بایدن می گوید ترامپ ضد پلیس است و شجاعت توقف حمله 6 ژانویه را نداشت

در طول شش هفته گذشته، یک هیئت مجلس نمایندگان ایالات متحده پرونده ای را مطرح کرده است که رئیس جمهور اوباش خشن را تحریک کرده و سپس عقب نشسته و تماشا می کند.

ترامپ پس از اعتراضات به وحشیگری نژادی، خود را متحد صاحبان اسلحه، پلیس و «قانون و نظم» نامید. بایدن که ماه گذشته یک لایحه دو حزبی ایمنی اسلحه را امضا کرد و به قانون تبدیل شد، به دنبال این بود که اقدامات بیشتری مانند آن ها امنیت پلیس را حفظ کند.

اظهارات بایدن چندین موضوع کلیدی را متحد کرد – اجرای قانون، اسلحه و تهدید دموکراسی – که دموکرات ها امیدوارند جمهوری خواهان را در حالت تدافعی قرار دهند.

برای من ساده است: شما نمی توانید از آوردن سلاح های جنگی در خیابان های آمریکا حمایت کنید؛ شما در کنار پلیس نیستید.

در حمله به کاپیتول، هزاران نفر از حامیان ترامپ در تلاشی برای جلوگیری از تأیید پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 توسط کنگره، ساختمان را نقض کردند.

بایدن در اظهارات نواری در کنفرانس ملی سازمان مجریان قانون سیاهپوست گفت: «پلیس آن روز قهرمان بود: دونالد ترامپ شجاعت لازم برای اقدام را نداشت.

بایدن که در انزوا در کاخ سفید در حال بهبودی از کووید است، گفت: «در ایالتی که امروز در آن هستید، فرماندار دیسانتیس، سناتور مارکو روبیو، سناتور ریک اسکات، همگی با ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی مخالفت کردند.

واشنگتن (رویترز) – جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روز دوشنبه تعدادی از مخالفان احتمالی جمهوری‌خواه خود در انتخابات 2024 را مورد انتقاد قرار داد، از جمله گفت که دونالد ترامپ، سلف وی، شجاعت لازم برای توقف حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره را نداشت.

“زنان و مردان شجاع آبی پوش در سراسر کشور هرگز نباید این را فراموش کنند. شما نمی توانید طرفدار شورش و پلیس باشید. شما نمی توانید طرفدار قیام و دموکراسی باشید. قیام و طرفدار آمریکا».

سخنان او برای رویداد فلوریدا شامل ضرب و جرح به دیگر جمهوریخواهان برجسته در ایالت مانند فرماندار ران دیسانتیس، ستاره نوظهور در حزب که به عنوان یک نامزد احتمالی ریاست جمهوری در نظر گرفته می شود، بود.

توسط تروور هانیکات

بایدن به طور کلی از صحبت با نام دشمنان سیاسی خود خودداری می کند. ترامپ و دیسانتیس هر دو با احتمال به چالش کشیدن بایدن در انتخابات 2024 معاشقه داشتند.

متحدان بایدن فکر می کنند این جلسات می تواند باعث شود حامیان ترامپ در مورد وفاداری خود تجدید نظر کنند. نظرسنجی رویترز/ایپسوس هفته گذشته نشان داد که 32 درصد از جمهوری خواهان می گویند ترامپ نباید در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 نامزد شود، در حالی که 26 درصد آن را در آغاز جلسات استماع گفته بودند.

(گزارش توسط Trevor Hunnicutt؛ ویرایش توسط Cynthia Osterman)



منبع

ترامپ و بسیاری از قانونگذاران جمهوری خواه کمیته 6 ژانویه را با انگیزه سیاسی رد کرده اند، حتی اگر این کمیته به شهادت دستیاران و متحدان رئیس جمهور سابق جمهوری خواه متکی باشد.

انتخابات میان‌دوره‌ای در 8 نوامبر تعیین خواهد کرد که آیا حزب دمکرات بایدن کنترل کنگره را حفظ کند یا خیر و به عنوان آزمونی برای استدلال‌هایی تلقی می‌شود که برای رأی‌دهندگان موافق و مخالف دور دوم و چهار ساله بایدن ارائه شود.