بایدن می گوید تنها در صورتی با پوتین دیدار خواهد کرد که جنگ در اوکراین پایان یابد

در ضمن، من فکر می کنم که کاملاً مهم است که چه چیزی [? Emmanuel ?] گفت. ما باید از مردم اوکراین حمایت کنیم. این ایده که پوتین قرار است همیشه اوکراین را شکست دهد فراتر از درک است. تصور کنید، من سعی می کنم آن کشور را برای 2،5، 10، 20 سال آینده – اگر می توانستند – اگر می توانستند، اشغال کنم. او همه چیزهایی را که در ابتدا محاسبه کرده اشتباه محاسبه کرده است. او فکر می کرد که با آغوش باز مورد استقبال بخش روسی زبان مردم اوکراین قرار می گیرد. برگردید و سخنرانی او را در زمانی که او حمله کرد بخوانید – زمانی که من گفتم آنها می خواهند حمله کنند، و آنها وقتی که ما گفتیم آنها چنین کردند. برگردید و سخنرانی او را بخوانید. او در مورد او صحبت کرد که باید پیتر کبیر دیگری باشد. او در مورد نیاز مردم کیف به عنوان بار مادر هویت روسی در ابتدا، و غیره، صحبت کرد.

جو بایدن: ببینید، یک راه برای پایان دادن به این جنگ وجود دارد، راه عقلانی، پوتین برای خروج از اوکراین، شماره یک. اما به نظر می رسد که او این کار را نمی کند. او بهای بسیار سنگینی را برای انجام ندادن آن می پردازد. اما او قتل عام باورنکردنی و باورنکردنی را بر جمعیت غیرنظامی اوکراین تحمیل می کند، مهدکودک ها، بیمارستان ها، خانه های کودکان را بمباران می کند. این کاری که او انجام می دهد بیمار است. اما واقعیت این است که من هیچ برنامه ای فوری برای تماس با آقای پوتین ندارم. آقای پوتین است–اجازه دهید من کلماتم را با دقت انتخاب کنم. من حاضرم با آقای پوتین صحبت کنم، اگر واقعاً علاقه ای وجود داشته باشد که او تصمیم بگیرد به دنبال راهی برای پایان دادن به جنگ است. او هنوز این کار را نکرده است. اگر اینطور باشد، با مشورت با دوستان فرانسوی و ناتوی‌ام، خوشحال خواهم شد که با پوتین بنشینم تا ببینم او چه می‌خواهد. او هنوز این کار را نکرده است.

رئیس جمهور بایدن روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، گفت که تنها در صورتی دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را بررسی می کند که رهبر روسیه آماده پایان دادن به جنگ در اوکراین باشد.

رونوشت ویدیویی

مترجم: ما می شنویم که به زودی با رئیس جمهور پوتین صحبت خواهید کرد. رویکرد شما چیست؟ و از آنجایی که به نظر می رسد جنگ اوکراین در نقطه عطفی قرار دارد، آیا شما واقع بینانه احساس می کنید که رئیس جمهور زلنسکی شرطی را برای آغاز مذاکرات قرار داده است و آن بازگشت کریمه به اوکراین است؟

او فقط اشتباه محاسبه کرد. و بنابراین سؤال این است که تصمیم او چیست – چگونه او خود را از شرایطی که در آن قرار دارد خارج می کند؟ من آماده ام اگر او مایل به صحبت باشد تا بفهمم مایل است چه کاری انجام دهد. اما من این کار را فقط با مشورت با متحدان داده‌ام انجام خواهم داد. من به تنهایی این کار را انجام نمی دهم.



منبع

[NON-ENGLISH SPEECH]