بایدن و حزب جمهوری خواه مجلس نمایندگان پس از 2 سال نزاع مضر برای همکاری آماده می شوند

این یک موضوع آشکار برای بایدن است، که مکرراً افتخارات دو حزبی خود را به رخ می کشد و به همکاری جمهوری خواهان مجلس نمایندگان نیاز دارد تا حداقل چراغ های دولت را روشن نگه دارد – نه به ذکر است که در لیست کارهای قانونی باقی مانده اش، از سلامتی کهنه سربازان تا تحقیق سرطان.

در حال حاضر، تعداد کمی از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان انتظار دارند که رهبر احتمالی جمهوری خواه و رئیس جمهور آنها به متحدان واقعی تبدیل شوند. جمهوری خواهان می گویند که تا کنون، کاخ سفید در کنفرانس جمهوری خواهان مجلس نفوذ ناچیزی داشته است که به خوبی می تواند تعیین کند که آیا بایدن بتواند در دو سال آینده اقدام قانونی انجام دهد یا خیر.

اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید، پیروزی های دو حزبی بایدن و دسترسی کاخ سفید به جمهوریخواهان کنگره را تبلیغ کرد.

رئیس جمهور همچنین سابقه دردناکی با اکثر قانونگذاران احتمالی مجلس نمایندگان مجلس نمایندگان در سال آینده ندارد. بر اساس بررسی POLITICO، بیش از 40 درصد از نمایندگان مجلس نمایندگان مجلس نمایندگان در سال آینده قبل از سال 2017 و آغاز دوره ترامپ در کنگره خدمت کرده اند. هر چه اکثریت جمهوری خواهان به بالای 218 برسد، این درصد حتی بیشتر کاهش می یابد. لیز چنی (R-Wyo.)، که به عنوان متحد نادری برای دموکرات ها در پی حمله 6 ژانویه ظاهر شد.

و به سختی فقط مک کارتی است. وقتی تحت فشار قرار گرفت، چند جمهوری خواه مجلس نمایندگان خالی بودند که، اگر کسی، در کنفرانس خود از نوع روابطی که بایدن نه تنها با مک کانل بلکه با سایر سناتورهای جمهوری خواه، از جمله سناتور سوزان کالینز، از مین لذت می برد، داشتند.

تشدید دوقطبی شدن در واشنگتن که گاهی در دوران دولت ترامپ آشکارا به خصومت تبدیل شد، می‌تواند در ژانویه 2023 کاملاً قابل اشتعال باشد.

این عضو افزود: «آنها وقتی به درخواست های ما پاسخ نمی دهند نمی توانند انتظار داشته باشند که رابطه مثبتی داشته باشند. “[Next year] آنها باید در کمیته ما حاضر شوند، ما دستور کار را تعیین می کنیم. و شاید برای آنها بیداری بی ادبانه باشد. من نمی دانم. اما آنها مجبور خواهند شد به سؤالات ما پاسخ دهند.»



منبع

این رابطه در سال آینده فقط به بایدن بستگی نخواهد داشت، بلکه مک کارتی و کنفرانسش را نیز ملزم خواهد کرد که پس از دو سال گذشته که عمدتاً با توافقات مذاکره شده توسط کاخ سفید و جمهوری خواهان سنا مخالفت کرده اند، توپ بازی کنند. اکثریت جمهوری خواهان مجلس نمایندگان با قراردادهای بزرگ دو حزبی که از آغاز سال 2021 در دامان آنها افتاده است، از جمله لایحه زیرساخت، اصلاحات ایمنی سلاح و بودجه نیمه هادی مخالفت کرده اند.

آنها افزودند که از ماه مه، و به استثنای پیک نیک کنگره، 140 جمهوری خواه به کاخ سفید دعوت شده اند و کمتر از 30 نفر آمده اند.

