بایدن همه گیری را “پایان” اعلام کرد. تیم کووید او می‌گوید که این موضوع پیچیده‌تر است.

این بیانیه مقامات ارشد بهداشتی رئیس جمهور را شگفت زده کرد، زیرا بسیاری از آنها فقط از توییت ها و عناوین خبری از اظهارات بایدن مطلع شدند. دو مقام ارشد گفتند که رئیس‌جمهور در ابتدا برنامه‌ریزی نکرده بود که اخبار مهمی در مورد کووید منتشر کند، و همچنین با مشاوران بهداشتی‌اش درباره اعلام پایان زودهنگام همه‌گیری صحبت نکرده بود.

در یک کنفرانس مطبوعاتی اخیر، Ashish Jha، هماهنگ کننده پاسخ به کووید-19 کاخ سفید، تغییر به سرعت واکسیناسیون سالانه را به عنوان یک “نقطه عطف مهم” تبلیغ کرد. دستیاران گفتند که انتظار می‌رود بایدن در آینده نزدیک در این سخنرانی که اولین سخنرانی عمومی وی در خصوص کووید-کووید از ماه جولای است، سخنرانی کند.

مقامات دولتی درگیر با واکنش کووید تأکید کردند که اظهارات بایدن بر برنامه ریزی سیاستی آنها تأثیر نخواهد گذاشت و همچنین نشان دهنده نقطه عطفی در پاسخ نیست. انتظار می رود دولت همچنان در ماه اکتبر اعلامیه بهداشت عمومی کووید را تمدید کند و در حال تلاش برای ذخیره سازی تجهیزات آزمایشی است.

مخالفت جامعه بهداشت عمومی با اظهارات بایدن در روز دوشنبه باعث جلب توجه دستیاران کاخ سفید شد که به تلاش‌های خود برای ترویج روش‌های تقویت‌کننده و تأمین بودجه بیشتر به عنوان مدرکی مبنی بر عدم برخورد با کووید به عنوان یک مشکل گذشته اشاره کردند.

با این حال، این اپیزود بر دشواری پیش روی کاخ سفید در ادعای اعتبار سیاسی برای پیشرفت خود در همه‌گیری تاکید می‌کند، حتی زمانی که تلاش می‌کند مردم خسته را علیه خطر تجدید حیات جمع کند.

مایکل اوسترهولم، مدیر مرکز تحقیقات و سیاست بیماری‌های عفونی در دانشگاه مینه‌سوتا، می‌گوید: «سلامت عمومی واقعاً اعتماد بسیاری را از دست داده است، زیرا به نظر می‌رسد که ما بین مواضع مختلف در حال حرکت هستیم.» “در اینجا یک نمونه از یکی در حال حاضر است. اگر می گویید همه گیری با تمام شده است، چرا مردم باید این تقویت کننده ها را دریافت کنند؟ ما قبلاً این را از مردم می شنویم.»

با این حال، اساساً نگرانی دائمی وجود داشت مبنی بر اینکه اظهارات بایدن می تواند تلاش کاخ سفید را برای نزدیک کردن فوری وضعیت اضطراری بهداشت عمومی که بحران کووید است به طور رسمی تضعیف کند – و در صورت شیوع ویروس به یک سردرد سیاسی تبدیل شود. خروشان برگشت

در همان زمان، دولت به طور فزاینده‌ای برای واکسینه کردن مردم تلاش کرده است، زیرا مشکلاتی در شکستن خستگی همه‌گیری عمومی وجود دارد.

با این حال، این تاکتیک‌ها تنها به احتمال زیاد دولت را تا اینجای کار می‌برد. گروه‌های اجتماعی که برای کمک به این ویروس‌ها همکاری می‌کنند، تقاضای ضعیفی را در هفته‌های اول عرضه گزارش کرده‌اند، فقدان فوریت که به گفته آن‌ها در محل، با عجله در سطوح ایالتی و محلی برای حذف آخرین اقدامات احتیاطی بیماری همه‌گیر تقویت شده است. نیازهای ماسک و واکسن

کاخ سفید همچنین اهمیت لفاظی اظهارات بایدن را کم اهمیت جلوه داد و آن را به عنوان تلاش رئیس جمهور برای برجسته کردن موفقیت دولت در مقابله با ویروس رد کرد. واکسن‌ها و درمان‌های گسترده در دسترس می‌توانند بدترین اثرات کووید را کاهش دهند، مشاغل و مدارس باز هستند و اقدامات بهداشتی اضطراری تا حد زیادی از بین رفته است. دستیاران استدلال می کنند حتی اگر ایالات متحده از نظر فنی هنوز در یک بیماری همه گیر باشد، بایدن در تلاش بود بیان کند که زندگی بیشتر مردم دیگر تحت کنترل آن نیست.

مقامات کاخ سفید بخش عمده ای از سال جاری را صرف طراحی یک فرآیند ظریف و گام به گام کردند که امیدوار بودند ایالات متحده را از دوران همه گیری خود خارج کند.

اظهارات بایدن احتمالاً مهمات بیشتری را به جمهوری‌خواهان می‌دهد تا با درخواست بودجه کاخ سفید برای حفظ پاسخ فدرال به کووید مخالفت کنند. کاخ سفید به دنبال بیش از 22 میلیارد دلار است، اگرچه اعتقاد دموکرات ها به اینکه می توانند این مبلغ را در لایحه بودجه آتی تأمین کنند، حتی قبل از پخش «60 دقیقه» رو به زوال بود.

