بایدن هشدار داد که پس از کاهش تولید نفت، «عواقبی» برای عربستان سعودی خواهد داشت

بایدن در پاسخ به سوال تاپر که آیا وقت آن رسیده است که ایالات متحده در رابطه خود با عربستان سعودی تجدید نظر کند، بایدن گفت: بله.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه هشدار داد که عربستان سعودی پس از اعلام هفته گذشته اوپک پلاس بزرگترین کاهش تولید نفت از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا، با «عواقبی» مواجه خواهد شد.

بایدن در سخنانی صریح در جمع آوری کمک های مالی دموکرات ها در هفته گذشته گفت که برای اولین بار از زمان بحران موشکی کوبا در سال 1962، “تهدید مستقیم” استفاده از سلاح های هسته ای وجود داشته است، “اگر در واقع، همه چیز به مسیری که هست ادامه دهد. رفتن.»

اعلام اوپک پلاس مبنی بر کاهش تولید 2 میلیون بشکه ای در روز مدت کوتاهی پس از آن صورت گرفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تهدیدات هسته ای خود را که در ابتدا هنگام حمله روسیه به اوکراین در فوریه مطرح کرد، تجدید کرد.

سناتور باب منندز، DN.J.، که ریاست کمیته روابط خارجی را بر عهده دارد، روز دوشنبه از دولت بایدن خواست که همکاری آمریکا با عربستان سعودی را فورا متوقف کند.

بایدن گفت: «مذاکراتی در این باره صورت گرفته است، اما من وارد آن نمی شوم. این غیرمسئولانه خواهد بود که درباره کارهایی که انجام می‌دهیم یا نمی‌کنیم صحبت کنم.»

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در نشستی در اوایل سه‌شنبه گفت که ایالات متحده روابط خود با عربستان سعودی را پس از “تصمیم اوپک پلاس برای همسو کردن سیاست انرژی خود با جنگ روسیه” مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد داد.

پوتین اواخر ماه گذشته در یک سخنرانی تلویزیونی ملی که در آن وزیر دفاع وی از فراخوان 300000 نیروی ذخیره پس از شکست شدید نیروهای نظامی روسیه در میدان نبرد در اوکراین خبر داد، درباره استفاده از سلاح هسته‌ای هشدار داد.

بایدن روز سه‌شنبه در پاسخ به این سوال که اگر پوتین تهدید خود را مبنی بر استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی انجام دهد، ایالات متحده چگونه پاسخ خواهد داد، بایدن به سی‌ان‌ان گفت که وزارت دفاع درباره این احتمال صحبت کرده است.

وی با بیان اینکه کاخ سفید در هفته‌ها و ماه‌های آینده سیاست‌های خود را بازنگری می‌کند، گفت: «ما باید به نوعی دوباره ارزیابی کنیم و روابط متفاوتی با عربستان سعودی داشته باشیم».

بایدن گفت: «فکر نمی‌کنم او از آنها استفاده کند». اما من فکر می کنم که صحبت کردن در مورد آن برای او غیرمسئولانه است.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که کنگره پس از برگزاری مجدد جلسه پس از انتخابات میان دوره ای، اقدام خواهد کرد.

او همچنین پیشنهاد کرد که پوتین عاقلانه نیست که شبح سلاح های هسته ای را مطرح کند.

دموکرات‌های ارشد در کاپیتول هیل تصمیم عربستان سعودی، رهبر واقعی ائتلاف تولیدکننده نفت، برای کاهش عرضه جهانی نفت را محکوم کردند. قیمت های بالاتر نفت به عنوان کمک به روسیه، دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان، برای تامین مالی جنگ خود در اوکراین تلقی می شود.

بایدن در مصاحبه ای با جیک تاپر، خبرنگار سی ان ان، درباره عربستان سعودی گفت: «عواقبی برای کاری که آنها با روسیه انجام داده اند وجود خواهد داشت. “من قصد ندارم به آنچه که در نظر دارم و آنچه در ذهن دارم وارد شوم. اما وجود خواهد داشت – عواقبی خواهد داشت.»