در کل دولت، قانونگذاران جمهوری خواه تجارب متفاوتی را با تیم بایدن توصیف کردند. برخی درخواست‌های اطلاعات یا مکالماتی را که تا حد زیادی بی‌ثمر یا خسته‌کننده بودند، یادآوری کردند، در حالی که برخی دیگر خاطرنشان کردند که برخی از مقامات کابینه – مانند مایکل ریگان، مدیر EPA، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی یا پیت بوتیگیگ، وزیر حمل‌ونقل – حتی اگر توانایی آنها برای تأثیرگذاری بر تصمیمات دولت محدود بود.

جمهوری خواهان می گویند که روابط به هم ریخته یا وجود ندارد، فقط در سطوح بالا نیست. در سطوح کارکنان نیز هست. تیم قانونگذاری کاخ سفید، به ویژه، تلاش کرده است تا با جمهوری خواهان مجلس پیشروی کند، پویایی که به طور خصوصی دموکرات ها را نیز در رتبه بندی قرار داده است، زیرا این حزب با حاشیه های تاریخی کم کنگره سروکار دارد.

پرزیدنت جو بایدن و حزبش بیشتر سال جاری را صرف تحقیر مک کارتی و همتایان جمهوری‌خواهش کرده‌اند به‌عنوان تهدیدی که دموکراسی را از بین می‌برد – حمله‌ای که اکنون در مرکز تلاش‌های دموکرات‌ها برای حفظ اکثریت نخ‌نمای کنگره قرار دارد. در همین حال، بسیاری از این جمهوری‌خواهان، تردیدهای بی‌اساس در مورد انتخاب بایدن را تکرار و تشدید کرده‌اند، در حالی که قول داده‌اند از قدرت جدید خود برای تحقیق درباره پسر رئیس‌جمهور و احتمالاً استیضاح اعضای کابینه وی استفاده کنند.

بیتس در بیانیه‌ای گفت: «تیم قانون‌گذاری او همیشه با هر دو حزب در کنگره در تماس است، از جمله با دعوت از جمهوری‌خواهان مجلس برای هزاران جلسه توجیهی و رویداد – زیرا او همیشه مشتاق است پیشرفت‌های دو حزبی بیشتری برای کشور ایجاد کند».

در همین حال، دموکرات‌ها پیامی میان‌دوره‌ای حول برند موسوم به «جمهوری‌خواه MAGA» شکل داده‌اند و خود بایدن در سخنرانی خود در فیلادلفیا در هفته گذشته، فلسفه حزب جمهوری‌خواه را «نیمه فاشیسم» توصیف کرد. مک کارتی در یک سخنرانی دوئل در زادگاه بایدن در حدود صد مایلی شمال، از بایدن خواست که به دلیل مقایسه ترامپ و حامیانش با “فاشیست ها” عذرخواهی کند – آخرین نشانه بدتر شدن روابط متقابل از زمان ریاست جمهوری ترامپ و حمله 6 ژانویه به این کشور. کاپیتول.

با این حال، مهم ترین نکته برای بایدن، فهرست خواسته های قانونگذاری خودش نیست. این فهرست کارهای سالانه دولت فدرال است که برای جلوگیری از تعطیلی آژانس های پر نمایش یا پرتگاه بدهی، نیاز به خرید از هر دو طرف دارد. در طول سال‌های باراک اوباما و جان بونر، شکست بین کاخ سفید دموکرات و مجلس تحت کنترل جمهوری‌خواهان تقریباً به یک فاجعه مالی منجر شد.

بسیاری از شرکت کنندگان در کنفرانس همچنین مشروعیت پیروزی بایدن در انتخابات 2020 را زیر سوال بردند و ادعاهای دروغین تقلب توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را تکرار کردند. و جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در اواخر این ماه برنامه خود را به نام «تعهد به آمریکا» ارائه می کنند که هدف آن تعیین موقعیت حزب خود برای انتخابات 2024 است، نه آنچه می تواند به میز بایدن برسد.

بروس وسترمن (R-Ark.)، که قرار است سال آینده ریاست کمیته منابع طبیعی را بر عهده بگیرد، گفت: “هیچ اطلاع رسانی زیادی از سوی کاخ سفید صورت نگرفته است.”