در چند ساعت پس از آن، مقامات بهداشتی به طور خصوصی و طعنه آمیز خود را به خاطر انجام یک کار خوب تشویق کردند: پس از 20 ماه کار شبانه روزی، آنها به شوخی گفتند، تمام آن چیزی که برای پایان دادن به بحرانی که در هر قرن یک بار لازم بود برای بایدن بود. تا آن را تمام شده اعلام کند. برخی دیگر استدلال کردند که واقعاً زمان چنین اعلامیه ای فرا رسیده است. این ویروس در وضعیت قابل کنترلی قرار دارد و بایدن به سادگی به بیانی صریح به جایی می‌پرداخت که دولتش مدت‌هاست در آن قرار دارد.

یکی از عناصری که بخشی از آن طرح نبود: رئیس جمهور جو بایدن فقط بیرون آمد و آن را گفت.

بایدن در مصاحبه ای با عنوان «60 دقیقه» که یکشنبه شب پخش شد، گفت: «همه گیری تمام شده است. ما هنوز با کووید مشکل داریم. ما هنوز در حال انجام کارهای زیادی روی آن هستیم. اما همه گیری تمام شده است.»

مقامات بایدن به طور خصوصی اجازه دادند که مصرف واکسن به روز شده احتمالاً کم باقی بماند، حتی اگر آنها قصد دارند از بودجه محدود باقی مانده دولت برای کووید استفاده کنند تا این واکسن‌ها را برای حفظ امنیت مردم ضروری جلوه دهند. این یکی دیگر از عواملی بود که به دشواری تشخیص این که کشور در چه مرحله ای از مبارزه با بیماری همه گیر است کمک می کرد.

به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، روزانه بیش از 300 نفر همچنان در اثر کووید-19 جان خود را از دست می دهند و ده ها هزار نفر دیگر در بیمارستان بستری می شوند. مقامات بایدن و کارشناسان بهداشت عمومی نگران این هستند که موجی از موارد در ماه‌های سردتر می‌تواند بار دیگر زندگی آمریکایی‌ها را مختل کند و معتقدند که ظهور نوع دیگری در این مسیر اجتناب‌ناپذیر است.

همچنین می‌تواند کمپین دولت را برای مردم برای جستجوی واکسن‌های به روز پیش از افزایش احتمالی زمستان پیچیده کند – نبردی سخت که به گفته مقامات بهداشتی تعیین‌کننده واقعی برای خروج ایالات متحده از همه‌گیری است یا خیر.

آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی بایدن روز دوشنبه گفت: «اگر بخواهیم «زندگی با ویروس» را نقل کنیم، جایی که باید باشیم، نیستیم. ما هنوز باید از توانایی این ویروس برای تبدیل شدن به انواع جدیدی که مکانیسم‌های استاندارد بهداشت عمومی برای رسیدگی به یک شیوع بیماری را نادیده می‌گیرند، غیرعادی است و همچنان می‌تواند آگاه باشیم.

در عوض، مقامات کاخ سفید اصرار داشتند که همچنان می‌توانند آن نوع کمپین واکسیناسیون تهاجمی را که برای محافظت از مردم در برابر تجدید حیات مورد نیاز است، اجرا کنند، در حالی که به طور همزمان اذعان می‌کنند که بخش اعظم کشور پیش رفته است.

در این طرح آمده است: «در صورت استفاده صحیح، ابزارهایی که اکنون در اختیار داریم می‌توانند تقریباً از همه مرگ‌های ناشی از کووید-19 جلوگیری کنند.

رویکرد جدید پیام‌رسانی که توسط مقامات ارشد بهداشت بایدن ایجاد شده است، به جای جدیدترین مجموعه بی‌پایان واکسن‌های تقویت‌کننده، با هدف احیای علاقه به واکسن‌ها و عادی‌سازی آن‌ها به‌عنوان بخشی از روال عمومی‌تر سلامت مردم است.

رید تاکسون، یکی از بنیانگذاران ائتلاف سیاه علیه کووید، در مورد وضعیت تلاش های محلی حتی قبل از اظهارات بایدن در «60 دقیقه» گفت: «این بسیار دشوار است. “احساس بیرونی این است که این بیماری، تا آنجا که به آنها مربوط می شود، پایان یافته است.”

“ما در کجای این همه گیری هستیم؟” اوسترهولم گفت. ما فقط باید بپذیریم: ما نمی دانیم.



منبع

یک مقام ارشد بایدن گفت: «کووید احتمالاً بزرگترین مشکل در حال حاضر نیست. «فقط این است که کووید هنوز یک چالش واقعی است. و اگر اوضاع بد پیش برود، ممکن است دوباره از یک مشکل به بزرگترین مشکل تبدیل شود.»

دولت اوایل این ماه تصمیم گرفت واکسن های جدید و به روز شده را برای اطمینان از اینکه جمعیت های آسیب پذیر می توانند قبل از زمستان واکسن های خود را دریافت کنند، تولید کند. همچنین به دنبال تغییر نام واکسن کووید به عنوان واکسن یک بار در سال است. دستیاران گفتند که تصدیق این است که اکثر افراد سالم برای جلوگیری از بیماری شدید به محافظت بیشتر از آن نیاز ندارند و احتمالاً به هر حال حاضر به ابتلا به آن نیستند.

سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه به طرح قبلی منتشر شده دولت برای کووید در پاییز اشاره کرد که استفاده از واکسیناسیون و درمان‌ها را برای “مدیریت نوسانات COVID-19 و حرکت ایمن به جلو” تشویق می‌کرد.

زمانی که کاخ سفید متن نظرات او را پس از مصاحبه، که در اوایل هفته ضبط شده بود، مرور کرد، به تیم کووید خود هشدار نداد – دولت را بدون پاسخ هماهنگ برای عواقب فوری رها کرد.