بایدن که با شایستگی و تجربه رقابت می کرد، برای مدیریت بحران های متعدد تلاش می کند


واشنگتن، دی سی - 25 مه: رئیس جمهور جو بایدن قبل از امضای یک فرمان اجرایی برای پیشبرد پلیس و تقویت امنیت عمومی در اتاق شرقی مجتمع کاخ سفید در اتاق شرقی در روز چهارشنبه، 25 می 2022 در واشنگتن دی سی، اظهاراتی را ارائه می کند.  (کنت نیشیمورا / لس آنجلس تایمز)

پرزیدنت بایدن با تعهد به بازگرداندن صلاحیت و ثبات به دولت مبارزات انتخاباتی خود را آغاز کرد. مدیریت دولت وی با چالش های مختلف باعث ایجاد تردید در میان بسیاری از رای دهندگان شده است. (کنت نیشیمورا / لس آنجلس تایمز)

جلسه مجازی پرزیدنت بایدن در چهارشنبه با مدیران صنعت در سالن دادگاه جنوبی، یک صحنه صوتی در ساختمان اداری بزرگ در مجاورت کاخ سفید، برگزار شد تا واکنش دولت به کمبود مداوم شیرخشک نوزاد را برجسته کند.

اما نتیجه معکوس داد. این رویداد فیلم‌نامه‌ای در نهایت نشان می‌دهد که کاخ سفید چقدر کند بوده است تا مشکل را تشخیص دهد و بر سؤالات مداوم در مورد اینکه چگونه چنین دولت کهنه‌کاری در مدیریت بحران‌های بزرگ نادرست بوده است، نه به حضور رئیس‌جمهور.

خواه این تلاش لحظه آخری برای جلوگیری از تحریم شرم آور دیپلماتیک در اجلاس سران قاره آمریکا در لس آنجلس در هفته آینده باشد یا پیش بینی های نادرست آن در مورد تورم و مبارزه برای کنترل هزینه های فزاینده، پاسخ های سنگلاخ دولت به چالش های مختلف باعث ایجاد تردیدهای جدیدی شده است. درباره وعده بایدن برای بازگرداندن صلاحیت و ثبات به دولت.

کاخ سفید نزدیک به یک سال است که برای بازسازی اعتبار خود تلاش کرده است، از زمانی که خروج ناموفق ایالات متحده از افغانستان اعتماد مردم به بایدن را از بین برد. اما یک بیماری همه گیر بی امان، هجوم مهاجران در مرزهای جنوبی و برنامه های قانونی متوقف شده رئیس جمهور باعث شده است که دیدگاه منفی مردم بیشتر شود.

مشکل روز چهارشنبه از زمانی شروع شد که بایدن گفت که او “فکر نمی کرد کسی تاثیر تعطیلی یک تاسیسات را پیش بینی کند.” سپس او مجبور شد بپذیرد که مدیران شرکت به تازگی گفته اند که در فوریه زمانی که آبوت کارخانه خود در میشیگان را تعطیل کرد، به پتانسیل مشکلات عرضه پی بردند.

بایدن، با نشان دادن ناامیدی خود از این که بحرانی که سازمان غذا و دارو فوراً به آن واکنش نشان داد، تا آوریل برای او تشدید نشد، گفت: «آنها انجام دادند، اما من نکردم.»

ورونیکا گوتیرز 26 ساله به دختر سه ماهه خود الساندرا در خانه در ویلمینگتون غذا می دهد.

ورونیکا گوتیرز 26 ساله به دختر 3 ماهه خود الساندرا در خانه در ویلمینگتون غذا می دهد. گوتیرز برای یافتن شیر خشک برای بچه تلاش کرد. (کریستینا هاوس / لس آنجلس تایمز)

تلاش دولت برای رفع کمبود، “عملیات Fly Formula” شامل انتقال میلیون‌ها بطری شیر خشک از کشورهای دیگر به ایالات متحده است، اگرچه این محموله‌ها تا چند هفته دیگر در قفسه‌های فروشگاه‌ها قرار نخواهند داشت.

کریس ویپل، نویسنده کتابی در مورد روسای کارکنان کاخ سفید و کتابی دیگر در مورد دولت بایدن گفت: “شما نمی توانید دستی که به شما داده می شود را کنترل کنید و این یکی از بدترین دست هایی است که تا به حال به یک رئیس جمهور داده شده است.” اواخر امسال منتشر می شود. او ادامه داد: «کمبود فرمول واقعاً یک مشکل سیاسی است، زیرا او با خروج از افغانستان ضربه جدی خورد و این کمکی نمی‌کند.

