با خوان مرچان، قاضی رئیس پرونده جنایی ترامپ آشنا شوید

ترامپ که کمپینی را برای به دست آوردن مجدد ریاست جمهوری در سال 2024 به راه انداخته است، نوشت: «قاضی به پرونده شکار جادوگر من «تخصیص» داد، «پرونده‌ای» که قبلا هرگز متهم نشده است، از من متنفر است. قاضی مجاز به انجام این کار نیست، و با شرکت های من که “ادعا” نکردند، رفتار شرورانه ای داشت.”

روز جمعه، ترامپ که در پرونده شرکتش متهم نشد، در پلتفرم Truth Social خود به مرچان حمله کرد.

سوزان نچلس، وکیل ترامپ به رویترز گفت که رئیس جمهور سابق خود را بی گناه خواهد دانست.

(گزارش توسط تام هالز در ویلمینگتون، دلاور؛ گزارش اضافی توسط کارن فریفلد؛ ویرایش توسط ویل دانهام و نولین والدر)



منبع

فروشنده به درخواست نظر پاسخی نداد.

نوشته تام هالز

بر اساس گزارش های خبری، قاضی در کلمبیا متولد شد و در سن 6 سالگی به ایالات متحده نقل مکان کرد و در محله کوئینز شهر نیویورک بزرگ شد. مرچان از کالج باروخ و دانشکده حقوق دانشگاه هافسترا فارغ التحصیل شد و کار حقوقی خود را در همان دفتر دادستانی منطقه آغاز کرد که اکنون ترامپ را تحت پیگرد قانونی قرار داده است.

مرچن سال گذشته بر محاکمه جنایی سازمان ترامپ نظارت کرد که با محکومیت این شرکت املاک و مستغلات توسط هیئت منصفه به تقلب مالیاتی و جریمه نقدی به پایان رسید، در حالی که یکی از مدیران قدیمی آن، آلن وایسلبرگ، به جرم خود اعتراف کرد و به زندان فرستاده شد.

در سال 2011، چارلز شومر، سناتور دموکرات ایالات متحده از نیویورک، به پرزیدنت باراک اوباما توصیه کرد که مرچن را برای قضاوت فدرال در بروکلین نامزد کند و گفت که او اولین قاضی فدرال کلمبیایی تبار بود. مرچن برای این پست نامزد نشد.

مرچان از سال 2009 قاضی دادگاه کیفری منهتن بوده است، پس از مدتی که قبلاً در دادگاه دعاوی این ایالت که به پرونده‌هایی علیه ایالت و آژانس‌های آن و دادگاه خانواده در برانکس رسیدگی می‌کند.

پس از اینکه هیئت منصفه این شرکت را در ماه دسامبر محکوم کردند، مرچن سازمان ترامپ را به پرداخت 1.6 میلیون دلار محکوم کرد. قاضی همچنین ویسلبرگ را که مدت‌ها به عنوان یک مدیر اجرایی در دوره ترامپ خدمت می‌کرد اما شاهد ستاره دادستانی در دادگاه بود، به پنج ماه حبس محکوم کرد.

انتظار می‌رود ترامپ روز سه‌شنبه پس از تحقیقات هیئت منصفه بزرگ درباره پول‌هایی که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ به ستاره فیلم‌های پورن پرداخت شده بود، در دادگاه محاکمه شود. هیئت منصفه اعظم ترامپ را متهم کرده است، اگرچه اتهامات خاصی به طور علنی فاش نشده است.

(رویترز) – هنگامی که دونالد ترامپ روز سه شنبه وارد دادگاه قاضی خوان مرچان می شود تا با اتهامات جنایی روبرو شود، این اولین بار برای رئیس جمهور سابق ایالات متحده است، اما برای قاضی کهنه کار که در دادگاه جنایی منهتن خدمت می کند، منطقه ای آشنا خواهد بود.

مرچان در سال 2012 ریاست پرونده به اصطلاح “مامان فوتبالی” آنا گریستینا را بر عهده داشت که تیترهای مبهم رسانه های نیویورک را به خود اختصاص داد. گریستینا متهم شد که یک فاحشه خانه گران قیمت را از آپارتمان خود در منهتن اداره می کند و در نهایت به جرم خود اعتراف کرد. گریستینا در سال 2021 از مرچان شکایت کرد تا سوابق پرونده خود را به عنوان بخشی از تلاش برای تخلیه پرونده خود باز کند. طبق سوابق دادگاه، پرونده او منتفی شد.

محاکمه سازمان ترامپ تنها برخورد اخیر مرچن با افراد نزدیک به رئیس جمهور سابق نیست. مرچان همچنین ریاست یک پرونده جنایی مربوط به کمپین ترامپ و مشاور سابق کاخ سفید، استیو بنن را بر عهده دارد که در اتهامات پولشویی، توطئه و کلاهبرداری مربوط به یک سازمان غیرانتفاعی که برای ساختن دیوار در مرز ایالات متحده با مکزیک سرمایه جمع آوری کرده است، بی گناه است. .