بایدن و مکرون درباره تنش‌ها با چین و روسیه درباره به‌روزرسانی‌های جنگ در جریان سفر رئیس‌جمهور فرانسه به آمریکا گفتگو کنند

مکرون به همراه همسرش، بریژیت، بامداد پنجشنبه طی مراسمی پر شکوه برای آغاز دومین سفر دولتی خود به واشنگتن وارد کاخ سفید شد. اواخر پنجشنبه، از ماکرون ها در یک شام دولتی کاخ سفید – اولین دوره ریاست جمهوری بایدن – پذیرایی می شود.

بایدن و مکرون با سفر دولتی این هفته نشان دهند که پیوند تاریخی بین دو کشور همچنان قوی است.

واشنگتن – رئیس جمهور جو بایدن و رئیس جمهور فرانسه امانوئل ماکرون در کنفرانس خبری کاخ سفید در روز پنجشنبه سوالات خود را در مورد موضوعاتی که احتمالاً از تنش های ایالات متحده با چین تا جنگ روسیه علیه اوکراین را شامل می شود، مطرح خواهند کرد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه در مراسمی قبل از اولین شام دولتی بایدن در کاخ سفید مورد استقبال قرار گرفت.

سفر ماکرون به واشنگتن تنها یک سال پس از نزاع دیپلماتیک بین دو متحد دیرینه بر سر قرارداد زیردریایی که دولت بایدن با استرالیا منعقد کرد و انگلیس استرالیا پس از امضای پیمان دفاعی با ایالات متحده و بریتانیا، قرارداد خرید زیردریایی از فرانسوی ها را لغو کرد، انجام می شود. . ماکرون آنقدر عصبانی بود که دست به اقدامی خارق‌العاده زد و سفیر فرانسه در آمریکا را به پاریس بازگرداند.

مکرون همچنین اولین رهبر خارجی بود که در دوره دولت ترامپ این افتخار را به دست آورد.

جرارد آرو، یکی از اعضای سابق این سازمان گفت: چالش های فراملی مانند جنگ در اوکراین، بحران انرژی در اروپا، تهدید رکود جهانی و تنش بین ایالات متحده و چین بسیار بزرگتر از مناقشه دیپلماتیک است که منشأ اصطکاک سال گذشته بود. دیپلمات فرانسوی که در زمان مکرون به عنوان سفیر در ایالات متحده خدمت می کرد.

آرود گفت: «مسائل امروز آنقدر مهم هستند، آنچه در خطر است آنقدر مهم است که تجارت زیردریایی های استرالیا فراموش نمی شود و بخشیده نمی شود، اما به یک معنا کمی در پس زمینه است.

ماکرون، رئیس جمهور فرانسه: انگیزه های جوی بایدن برای اروپا ناعادلانه است

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه در مراسمی قبل از اولین شام دولتی بایدن در کاخ سفید مورد استقبال قرار گرفت.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بایدن و ماکرون قبل از شام دولتی در مورد جنگ چین و روسیه و اوکراین گفتگو کنند.



منبع

مایکل کالینز و فرانچسکا چمبرز کاخ سفید را پوشش می دهند. کالینز را در Twitter@mcollinsNEWS و Chambers @fran_chambers دنبال کنید.

اتحاد مجدد: پرزیدنت بایدن برای جشن گرفتن ماکرون، اتحاد ایالات متحده با فرانسه در شام دولتی