با افزایش نگرانی های ایالات متحده در مورد فشار چین در اقیانوس آرام، فرستاده بایدن از جزایر مارشال بازدید خواهد کرد

گفتگوها برای تمدید قراردادهای COFA ایالات متحده با جزایر مارشال، FSM و پالائو در دوران دولت ترامپ آغاز شد اما قبل از انتصاب یون به پایان رسید و این نگرانی را ایجاد کرد که واشنگتن ممکن است نبرد خود را برای نفوذ با پکن از دست بدهد.

ایالات متحده قراردادهای مشابهی با ایالات فدرال میکرونزی (FSM) و پالائو دارد که به ترتیب در سال های 2023 و 2024 منقضی می شود و یون نیز مسئول این مذاکرات است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: “ما از فرصت دیدارهای حضوری با تیم مذاکره کننده RMI استقبال می کنیم و مشتاقانه منتظر گفتگوهای سازنده هستیم.”

توسط مایکل مارتینا و دیوید برانستروم

(گزارش توسط دیوید برانستروم و مایکل مارتینا؛ ویرایش توسط راجو گوپالاکریشنان)



Source link

ایالات متحده از سال 1946 تا 1958، 67 آزمایش تسلیحات هسته‌ای را در جزایر مارشال انجام داد و ساکنان جزیره همچنان درگیر اثرات بهداشتی و زیست‌محیطی هستند.

یکی از منابع آگاه به این برنامه گفت که این مذاکرات در پادگان ارتش آمریکا – کواجالین آتول، محل تأسیسات آزمایش موشکی حیاتی ایالات متحده برگزار خواهد شد و نشانه آن است که انتصاب یون به تعامل دولت بایدن با کشورهای جزیره اقیانوس آرام شتاب بیشتری داده است. .

این منبع گفت که یون قبلاً با رهبران سه کشور جلسات یا گفتگوهای مجازی انجام داده بود و با تیم مذاکره کننده FSM گفتگوهای مجازی انجام داده بود، اما سفر جزایر مارشال اولین مذاکرات حضوری از زمانی است که آنها تا حد زیادی به بن بست رسیده بودند. دسامبر 2020.

جوزف یون، یک دیپلمات کهنه کار که در ماه مارس توسط بایدن منصوب شد، به رویترز گفت که او و تیمش از 14 تا 16 ژوئن در جزایر مارشال خواهند بود.

هفته گذشته، نشست مجازی 10 وزیر امور خارجه اقیانوس آرام به میزبانی وانگ یی وزیر امور خارجه چین در فیجی موافقت کرد که بررسی پیشنهاد چین برای یک پیمان تجاری و امنیتی گسترده به تعویق بیفتد.

مسائل کلیدی برای جزایر مارشال شامل پاداش برای میراث آزمایش های هسته ای گسترده ایالات متحده در آنجا، حضور پایگاه های نظامی ایالات متحده و کاهش تغییرات آب و هوایی است.

این منبع گفت که سفر اخیر وانگ به منطقه احساس فوریت را در میان مقامات آمریکایی ایجاد کرده است.

این شخص گفت: «فکر می‌کنم که این موضوع توجه بیشتری را از سوی افرادی که خیلی درگیر آن نبودند متمرکز کرد.

واشنگتن (رویترز) – فرستاده ویژه رئیس جمهور جو بایدن برای گفتگو با سه کشور جزیره ای کوچک اما استراتژیک مهم اقیانوس آرام، هفته آینده در بحبوحه نگرانی های فزاینده ایالات متحده در مورد تلاش های چین برای گسترش نفوذ خود در منطقه، هیئتی را به جزایر مارشال هدایت خواهد کرد.

این آزمایش ها شامل “قلعه براوو” در بیکینی آتول در سال 1954 بود – بزرگترین بمب ایالات متحده که تاکنون آزمایش شده و 1000 برابر قوی تر از بمبی است که هیروشیما را در سال 1945 ویران کرد.

بایدن و جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند، هفته گذشته نگرانی‌های مشترک خود را در مورد تلاش چین برای گسترش نفوذ خود در اقیانوس آرام مطرح کردند و یک مقام ارشد آمریکایی گفت که آنها در مورد نیاز به تعامل حضوری با رهبران جزایر اقیانوس آرام گفتگو کردند.

جزایر اقیانوس آرام به عنوان یک جبهه کلیدی در رقابت استراتژیک واشنگتن با چین ظاهر شده اند که تلاش های دیپلماتیک برای جذب کشورهای منطقه را افزایش داده است.

رهبر ساموآ متعاقباً گفت که این پیمان باید در یک نشست منطقه ای قبل از هر گونه تصمیم گیری مورد بحث قرار گیرد.

آنها همچنین نسبت به توافقنامه امنیتی اخیر بین چین و جزایر سلیمان ابراز نگرانی کردند. [nL3N2XJ0FO]

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده گفت که یون در مورد پیمان انجمن آزاد (COFA) که بر کمک های اقتصادی ایالات متحده به جمهوری جزایر مارشال (RMI) حاکم است، گفتگو خواهد کرد که قرار است سال آینده منقضی شود.