بایدن می گوید که نمی داند چه اسرار ملی در اسناد مارآ لاگو وجود دارد

همانطور که قبلا گفته بود، بایدن گفت که نیروهای نظامی آمریکا در صورت حمله چین به تایوان از آن دفاع خواهند کرد. پس از اینکه بایدن در سفر به آسیا در ماه مه اظهارنظر مشابهی را مطرح کرد، با این وجود گفت که سیاست ایالات متحده در مورد “ابهام استراتژیک” در قبال تایوان تغییر نکرده است.

بایدن گفت که همه گیری کووید-19 به پایان رسیده است. ما هنوز با کووید مشکل داریم. ما هنوز در حال انجام کارهای زیادی روی آن هستیم.» “اما همه گیری تمام شده است.”

بایدن گفت: «خیلی زود است» برای تصمیم گیری در مورد نامزدی مجدد برای انتخابات 2024.

بایدن گفت: «هیچ کس ماسک نمی‌زند» و «به نظر می‌رسد همه در وضعیت خوبی هستند».

بایدن همچنین گفت که متعجب است که چگونه چنین اسناد حساسی ممکن است در مارآ لاگو به پایان برسد و آن را “کاملاً غیرمسئولانه” خواند.

بایدن گفت: «ببینید، همانطور که برای شروع گفتم، قصد من این است که دوباره نامزد شوم. اما این فقط یک قصد است. اما آیا این تصمیم قطعی است که من دوباره شرکت کنم؟ این مسئله بعدا بررسی خواهد شد.”

دفاع از تایوان

نظرات او به CBS News گسترده ترین اظهارات او در مورد اسناد بود.

او گفت: “من موافقت کردم که به آنها نگویم که چه کاری انجام دهند و در واقع به آنها بگویم که چگونه محاکمه کنند یا نه.”

دادستان در مقابل سیاست: آیا AG Garland می تواند تحقیقات ترامپ را بدون تأثیرگذاری بر میان دوره ای پیگیری کند؟

بیشتر: منتقدان می گویند پس از ترامپ، قانون اسناد بی دندان ممکن است تغییر کند، رفتار ترامپ با اسناد ثابت می کند که قانون اسناد بی دندان نیاز به تکان دارد.

به طور مشابه، CBS گفت که یکی از مقامات کاخ سفید نیز پس از مصاحبه تاکید کرد که سیاست ایالات متحده تغییر نکرده است.

رئیس سازمان جهانی بهداشت در یک نشست مطبوعاتی هفته گذشته گفت که همه گیری ممکن است در نقطه عطفی باشد. تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: ما هنوز به آنجا نرسیده ایم، اما پایان در چشم است.

سایر نظرات قابل توجه بایدن به CBS عبارتند از:

پاندمی کووید 19

بایدن قبلاً گفته بود که قبل از تفتیش اقامتگاه ترامپ در مارآ لاگو توسط اف‌بی‌آی، اطلاع قبلی «صفر» داشته است. ماموران 11000 سند شامل 54 سند “محرمانه” و 18 “فوق سری” را ضبط کردند.

بایدن به «60 دقیقه» گفت که «جزئیات آن اسناد را نپرسیده است» زیرا نمی‌خواهد در تحقیقات وزارت دادگستری دخالت کند.

واشنگتن – رئیس جمهور جو بایدن در مصاحبه ای که یکشنبه از شبکه سی بی اس پخش شد، گفت که در مورد اسناد محرمانه ای که ماموران فدرال ماه گذشته از املاک دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در فلوریدا بازیابی کرده اند، مطلع نشده است.

پیشنهاد انتخابات مجدد؟

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بایدن می‌گوید درباره اسناد طبقه‌بندی شده مار-آلاگو به او اطلاعی داده نشده است.



منبع

بایدن گفت که «شخصاً با کسی صحبت نکرده است» که اسرار امنیت ملی در این اسناد چیست. اما، او افزود، “من مطمئن هستم که دولت من از همه اینها آگاه است، و همچنین شورای امنیت ملی.”