌گر حزب جمهوری‌خواه می‌گویند که استماع و تحقیقات بر محبوبیت او تأثیر گذاشته است. آنها گفتند که تنها سوال این است که چقدر بر رای دهندگان جمهوری خواه که در نهایت در مورد نامزدی تصمیم خواهند گرفت، تأثیر خواهند داشت.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: کمپین ترامپ در آریزونا با داغ شدن تحقیقات کمیته 6 ژانویه



منبع

جنینگز گفت: «گروه رو به رشدی از جمهوری‌خواهان وجود دارند که دو بار به او رای دادند، به او پول دادند، درها را زدند و در هر مرحله از او دفاع کردند و به این نتیجه رسیدند که او ممکن است دوباره به جو بایدن (یا شخص بدتر) ببازد.

اسکات جنینگز، استراتژیست جمهوری خواه، گفت که ترامپ احتمالاً مورد علاقه برای نامزدی است، اما او “شکست ناپذیر” نیست.

اعضای کمیته 6 ژانویه با ارائه شهادت و اسناد در طول هشت جلسه استماع گفتند دروغ های ترامپ در مورد تقلب در انتخابات در سال 2020 حامیان را تشویق کرد تا در تلاشی ناموفق برای توقف شمارش آرای انتخاباتی به ساختمان کنگره یورش ببرند.

یکی دیگر از نامزدهای احتمالی جمهوری خواه در سال 2024، پنس، با دعوت از جمهوری خواهان برای عبور از اعتراضات سال 2020 در آریزونا به مبارزات انتخاباتی پرداخت.

ترامپ روز جمعه به نمایندگی از چندین جمهوری خواه از جمله لیک، بلیک مسترز نامزد سنا و دیگر نامزدهای کنگره و ایالت صحبت کرد.

پنس از فرماندار فعلی برایان کمپ حمایت کرد. ترامپ که از کمپ عصبانی بود زیرا از اعتراض انتخاباتی خود امتناع کرد، یک رقیب اولیه، سناتور سابق دیوید پردو را به خدمت گرفت.

لیز چنی، نماینده جمهوری‌خواه، دیگر عضو جمهوری‌خواه این پنل، از جمهوری‌خواهان و دیگر آمریکایی‌ها خواسته است که از ترامپ عبور کنند: «آیا می‌توان به رئیس‌جمهوری که مایل به انتخاب‌هایی که دونالد ترامپ در جریان خشونت‌های 6 ژانویه انجام داد، اعتماد کرد. دوباره با هر مقامی در ملت بزرگ ما؟

پنس در جریان سفر خود به آریزونا در توییتی نوشت: «اگر حزب جمهوری خواه به خود اجازه دهد که از نارضایتی های دیروز غرق شود، ما ضرر خواهیم کرد». اما اگر دور هم جمع شویم، نگاهمان به توپ باشد و روی آینده تمرکز کنیم، نه تنها در انتخابات بعدی پیروز خواهیم شد، بلکه مسیر تاریخ آمریکا را برای نسل‌ها تغییر خواهیم داد.»

در همین حال، هیئت منصفه بزرگ در آتلانتا در حال بررسی کمپین فشار ترامپ بر مقامات انتخابات جورجیا برای تغییر نتایج انتخابات در این ایالت است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، نامزد جمهوری خواه فرمانداری کری لیک را در مراسم

ترامپ در جریان تظاهرات خود در دره پرسکات، آریز، در مقطعی ادعا کرد که یکی از دوستانش به او گفته است “من تحت تعقیب ترین فرد در تاریخ کشورمان بودم.”

پیتنی گفت: «بیشتر جمهوریخواهان به جلسات استماع توجهی ندارند.

جلسات استماع: کمپین های فشار، خشونت قابل پیش بینی: آنچه از هر هشت جلسه استماع 6 ژانویه آموختیم

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، نامزد جمهوری خواهان برای فرمانداری کری لیک را در گردهمایی “نجات آمریکا” در حمایت از نامزدهای حزب جمهوری خواه آریزونا در روز جمعه در پرسکات ولی آریزونا در آغوش گرفت. انتخابات مقدماتی آریزونا در 2 اوت برگزار می شود.

آدام کینزینگر، نماینده جمهوری‌خواه، یکی از دو جمهوری‌خواه حاضر در پنل کنگره، گفت: «مردم به هدف پرزیدنت ترامپ می‌رسیدند، بنابراین او البته مداخله نکرد».

وزارت دادگستری همچنین در حال بررسی قیام 6 ژانویه است. این تحقیقات می‌تواند به ترامپ و اقدامات او پیرامون شورش که توسط کمیته کنگره توجه شده است، بپردازد.