یکی از مقامات کاخ سفید به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که هزاران دعوت نامه برای جمهوری خواهان مجلس نمایندگان در 20 ماه گذشته برای همه چیز از مراسم امضای لایحه گرفته تا رویدادها در مناطق محل سکونت آنها و سفرهای خارج از کشور ارسال شده است. این منبع افزود که تنها 100 مورد از این دعوت ها توسط کمتر از 60 جمهوری خواه مجلس نمایندگان پذیرفته شده است.

نماینده ریک کرافورد (R-Ark.) گفت: “آنها باید رویکرد خود را از نو ابزار کنند.” می‌دانید، اگر آنها با ادامه رابطه خصمانه راحت نباشند، فکر می‌کنم به نفع آنهاست که حداقل یک لحن آشتی‌جویانه و یک رابطه برقرار کنند.»

اما همه اعضای کابینه بایدن نمرات مثبت دریافت نمی کنند. برگس شکایت کرد که تماس تلفنی با الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی «برای همیشه» طول کشید – در نهایت، نزدیک به یک سال. او یادآور شد: «و حتی پس از آن، نتیجه نهایی چندان رضایت‌بخش نبود.

نماینده تام کول (R-Okla.)، که در دوره چهار رئیس جمهور خدمت کرده است، گفت: “من فکر می کنم این بزرگترین اشتباهی است که آنها در سال گذشته مرتکب شده اند.” او گفت بایدن و مک کارتی می توانند به خوبی با هم کار کنند، زیرا هر دو “حیوانات سیاسی طبیعی” هستند.

اگر کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان و حزبش کنترل مجلس را در پاییز امسال پس بگیرند، با یکی از بدترین روابط با رئیس‌جمهور فعلی در دوران اخیر، قدرت را به دست خواهند گرفت.

در میان کسانی که باقی مانده اند، بسیاری می گویند که کاخ سفید برای ایجاد حسن نیت با جمهوری خواهان کنگره کار چندانی انجام نداده است. POLITICO با 10 جمهوری خواه مجلس نمایندگان از اعضای درجه یک گرفته تا کرسی های منتظر صحبت کرد، که تقریباً همه آنها اظهار داشتند که ارتباط کمی با آن طرف خیابان پنسیلوانیا داشتند یا هیچ تماسی نداشتند.

در حالی که رئیس جمهور رابطه بهتری با میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا داشته است، رهبر جمهوریخواهان در مجلس پایین بارها نشان داده است که مصمم است هیچ پیروزی را به بایدن ندهد. به گفته یکی از افراد آشنا با مک‌کارتی، بایدن تنها یک بار در دوران ریاست‌جمهوری خود با مک‌کارتی تلفنی صحبت کرد. یکی از مقامات کاخ سفید گفت که دفتر امور قانونگذاری از زمان آغاز دولت بایدن با رهبر جمهوری خواهان تعامل داشته و به این کار ادامه می دهد.

نماینده مایکل برگس (تگزاس) گفت که در دو سال گذشته “فرصت های از دست رفته” وجود داشته است، اما این رابطه که از ژانویه شروع می شود به این بستگی دارد که “جو بایدن پس از روز انتخابات چه چیزی را نشان دهد.” آیا قرار است با جو مبارزه کنیم یا بیایید با جو کار کنیم؟»

اما کول هشدار داد که مک کارتی “به مدت دو سال نادیده گرفته شده است، تا حدی مورد توهین قرار گرفته است… من فکر می کنم آنها احتمالاً پشیمان شدن از این کار را خواهند آموخت.”

یکی از اعضای ارشد مجلس نمایندگان حزب جمهوریخواه، که نامش فاش شد و صراحتاً صحبت کرد، تماس آژانس‌ها را «ناامیدکننده» و «غیر همکار» توصیف کرد، که بازتاب شکایاتی است که دموکرات‌ها در طول سال‌های ترامپ داشتند.