بایدن پس از انتشار ویدیوهای «وحشتناک» که در آن افسران پلیس ممفیس در حال ضرب و شتم تایر نیکولز هستند، خشمگین شد.

رئیس جمهور جو بایدن در 12 ژانویه 2023 در کاخ سفید سخنرانی می کند.AP Photo/اندرو هارنیک

  • یک ویدیو نشان می دهد که افسران نیکولز را برای دقایقی متوالی کتک می زنند.

روز جمعه، شهر ممفیس چهار ویدئوی جداگانه مربوط به وقایع مربوط به دستگیری و ضرب و شتم نیکولز را منتشر کرد که سه روز پس از ضرب و شتم در حین توقف ترافیک در 7 ژانویه جان باخت.

پرزیدنت بایدن بیانیه ای در مورد قتل تایر نیکولز توسط پلیس ممفیس در روز جمعه منتشر کرد.

  • بایدن به خانواده نیکولز که روز جمعه با آن‌ها صحبت کرد تسلیت گفت و از کنگره خواست قانون عدالت پلیسی جورج فلوید را تصویب کند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    شهر ممفیس چهار ویدیوی گرافیکی مختلف در رابطه با این حادثه منتشر کرد.

  • بایدن

    این ویدئوها پنج افسر پلیس را نشان می‌دهد که با نیکولز، او ابتدا در حین توقف ترافیک از پلیس پیروی کرد، اما بعداً با پای پیاده فرار کرد. یک ویدیو نشان می دهد که افسران به نوبت نیکول را مشت می کنند، لگد می زنند و زانو می زنند و قبل از اینکه او بی توجه شود و با آمبولانس منتقل شود، روی او زانو زدند.

    جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا لحظاتی پس از انتشار چندین ویدئو که نشان می‌دهد افسران پلیس به طرز وحشیانه‌ای تایر نیکولز را که بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داده بود، مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند، صحبت کرد.

    روز پنجشنبه، این پنج افسر به اتهام قتل درجه دوم متهم شدند.

    بایدن گفت: «من هم مانند بسیاری دیگر، از دیدن ویدیوی وحشتناک ضرب و شتم که منجر به مرگ تایر نیکولز شد، خشمگین و عمیقاً دردناک شدم. این یادآور دردناک دیگری از ترس و ضربه عمیق، درد و خستگی است که سیاه‌پوستان و قهوه‌ای آمریکایی هر روز تجربه می‌کنند.»

    بایدن در بیانیه ای گفت که از آنچه می بیند “خشمگین” شده است.

    بایدن افزود: “امروز بعدازظهر با روون ولز و رادنی ولز، مادر و ناپدری آقای نیکولز صحبت کردم. هیچ کلمه ای برای توصیف غم و اندوه از دست دادن فرزند و پدر جوان عزیز وجود ندارد.” خانواده نیکولز را تایر کن و به آمریکایی‌هایی که در ممفیس و سراسر کشور در غم این فقدان بسیار دردناک هستند.”