ویپل گفت: «تنها سخت‌ترین تصمیم‌ها به دفتر بیضی می‌رسند، و همیشه به این سرعت به آن‌جا نمی‌رسند». “من بایدن را سرزنش نمی‌کنم که زودتر نمی‌داند. کسی باید زودتر به او می‌گفت. اما او مالک آن است، زیرا این موضوع در زمان او اتفاق می‌افتد.”

محبوبیت رئیس جمهور هنوز پس از خروج خشن از افغانستان بهبود نیافته است. و تقریباً 10 ماه بعد، در حالی که اکثریت ضعیف دموکرات‌ها در کنگره در نوامبر امسال به خطر افتاده است، سؤالات مربوط به صلاحیت همچنان ادامه دارد زیرا کاخ سفید به شدت در تلاش است تا نگرانی‌های داخلی در مورد تورم و سلامت عمومی را برطرف کند و در عین حال بسیاری از عوارض سیاست خارجی، از جمله تهاجم روسیه به روسیه را مدیریت کند. اوکراین.

پیتر هارت، یک نظرسنجی از حزب دموکرات در واشنگتن گفت: “رای دهندگان انتظار داشتند که وقتی بایدن رئیس جمهور شد، جهان آرام شود، که هرج و مرج با شایستگی جایگزین شود. اگر به یک سال و نیم گذشته نگاه کنید، جهان هنوز وارونه است.” . هرج و مرج ترامپ هرج و مرج شخصی بود. این بیشتر هرج و مرج جهانی است. اما [Biden’s] رتبه‌بندی‌ها پایین است، و این احساس وجود ندارد که این یک دولت است. آنها یک دولت واکنشی به جای یک دولت فعال هستند.”

با توجه به جنگ روسیه در اوکراین، سفر ماه گذشته آسیایی و نشست آتی گروه 7 و ناتو در این ماه که بخش عمده ای از پهنای باند امنیت ملی دولت را می خورد، دولت برای نهایی کردن دستور کار خود و حتی فهرست دعوت برای اجلاس سران هفته آینده تلاش کرده است. آمریکا، گردهمایی رهبران از سراسر نیمکره ایالات متحده از دوشنبه در لس آنجلس میزبانی خواهد کرد. آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک، شریک تجاری اصلی ایالات متحده و یکی از بزرگترین متحدان واشنگتن در مهار مهاجرت، هنوز نگفته است که آیا در آن شرکت خواهد کرد یا خیر.

تابلوی پمپ بنزین نشان می دهد که بنزین معمولی به قیمت 7.86 دلار در هر گالن فروخته می شود

قیمت بنزین در 1 ژوئن در یک ایستگاه شورون در مرکز شهر لس آنجلس به 8 دلار در هر گالن نزدیک می شود. (مل ملکن / لس آنجلس تایمز)

در روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره ماهیت “ساعت یازدهم” برنامه‌های اجلاس، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید با خنده به این سوال اشاره کرد که تصمیم‌گیری در آخرین لحظه رویه‌ای استاندارد در جناح غربی است – حتی در بحبوحه یک جلسه توجیهی که تحت سلطه آن بود. سوالات سخت در مورد پاسخ دولت به کمبود شیر خشک.

او گفت: “اگر شما در یک سال و نیم گذشته این دولت را دنبال کرده اید، یک هفته یازدهمین ساعت نیست که … چگونه اوضاع پیش می رود.” “این یک عمر با ما فاصله دارد.”

دولت در هفته‌های اخیر تلاش‌هایی را برای نشان دادن تمرکز واضح بر آنچه احتمالاً مهم‌ترین مسئله رای‌دهندگان پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر است آغاز کرده است: ماه‌ها تورم سرسام‌آور و هزینه گزاف بنزین و سایر کالاهای مصرفی.

اما مشکل پیام رسانی دولت قبلاً به دلیل این واقعیت پیچیده شده است که همه در یک صفحه نیستند. جانت یلن، وزیر خزانه داری روز سه شنبه طی مصاحبه ای با سی ان ان، با اذعان به اینکه نتوانسته بود پیش بینی کند که تورم چه مدت بر مصرف کنندگان تاثیر می گذارد، یک پیشنهاد داد.