جلسات بیشتر: کمیته 6 ژانویه وعده جلسات بیشتر در پاییز را می دهد. آنچه ما می دانیم (و نمی دانیم) در مورد آنچه بعد اتفاق می افتد

واشنگتن – تحت تأثیر تحقیقات و اشاره‌های مخالفان جمهوری‌خواه، دونالد ترامپ اعلام می‌کند که به عنوان یک قربانی سیاسی در حالی که به بازرسان حمله می‌کند، مبارزات انتخاباتی خواهد کرد.

جک پیتنی، استاد دولت در کالج کلرمونت مک‌کنا، گفت که ترامپ همچنان می‌تواند نامزد حزب جمهوری‌خواه شود، اما انتخابات عمومی می‌تواند موضوع دیگری باشد، به‌ویژه اگر ترامپ رسما متهم به جنایت باشد.

برخی از شاهدان، عمدتا جمهوری خواهان، شهادت دادند که ترامپ هیچ کاری برای جلوگیری از شورش انجام نداد و ادعاهای خود مبنی بر تقلب در انتخابات را علیرغم اینکه دستیاران به او گفتند در انتخابات شکست خورده است، تبلیغ کردند.

ترامپ و پنس هفته آینده دوباره در واشنگتن دی سی در مجاورت یکدیگر خواهند بود

وزارت دادگستری:مریک گارلند: هیچ چیزی مانع از تحقیقات ترامپ یا هر شخص دیگری برای حمله 6 ژانویه نمی شود

کمیته 6 ژانویه در آخرین جلسه استماع خود در ساعات پربیننده روز پنجشنبه اعلام کرد که جلسات استماع بیشتری را در ماه سپتامبر برگزار خواهد کرد.

ترامپ 24؟:متحدان می گویند که ترامپ در اوایل تابستان امسال و در بحبوحه افشاگری های 6 ژانویه اعلام کرد که سال 2024 برگزار می شود.

پنس، با تکرار نظرات اکثر تحلیلگران حقوقی، گفت که او فاقد صلاحیت مداخله در شمارش آرای انتخاباتی است. اما بسیاری از اغتشاشگران پنس را به دلیل نقض ساختمان کنگره آمریکا، یکی دیگر از موضوعات مهم در جلسات استماع کمیته 6 ژانویه، تهدید کردند.

“خیلی اذیتش کرده اند”

آریزونا تکرار جنگ نیابتی ترامپ و پنس در جورجیا در ماه می است.

ترامپ که قصد دارد قبل از انتخابات نوامبر برای نامزدهای جمهوری خواه در سراسر کشور کارزار انتخاباتی کند و در نظر دارد یک بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 شرکت کند، تنها چند ساعت پس از یک رقیب احتمالی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری: معاون سابق او، مایک پنس، از آریزونا بازدید کرد.

پنس که برای یکی دیگر از نامزدهای فرمانداری آریزونا صحبت می کرد، از جمهوری خواهان خواست تا بر آینده تمرکز کنند و از شکایات حزب جمهوری خواه در مورد انتخابات 2020 عبور کنند – موضوع اصلی اظهارات ترامپ چند ساعت بعد.

بسیاری از جمهوری خواهان ترامپ همچنان به انتقاد از پنس برای رد درخواست های ترامپ مبنی بر حذف آرای الکترال در مراسم شمارش آرای کنگره که در 6 ژانویه 2021 نیز برگزار شد، ادامه می دهند.

دادستان‌های آتلانتا و واشنگتن دی سی نیز در حال بررسی تلاش‌های ترامپ برای برگرداندن شکست انتخاباتی‌اش به رئیس‌جمهور جو بایدن، الهام‌بخش این حمله هستند.

ترامپ در دوران قیام:این بار، این کار او نبود. این همان کاری بود که او با حمله گروهی به کاپیتول انجام نمی داد

او گفت: “آنها او را بسیار آزار داده اند.”

کمپ به راحتی در مرحله مقدماتی پیروز شد.

پنس دوشنبه در بنیاد هریتیج مستقر در دی سی سخنرانی می کند.

آخرین جلسه استماع: خانم روز 8 از جلسات دادرسی 6 ژانویه؟ انفعال ترامپ در جریان شورش کنگره در کانون توجه قرار گرفته است

رئیس جمهور سابق قرار است روز سه شنبه در «اجلاس دستور کار اول آمریکا» سخنرانی کند. این رویداد توسط موسسه سیاست اول آمریکا حمایت می شود، سازمانی که شامل بسیاری از مقامات سابق دولت ترامپ است.