بایدن کشورهای حصارنشین را در نشست بالی تحت فشار قرار دهد تا تلاش های خود را علیه روسیه افزایش دهند

ترکیه برای حفظ توافق با روسیه برای صادرات غلات از اوکراین، به منظور جلوگیری از بحران جهانی گرسنگی، ضروری بوده است.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بایدن کشورهای گروه 20 را تحت فشار قرار داد تا در نشست بالی موضع سخت تری در مورد روسیه اتخاذ کنند.



منبع

چه کسی داخل است، چه کسی بیرون است: این مقام آمریکایی که به خبرنگاران توضیح داد، از گفتن اینکه کدام کشورها این توافق را امضا کرده اند، خودداری کرد.

  • اتفاقی که قرار است بیفتد

    بالی، اندونزی – رئیس جمهور جو بایدن رهبران بزرگترین اقتصادهای جهان را تحت فشار قرار خواهد داد تا در نشست روز سه شنبه در بالی، آنها را برای افزایش قیمت نفت و گاز روسیه اعمال کنند.

    کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: پرزیدنت بایدن از رئیس جمهور اردوغان به خاطر تلاش هایش برای تجدید ابتکار غلات دریای سیاه که هر دو توافق کردند برای بهبود امنیت غذایی جهانی در بحبوحه جنگ روسیه حیاتی بوده و این ابتکار باید ادامه یابد، قدردانی کرد. پس از ملاقات آنها

    سالیوان گفت: «او همچنین کشورهای همفکر را گرد هم خواهد آورد تا با قدرت علیه تهاجم غیرقانونی روسیه به – و جنگ غیرقانونی در اوکراین که بسیاری از این چالش ها را تشدید کرده است، صحبت کنند.

  • کشورهای حصارکشی که از اجرای تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل جنگ با اوکراین خودداری کرده‌اند، برخی از بزرگ‌ترین محدودیت‌ها برای سقف قیمتی هستند که ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، ژاپن و کشورهای اروپایی در تلاش هستند تا زودتر اعمال کنند. دسامبر.

    رئیس جمهور همچنین ممکن است بخواهد با اولاف شولز، صدراعظم آلمان درباره سفر اخیر رهبر به پکن، پس از دیدار بایدن با شی در عصر دوشنبه در بالی، مشورت کند.

    در اوایل سفر، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن به خبرنگاران گفت که رئیس جمهور هیچ برنامه ای برای نشستن با محمد بن سلمان، حاکم واقعی عربستان سعودی ندارد – اما این وضعیتی را رد می کند که بایدن در یکی از رویدادها با ولیعهد صحبت کند. .

    یک مقام آمریکایی در تماسی با خبرنگاران گفت، بایدن به کشورهای شرکت کننده در اجلاس سران گروه 20 خواهد گفت که سقف قیمت به نفع اقتصاد آنها خواهد بود و به ثبات بازار جهانی انرژی کمک خواهد کرد.

    اندونزی که میزبان این اجلاس است و هند، یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت روسیه، موافقت نکرده اند که سقف قیمتی را رعایت کنند، زیرا هدف از آن کاهش درآمد مسکو و دشوارتر کردن روسیه برای ادامه تلاش های جنگی است.

    بایدن روز چهارشنبه زمانی را قبل از ترک بالی برای سفر طولانی به واشنگتن برای دیدار با ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، اختصاص داد.

    برترین غذاهای آماده

    تجمع در اطراف اوکراین: ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرد که اکثر کشورهای گروه 20 در حال آماده شدن برای انتشار بیانیه ای در محکومیت جنگ روسیه در اوکراین هستند.

  • مخالفت کلیدی: روسیه یکی از اعضای گروه 20 است و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برای شرکت در این اجلاس در بالی است.

  • کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که بایدن «تسلیت عمیق خود را به رئیس‌جمهور اردوغان» و مردم ترکیه «به خاطر اعمال خشونت‌آمیز در استانبول ابراز کرد و به صراحت اعلام کرد که در کنار متحد خود در ناتو هستیم».