یلن در پاسخ به سوالی درباره اظهارات او در سال 2021 – که منعکس کننده دیدگاه کلی دولت است – که تورم فقط یک “خطر کوچک” دارد، گفت: “فکر می کنم در آن زمان در مورد مسیری که تورم طی می کند اشتباه کردم.”

ساعاتی قبل، برایان دیز، مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهور، از دادن امتیاز مشابهی خودداری کرد. در صحبت با خبرنگاران در کاخ سفید، او این سوال را مطرح کرد که آیا اشتباه کرده است که تورم را “گذرا” پیش بینی کرده است. در عوض، او با اشاره به اینکه تورم، به دلیل مشکلات زنجیره تامین مداوم ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، با جنگ روسیه در اوکراین تشدید می‌شود، که بازارهای انرژی جهانی را متلاطم کرد.

کشمکش کاخ سفید بر سر ارسال پیام‌های تورم به پاییز و زمستان گذشته بازمی‌گردد، دوره‌ای که روحیه عمومی را در مورد جهت‌گیری کشور و عملکرد بایدن به عنوان رئیس‌جمهور تغییر داد. داگ سوسنیک، مشاور ارشد سابق پرزیدنت کلینتون، گفت که تصمیمات اتخاذ شده در آن دوره ممکن است زمینه را برای سرکوب دموکرات ها در انتخابات ماه نوامبر فراهم کرده باشد.

سوسنیک گفت: «تلفیق وقایعی وجود داشت که در همان زمان اتفاق افتاد و ذهنیت نحوه پیش رفتن آن را تغییر داد، و اکنون نیم سال است که در آن جا افتاده است.

در طی آن شش ماه، بایدن در ژوئیه اعلام کرد که بر همه‌گیری کووید-19 پیروز شده است، تنها برای این که جهان توسط امواج انواع ویروس‌های جدید غرق شود زیرا کشور کمبود کیت‌های آزمایش ضروری در خانه را تحمل می‌کند. سیزده سرباز آمریکایی و تعداد زیادی افغان در جریان خروج عجولانه و آشفته ماه اوت از کابل کشته شدند. دستور کار داخلی و امضای قانون او – یک طرح جامع هزینه های اجتماعی – در ماه دسامبر از بین رفت.

یک کارگر پالت کالا را در اسکله حمل و نقل حمل می کند

سفارشات از Harbour Ship Supply برای بارگیری بر روی کشتی ها در بندر لس آنجلس در ماه ژانویه آماده شده است. (کریستینا هاوس / لس آنجلس تایمز)

علاوه بر این، وقتی آمریکایی‌ها برای تعطیلات آماده می‌شدند، با تنگناهای زنجیره تامین ناشی از بیماری همه‌گیر و کمبود موجودی مواجه شدند که باعث شد نرخ تورم تا اکتبر به بیش از 6 درصد افزایش یابد و به بالاترین حد در 40 سال گذشته برسد و به 8 برسد. ٪ در آوریل.

سوسنیک گفت: «از منظر سیاست و مطمئناً از دیدگاه پیام رسانی، کاخ سفید پشت منحنی برخورد با تورم و صحبت در مورد تورم بود. و این واقعاً نقطه‌ای بود که مردم شروع به تغییر دیدگاه منفی‌تر کردند.»

از آنجایی که کاخ سفید یک ماه پیام رسانی شدید را با هدف تاکید بر قدرت کلی اقتصاد و در نظر گرفتن تورم به عنوان یک “مشکل جهانی” آغاز می کند، ممکن است ذهن رای دهندگان از قبل متمم شده باشد.

سوسنیک گفت که در چهار انتخابات میان دوره ای گذشته، رای دهندگان تا ژوئن تصمیم گرفته بودند که چگونه در نوامبر رای دهند. برای مثال، تأییدیه شغلی 39 درصدی رئیس جمهور ترامپ در فوریه 2018، تا ماه نوامبر ثابت ماند. همین امر در مورد پرزیدنت اوباما در دو مبارزات انتخاباتی میان دوره ای اش نیز صدق کرد.

یک مقام ارشد کاخ سفید روز پنجشنبه اذعان کرد که توانایی دولت بایدن برای کاهش تورم در اقتصاد جهانی محدود است، در حالی که تاکید کرد که دولت ناامید نیست، حتی در شرایطی که برای یک چرخه انتخاباتی دشوار آماده می شود.

این مقام گفت: «نمی‌گویم این ناامیدی است. رئیس جمهور بودن سخت است و باید با مسائل سخت زیادی دست و پنجه نرم کرد.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



Source link