بایدن می گوید پس از ابتلا به کووید “هر روز احساس بهتری دارد”.

نشست سران واکسن در روز سه‌شنبه، که با حضور مقامات ارشد دولت، دانشمندان و مدیران داروسازی برگزار می‌شود، در حالی برگزار می‌شود که کشور با موجی از عفونت‌های BA.5، گونه‌ای که شاخه‌ای از سویه Omicron است، مواجه است.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

پس از شرکت در یک جلسه مجازی برای صحبت در مورد تولید تراشه های کامپیوتری، بایدن گفت: “همه چیز روی دکمه است” با آزمایش های پزشکی که هر شب دریافت می کند.

پرزیدنت جو بایدن به طور مجازی در طول یک رویداد در سالن دادگاه جنوبی در مجتمع کاخ سفید در واشنگتن، دوشنبه، 25 ژوئیه 2022 صحبت می کند. بایدن، که همچنان از عفونت کروناویروس خود بهبود می یابد، به طور مجازی با مدیران تجاری و رهبران کارگری صحبت کرد تا درباره این موضوع بحث کند. قانون چیپس، پیشنهادی برای تقویت تولید داخلی.  (AP Photo/ سوزان والش)

همچنین انتظار می رود که وی اظهارات از پیش ضبط شده را در کنفرانس سازمان ملی مجریان قانون سیاهپوست در اورلاندو، فلوریدا ارائه کند.

او گفت: «من ساعت‌های مشابهی را رعایت نمی‌کنم، اما تمام نیازهایم را که پیش از من بوده برآورده می‌کنم.

رئیس جمهور احتمالاً به نوع BA.5 مبتلا شده بود و روز پنجشنبه آزمایشش مثبت شد. یادداشت جدیدی از پزشک او که روز دوشنبه منتشر شد، می‌گوید که علائم او «تقریباً به طور کامل برطرف شده است».

بایدن گفت که صدایش هنوز تند است و او همچنان گرفتگی بینی دارد، اما او «به خواست خدا در مسیر بهبودی کامل من است».

این اولین حضور عمومی بایدن از روز جمعه بود. اگرچه صدای او عمیق تر و تندتر از حد معمول بود، اما سرفه عمیق و مداوم از بین رفته بود.

او همچنین گفت که بهتر می خوابد و به شوخی گفت که سگش باید او را امروز صبح بیدار کند.

دکتر کوین اوکانر همچنین نوشت که علائم حیاتی او «کاملاً طبیعی» باقی می‌ماند.

اوکانر نوشت: «او به طور خاص برای محافظت از اقامتگاه اجرایی، کاخ سفید، سرویس مخفی و سایر کارکنانی که وظایفشان مستلزم نزدیکی (هر چند از نظر اجتماعی) با او است، بسیار وظیفه شناس است.

پرزیدنت بایدن در روز دوشنبه در مراسمی در سالن دادگاه جنوبی در مجتمع کاخ سفید در واشنگتن سخنرانی می کند. (سوزان والش / آسوشیتدپرس)

بایدن گفت: «همسرم اینجا نیست، معمولا او را بیرون می‌برد. کمی قبل از ساعت 7 صبح، او گفت که “نقطه بینی سگم را روی سینه ام احساس کرده است.” بانوی اول جیل بایدن در حالی که رئیس جمهور در اقامتگاه کاخ سفید منزوی می شود، در خانه خانوادگی در دلاور بوده است.

پرزیدنت بایدن روز دوشنبه گفت که با بهبودی از عفونت کروناویروس خود “هر روز احساس بهتری پیدا می کند” و کاخ سفید قصد دارد روز سه شنبه نشستی را برای بحث در مورد توسعه نسل جدیدی از واکسن ها برگزار کند که می تواند به طور موثرتری از انواع واگیردار محافظت کند.

اگرچه نسل کنونی واکسن‌ها، به علاوه داروهای ضد ویروسی، به جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر کمک کرده‌اند، اما این امید وجود دارد که نسخه‌های جدید بتوانند محافظت بادوام‌تری در برابر عفونت‌های مخرب ایجاد کنند.

بایدن داروی ضد ویروسی Paxlovid مصرف کرده است و قصد دارد در اقامتگاه کاخ سفید ایزوله بماند.