با تشدید بحران انتخاباتی در نیومکزیکو، ضرب الاجل نزدیک است

رابین هولمز، کارمند شهرستان اوترو، یک جمهوری خواه در چهارمین دوره خود به عنوان مدیر اصلی انتخابات این شهرستان، به آسوشیتدپرس گفت که انتخابات مقدماتی 7 ژوئن بدون مشکل برگزار شد. شمارش ماشینی در 16 مرکز رای گیری هر کدام با تعداد برگه های رای داده شده مطابقت داشت.

بلافاصله مشخص نیست که اگر این شهرستان از تأیید نتایج خود امتناع کند، چه اتفاقی می‌افتد، وظیفه‌ای که معمولاً وزیران است، اما از زمانی که ترامپ تلاش کرد پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 بر برخی از هیئت‌های تأیید صلاحیت فشار بیاورد، توجهات را به خود جلب کرده است.

دادستان ارشد نیومکزیکو به کمیسیون گفت که از دستور دادگاه عالی ایالت برای تأیید نتایج پیروی کند. سخنگوی دادستان کل هکتور بالدراس گفت که کمیسیون کانتی اوترو در جنوب نیومکزیکو “باید از حاکمیت قانون پیروی کند وگرنه اقدام قانونی انجام خواهیم داد.”

Dominion چندین شکایت در مورد افترا از جمله علیه فاکس نیوز تنظیم کرده است، و در بیانیه ای در اوایل این هفته گفت که اقدام کمیسران Otero County “نمونه دیگری از اینکه چگونه دروغ ها در مورد Dominion به شرکت ما آسیب رسانده و ایمان عمومی را به انتخابات کاهش داده است.”

در کانتی تورنس که از نظر سیاسی محافظه کار است، کمیسیونرها برای روز جمعه در مورد «صداقت انتخابات» و پتانسیل طرح دعوی در کنار رأی گیری در مورد تأیید نتایج اولیه انتخابات بحث و گفتگو کردند.

___

ترامپ تقریباً 62 درصد از آرای سال 2020 را در شهرستان اوترو به دست آورد، جایی که جمهوری خواهان ثبت نام شده تقریباً 2 بر 1 از دموکرات ها بیشتر هستند. یک دموکرات از سال 1994 تاکنون هیچ کرسی در کمیسیون منطقه به دست نیاورده است.

کریستینا آلمیدا کسیدی، نویسندگان آسوشیتدپرس در آتلانتا؛ اسکات سونر در رنو، نوادا؛ و تری تانگ در فونیکس در این گزارش مشارکت داشتند.



Source link

این به طور بالقوه مهم است زیرا مشخص نیست که آیا گریفین حتی برای شرکت در جلسه در نیومکزیکو خواهد بود یا خیر. همچنین قرار است روز جمعه در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در واشنگتن دی سی، پس از محکومیت به ورود به محوطه محدود کنگره ایالات متحده – البته نه ساختمان – در جریان قیام 6 ژانویه، محکوم شود.

کمیسیون حاکم در کانتی اوترو به دلیل نگرانی های نامشخص در مورد تجهیزات، از تایید نتایج محلی انتخابات اولیه ایالت در 7 ژوئن امتناع کرد، حتی اگر هیچ مشکلی در سیستم های Dominion که توسط این شهرستان برای جمع آوری برگه های رای استفاده می شود شناسایی نکرد.

هیچ مدرکی دال بر تقلب گسترده یا دستکاری تجهیزات رأی گیری که بتواند بر نتیجه انتخابات 2020 تأثیر بگذارد، وجود ندارد.

دفتر وزیر امور خارجه از دادستان کل خواسته بود که کمیسیون را برای موارد نقض احتمالی قوانین اخلاقی انتخابات ایالتی و اخلاقی دولت بررسی کند که در صورت عمد بودن این اقدام و برکناری از سمت می تواند جرم باشد.

مقامات انتخابات ایالتی به قاضی صدور حکم درباره امتناع گریفین از تایید نتایج انتخابات اولیه در نیومکزیکو توصیه کردند.

این رویارویی نمونه واضحی از هرج و مرج است که کارشناسان انتخابات نسبت به آن هشدار داده اند، زیرا کسانی که دروغی را مبنی بر فریب خوردن دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات مجدد تبلیغ می کنند، به دنبال پر کردن دفاتر انتخاباتی در سراسر کشور و هیئت های معمولاً سطح پایینی هستند که تأیید می کنند. نتایج.

او گفت: “انتخابات مقدماتی بدون مشکل برگزار شد. این یک انتخابات عالی بود.”

روی نیکولز، دادستان شهرستان اوترو، گفت که کمیسیون آنجا یک جلسه اضطراری را پیش از موعد مقرر تعیین کرده است. او گفت که نمی تواند به جای کمیسیونرها صحبت کند و مشخص نیست که آیا آنها به تایید نتایج رای خواهند داد یا خیر. دو نفر از سه کمیسیونر باید به تایید گواهی رای مثبت دهند.

“اگر ما فقط توسط سیستم دادگاه رد شویم، چرا کمیسیون داریم؟” او گفت.

تا کنون، به جز شش شهرستان از 33 شهرستان ایالت، نتایج خود را تایید کرده اند و هیچ یک از مقامات استانی علناً اعلام نکرده اند که قصد دارند به صدور گواهینامه رای منفی دهند.

سرپیچی از دولت فدرال و نظارت آن بر زمین‌های عمومی، اصلی‌ترین بخش سیاست در شهرستان عمدتاً روستایی است، که منطقه‌ای سه برابر دلاور وسعت دارد و شامل بخشی از برد موشک‌های وایت سندز، محل اولین آزمایش بمب اتمی است.

تحولات در نیومکزیکو را می‌توان در تئوری‌های توطئه راست افراطی در مورد ماشین‌های رای‌گیری که طی دو سال گذشته در سراسر کشور گسترش یافته است، ردیابی کرد. متحدان مختلف ترامپ ادعا کرده اند که سیستم های رای گیری Dominion به نوعی به عنوان بخشی از یک طرح پیچیده برای دزدیدن انتخاباتی که جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن برنده شد، دستکاری شده است.

حداقل یکی از سه کمیشنر شهرستان بی حوصله بود. کمیسر کوی گریفین به CNN گفت که قصد ندارد برای صدور گواهی رای دهد.

آلبوکرکیه، NM (AP) – بن بست بین یک کمیسیون استانی تحت سلطه جمهوری خواهان و وزیر امور خارجه دموکرات نیومکزیکو بر سر امتناع کمیسیون از تأیید نتایج انتخابات، روز جمعه، آخرین مهلت صدور گواهینامه، به اوج خود رسید.

اوترو و سایر شهرستان های نیومکزیکو با یک مهلت نیمه شب برای تأیید نتایج انتخابات خود روبرو هستند.