با ادامه شمارش در رقابت های کلیدی، دموکرات ها امیدهای سنا را به نوادا بسته اند

ما فقط 862 رای داریم. در چند روز متوالی، اکثراً رای‌های پستی شمارش شده همچنان در حاشیه‌های بیشتر از آنچه ما محاسبه کرده بودیم، شکسته می‌شوند. این پنجره پیروزی ما را تنگ کرده است.»

عکس: کارولین برهمن/EPA

<span>عکس: کارولین برهمن/EPA</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/vSXnBC799UPUzhzy4PF_sQ–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/c93ba9e5b95415aa1879f6e4469f3cd0″ data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/vSXnBC799UPUzhzy4PF_sQ–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/c93ba9e5b95415aa1879f6e4469f3cd0″/></div>
</div>
</div>
<p><figcaption class=آدام لاکسالت گفت که شکاف رای بین او و کورتز ماستو در حال کاهش است. عکس: کارولین برهمن/EPA

سناتور مارک کلی و همسرش، گابی گیفوردز، نماینده سابق کنگره، روز شنبه پیروزی کلی را جشن گرفتند. عکس: جیم اورکوهارت/ رویترز

مربوط: چگونه سقوط Roe رویاهای میان دوره ای جمهوری خواهان را در هم شکست

حتی پس از برگزاری رقابت‌های نوادا، یک رقابت در جورجیا باقی می‌ماند، جایی که رافائل وارناک، رئیس دموکرات، و رقیب جمهوری‌خواهش، ستاره سابق فوتبال، هرشل واکر، به دور دوم انتخابات در 6 دسامبر خواهند رفت. جمهوری خواهان تاکنون 49 کرسی در سنا را به دست آورده اند.

انتظار می رود بسیاری از برگه های رای باقی مانده تا روز شنبه شمارش و گزارش شوند، هرچند آخرین مهلت شمارش آرا باقی مانده روز سه شنبه است.

کلی با بازوی دور گیفورد

اگر دموکرات‌ها این کرسی را در نوادا کسب کنند، آنها – همراه با مستقل‌های متمایل به دموکرات – 50 کرسی در سنا خواهند داشت. معاون رئیس جمهور، کامالا هریس، که ریاست سنا را بر عهده دارد، می تواند در هر رای 50-50 به عنوان یک تساوی شکن عمل کند.

هنوز در هشت ایالت، از جمله آریزونا، کالیفرنیا و واشنگتن، که آرای رقابت های نزدیک هنوز شمارش می شود، رقابت های مجلس نمایندگان باید برگزار شود. دیو واسرمن، تحلیلگر سیاسی از Cook Political Report در یک مقاله گفت توییت روز شنبه که دموکرات ها برای به دست آوردن اکثریت باید در هر یک از شش رقابت های پراکنده پیروز شوند.





منبع

پس از اینکه مارک کلی دموکرات در انتخابات مجدد سنا در آریزونا پیروز شد، نتیجه رقابت تنگاتنگ در نوادا تعیین خواهد کرد که آیا دموکرات‌ها می‌توانند بدون حبس کردن تا دور دوم دسامبر اکثریت را در مجلس فوقانی کنگره کسب کنند یا خیر. در گرجستان

لاگزالت توییت کرد صبح روز شنبه که به نظر می رسید این مسابقه از نفع او دور شده است.

لاکسالت در میکروفون صحبت می کند

بخش عمده ای از برگه های رای باقی مانده از شهرستان کلارک، محل لاس وگاس عمدتاً دموکرات ها، خواهد آمد. رای گیری های انصرافی و پستی برای این رقابت تا کنون نیز به نفع کورتز ماستو بوده است و شانس او ​​برای حفظ صندلی خود را افزایش داده است.

در همین حال، کنترل مجلس نمایندگان ایالات متحده در روز شنبه همچنان در جریان بود و 25 مسابقه هنوز بعد از ظهر شنبه برگزار نشده است. جمهوری خواهان با 211 کرسی نسبت به دموکرات ها پیشی دارند. اگرچه دموکرات ها هنوز 12 کرسی در مقایسه با جمهوری خواهان کاهش دارند، حزب در این انتخابات میان دوره ای مشارکت شگفت انگیزی داشته است. برای داشتن اکثریت، یک حزب به ۲۱۸ کرسی نیاز دارد.

رقابت بین کاترین کورتز ماستو، رئیس دموکرات نوادا، و آدام لاکسالت، رقیب جمهوری‌خواه او، دادستان کل سابق این ایالت، روز شنبه با گزارش یکسری آرای شمارش شده نزدیک‌تر شد. تنها 862 رای برتری لاکسالت را تشکیل می دهد. حدود 25000 برگه رای پستی و 15000 برگه رای که نیاز به “درمان” یا تصحیح توسط رای دهنده دارند، هنوز گزارش نشده است.