  • چرا مهم است

    چه خواهد گفت: ملت‌ها روسیه را متهم خواهند کرد که اقتصاد جهانی را ویران کرده است و در اوکراین و کشورهای در حال توسعه که در نتیجه جنگ با ناامنی غذایی و سوختی مواجه هستند، رنج فراوانی به بار آورده است.

  • تماس نزدیک: هون سن، نخست وزیر کامبوج، که بایدن با او روز شنبه در پنوم پن ملاقات کرد، آزمایش کووید مثبت اعلام شد. کاخ سفید می گوید آزمایش بایدن منفی شد.

  • او عصر سه شنبه با جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا دیدار خواهد کرد و قبل از اینکه برای شب حاضر شود در یک شام جشن شرکت کنید.

    روز بایدن: رهبران در یک ناهار خصوصی با هم معاشرت کردند و دو جلسه کاری برگزار کردند. بایدن به ویدودو و رئیس کمیسیون اروپا اورسولا فون در لاین در میزبانی یک رویداد زیرساختی جهانی که رهبران از جمله نارندرا مودی از هند در آن حضور داشتند، پیوست.

  • با توجه به تلاش‌های رئیس‌جمهور آمریکا برای وادار کردن کشورهای گروه 20 به مجازات و منزوی کردن روسیه، احتمالاً بایدن با لاوروف صحبت کند.

    چیزی که آنها می گویند

    • با توجه به بسیاری از تعاملات بایدن در پشت درهای بسته در G20، سخت خواهد بود که بدانیم او به دنبال کدام رهبران بوده و از کدام ملت ها دوری کرده است.

      بایدن در نشست سران گروه 20 در جزیره تفریحی بالی اندونزی شرکت می کند.

      بیانیه کاخ سفید نشان داد که دو رهبر همچنین درباره تلاش‌های ترکیه برای آهسته‌تر کردن توسعه ائتلاف امنیتی ناتو گفتگو کردند.

      در افتتاحیه این اجلاس، جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، علیرغم اختلاف نظر در مورد اوکراین، خواستار اتحاد شد.

      جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، طی یک ضیافت ناهار به رهبران گفت که می‌خواهد با آنها در مورد “یک موضوع” صحبت کند که معتقد است همه می‌توانند روی آن توافق داشته باشند: “فوتبال”.

    • رئیس جمهور جو بایدن، سمت راست، پیش از دیدار در حاشیه اجلاس G20، دوشنبه، 14 نوامبر 2022، در بالی، اندونزی، به استقبال شی جین پینگ، رئیس جمهور چین می رود. (AP Photo/Alex Brandon)

      آخرین:

      • به عنوان مثال، صحبت از گفتگوی برنامه ریزی نشده بایدن با ترکی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور قبل از اعتراف به برگزاری نشستی از سوی کاخ سفید، از طریق رسانه های ترکیه منتشر شد.

        سالیوان پیش از اجلاس به خبرنگاران گفت که تمرکز بایدن بر امنیت انرژی، انتقال انرژی پاک، امنیت غذایی، کاهش بدهی کشورهای کم درآمد و متوسط، اصلاحات بانک توسعه چندجانبه و راه اندازی صندوق آمادگی برای بیماری همه گیر خواهد بود.

      • در این بیانیه آمده است: «این دو همچنین در مورد ادامه هماهنگی نزدیک در مورد مسائل ناتو و سایر موضوعات منطقه ای و جهانی گفتگو کردند.

        گروه 20 یک مجمع “بسیار مورد نیاز” است که ویدودو به رهبران گفت و بدون اشاره به روسیه گفت: “ما باید به جنگ پایان دهیم.”

        رئیس جمهور جو بایدن، سمت راست، پیش از دیدار در حاشیه اجلاس G20، دوشنبه، 14 نوامبر 2022، در بالی، اندونزی، به استقبال شی جین پینگ، رئیس جمهور چین می رود.  (AP Photo/Alex Brandon)

        اینفانتینو گفت این ورزش که در ایالات متحده به عنوان فوتبال شناخته می شود، “واقعا منحصر به فرد” است و “جهان را متحد می کند.