بایدن پس از انتخابات میان دوره ای به صحنه جهانی بازمی گردد

کوری شاک، کارشناس سیاست خارجی در مؤسسه امریکن اینترپرایز که در دوره ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش کار می کرد، می گوید: «رئیس جمهور از کشورها می خواهد که انتخاب های دشواری داشته باشند – چه پیشبرد اهداف آب و هوایی باشد یا اینکه زنجیره تامین را از اتکای آنها به شرکت های چینی دور کند. شورای امنیت ملی اگر مردم تردید داشته باشند که آیا رئیس جمهور بایدن می تواند کنگره ایالات متحده را به انجام کارهای سخت ترغیب کند، متقاعد کردن سایر کشورها بسیار دشوارتر خواهد بود.

اما حتی دستاورد مهم بایدن در سیاست خارجی – تقویت مجدد اتحاد ناتو در پی حمله پوتین به اوکراین – در معرض تهدید است زیرا جمهوری خواهان مجلس ایده قطع کمک های خارجی به کیف را مطرح می کنند. بخشی از چالش بایدن متقاعد کردن متحدان اروپایی برای ادامه حمایت از اوکراین در بحبوحه تشدید بحران انرژی و کمبود مواد غذایی است که با تورم بالا تشدید شده است.

پس از انتخابات میان دوره ای روز سه شنبه، رئیس جمهور بایدن توجه خود را به خارج از کشور معطوف کرد.

تیوی تروی، تاریخ‌دان ریاست‌جمهوری و رئیس ریاست‌جمهوری، گفت: «صحنه جهانی مکانی عالی برای رئیس‌جمهور است، زیرا در آن حوزه کنترل بیشتری نسبت به سیاست‌های داخلی دارد، جایی که به کنگره برای تصویب مسائل نیاز دارد». ابتکار رهبری در مرکز سیاست دو حزبی. این یک محور خوب برای یک رئیس جمهور است.»

پرزیدنت کلینتون، که بر از دست دادن کنترل دموکرات ها بر کنگره در سال 1994 نظارت داشت، با میانجی گری صلح در بوسنی و هرزگوین و ایرلند شمالی و کمک به گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، اثر خود را در سیاست خارجی گذاشت.

پرزیدنت بایدن در یک گردهمایی تبلیغاتی برای نامزد دموکرات فرمانداری وس مور در دانشگاه ایالتی بووی در 7 نوامبر در بووی، Md. (ناتان هوارد / گتی ایماژ)

این رویداد برجسته، بایدن را در اتاقی با شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، که پس از کسب سومین دوره رهبری حزب کمونیست چین در ماه سپتامبر، سیطره خود را بر قدرت تنگ‌تر کرد، و احتمالاً ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، که انتظار می‌رود بیشتر به بالی سفر کند، قرار می‌دهد. بیش از هشت ماه پس از حمله نیروهای او به اوکراین.

برنامه سفر بایدن شامل یک توقف کوتاه در روز جمعه در شرم الشیخ مصر است، جایی که او در کنفرانس آب و هوای سازمان ملل شرکت خواهد کرد تا اعتبار آمریکا در مورد تغییرات آب و هوایی را تایید کند. او سپس برای شرکت در Assn به پنوم پن، کامبوج سفر خواهد کرد. نشست سران کشورهای جنوب شرقی آسیا قبل از ورود به بالی، اندونزی، برای اجلاس گروه 20، گردهمایی سالانه رهبران قدرتمندترین کشورهای جهان.

اما نتایج روز سه‌شنبه می‌تواند دست بایدن را با رهبران خارجی تضعیف کند، زیرا او با چالش‌های دیپلماتیک در مورد تغییرات آب و هوایی، اوکراین و چین دست و پنجه نرم می‌کند.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

قبل از شمارش همه آرا، بایدن برای شرکت در چهار نشست جهانی و بررسی مجموعه ای از اولویت های سیاست خارجی، سفر دیپلماتیک هفت روزه خود را به مصر، کامبوج و اندونزی آغاز خواهد کرد.

پرزیدنت بایدن در یک گردهمایی تبلیغاتی برای وس ​​مور، نامزد فرمانداری دموکرات در بووی، مریلند سخنرانی می کند.

رؤسای جمهور گذشته نیز در پی شکست های میان دوره ای به سیاست خارجی معطوف بوده اند. پرزیدنت اوباما سفر 10 روزه مشابهی به منطقه داشت تا در مجموعه نشست های آسیایی در سال 2010 شرکت کند، زمانی که دموکرات ها 63 کرسی مجلس نمایندگان را از دست دادند و کنترل مجلس را از دست دادند. پرزیدنت ترامپ سه روز پس از آنکه جمهوری خواهان اکثریت مجلس نمایندگان را در انتخابات میان دوره ای سال 2018 به مناسبت صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول از دست دادند، به فرانسه رفت.

مقامات و مشاوران کاخ سفید استدلال می‌کنند که ضررهای احتمالی دموکرات‌ها در روز سه‌شنبه رد سیاست‌های بایدن نیست، بلکه در راستای روندهای تاریخی است. بر اساس پروژه ریاست جمهوری آمریکا در UC سانتا باربارا، از سال 1934، حزب رئیس جمهور به طور متوسط ​​28 کرسی مجلس نمایندگان و چهار کرسی سنا را در همه انتخابات میان دوره ای از دست داده است.