بایدن می گوید برنامه اقتصادی او کارساز است. مردم مشکوک هستند.

بایدن گفت: «من یک سرمایه دار هستم، اما سهم خود را بپردازید. من فکر می کنم بسیاری از شما در خانه با من و بسیاری از مردم موافق هستید که، می دانید، سیستم مالیاتی منصفانه نیست.

شما به یک معنا بازار کار نسبتا قوی و ثابتی دارید. ما مطمئناً شاهد مخارج مصرف‌کننده قوی هستیم که یکی دیگر از معیارهای احساسات است، و با این حال به وضوح قیمت‌های بالا چیزی بوده است که واقعاً باد شدیدی بوده است که بسیاری از مصرف‌کنندگان مجبور بودند بیش از یک سال با آن مبارزه کنند. دیویس، اقتصاددان ارشد جهانی برای شرکت سرمایه گذاری Vanguard.

بایدن گفت: «بیایید به نتایج نگاه کنیم. ما هنوز با هیچ تصوری به پایان نرسیده‌ایم، اما نرخ بیکاری 3.4 درصد است، که پایین‌ترین رقم در 50 سال گذشته و تقریباً رکورد بیکاری برای کارگران سیاه‌پوست و اسپانیایی تبار است. ما قبلاً با کمک شما 800000 شغل تولیدی با درآمد خوب ایجاد کرده‌ایم که سریع‌ترین رشد در 40 سال گذشته است.»

اقتصاددانان گفته‌اند که تعدادی از عوامل در تورم در دو سال گذشته نقش داشته است، از جمله حمله روسیه به اوکراین، اختلالات زنجیره تامین ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، نرخ‌های بهره پایین و تغییر در هزینه‌های مصرف‌کننده. چندین مطالعه اقتصادی همچنین نشان داده‌اند که لایحه محرک کووید که بایدن در سال اول ریاست‌جمهوری خود مطرح کرد نیز به تورم کمک کرد، اگرچه آنها بر سر میزان اختلاف نظر دارند.

بایدن گفت: «همانطور که ظاهراً همه ما موافقیم، تأمین اجتماعی و مدیکر اکنون از کار افتاده است. بسیار خوب، ما اتفاق نظر داریم.»

واشنگتن – رئیس جمهور جو بایدن سه شنبه استدلال کرد که برنامه اقتصادی او علیرغم پیش بینی رکود اقتصادی توسط اقتصاددانان، نبرد قریب الوقوع بر سر پرداخت بدهی های کشور و کشوری که احساس می کند در پایه های اقتصادی متزلزلی قرار دارد، کار می کند.

پیش از این سخنرانی، برایان دیز، مشاور اقتصادی کاخ سفید که در حال خروج است، گفت بایدن در این اظهارات بیان می کند که اگرچه کارهای بیشتری باید انجام شود، پیشرفت تاکنون باید آمریکایی ها را نسبت به مسیر پیش روی اقتصاد خوشبین کند.

اقتصاد نقش برجسته‌ای در سخنرانی بایدن با پیامی که عمدتاً آمریکایی‌های با درآمد پایین‌تر و متوسط ​​را هدف قرار داده بود، ایفا کرد، زیرا او به دنبال افزایش مشاغل تولیدی و خرید محصولات بیشتر ساخت آمریکا بود. او پیشنهاد افزایش مالیات بر شرکت ها و ثروتمندترین آمریکایی ها را برای کمک به بودجه برنامه هایی برای کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی و مراقبت از کودکان ارائه کرد.

بایدن شانس کمی برای دریافت هر یک از پیشنهادهای سیاست اقتصادی خود از طریق کنگره تقسیم شده دارد، زیرا جمهوری خواهان به دنبال مقصر دانستن تورم و افزایش بدهی به گردن او هستند.

بایدن فشارهای قیمتی را که آمریکایی‌ها تحت آن قرار گرفته‌اند اذعان کرد، اما تلاش کرد پیشرفت‌هایی را که در کاهش تورم حاصل شده است، برجسته کند.

بایدن برای پرداخت این تلاش‌ها، بستن راه‌حل‌های مالیاتی و افزایش مالیات بر ثروتمندترین آمریکایی‌ها و همچنین شرکت‌ها، از جمله چهار برابر کردن مالیات بر بازخرید سهام شرکت‌ها را پیشنهاد کرد، که شرکت‌ها از آن برای تقویت قیمت سهام خود استفاده می‌کنند.

بایدن گفت: «برای دهه‌ها، افراد زیادی رها شده‌اند و با آنها طوری رفتار می‌شود که انگار نامرئی هستند. شاید شما از خانه تماشا می‌کنید. “شغل هایی که رفتند را به خاطر می آورید؟ آنها را به خاطر می آورید، نه؟ مردم خانه این را به خاطر می آورند. شما فکر می کردید که آیا مسیری وجود دارد که فرزندان شما بدون اینکه مجبور شوند از آنجا دور شوند، پیش بروند. خوب، من متوجه شدم. به همین دلیل است که ما در حال ساختن اقتصادی هستیم که هیچ کس در آن جا نمانده باشد، مشاغل در حال بازگشت هستند، غرور در حال بازگشت است.”

بایدن گفت که بودجه او برای سال مالی آینده کسری بودجه را 2 تریلیون دلار بیشتر کاهش خواهد داد که بخشی از آن با افزایش مالیات بر شرکت ها و افرادی است که بیش از 400 هزار دلار درآمد دارند.

بایدن از کنگره خواست تا با محدود کردن قیمت انسولین، بازگرداندن اعتبار مالیاتی کودکان و بهبود دسترسی به مسکن مقرون به صرفه، اقدامات بیشتری برای کاهش هزینه‌ها برای آمریکایی‌ها انجام دهد.

بایدن از مدیریت اقتصادش توسط دولتش برای مخاطبان عمدتاً بدبین صحبت می کرد. بر اساس آخرین نظرسنجی احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان، پس از بیش از یک سال ضربه خوردن توسط تورم بالای دهه‌ها، احساسات مصرف‌کننده طبق هنجارهای تاریخی پایین است و دو سوم مصرف‌کنندگان گفتند که انتظار رکود اقتصادی در سال جاری را داشتند.

دیز در نشست خبری کاخ سفید روز دوشنبه گفت: «رئیس‌جمهور به‌طور منحصربه‌فرد درک می‌کند که ما کارهای بیشتری برای انجام دادن در مورد اقتصاد داریم. و اینکه با وجود اینکه شاهد کاهش تورم و پیشرفت واقعی بوده‌ایم، به‌ویژه در شش ماه گذشته، کار بیشتری برای کاهش قیمت‌ها، کاهش هزینه‌ها و ایجاد فضای تنفسی برای خانواده‌های آمریکایی داریم. “

زمانی که بایدن جمهوری خواهان را به تهدید به کاهش خدمات درمانی و تامین اجتماعی برای کاهش هزینه های دولت متهم کرد، با تشویق جمهوری خواهان مواجه شد. بایدن از این لحظه استفاده کرد و چشم انداز چنین بریدگی هایی را در مذاکرات از روی میز حذف کرد.

بایدن گفت: «ما در حال حاضر از هر کشور دیگری روی زمین موقعیت بهتری داریم، اما کارهای بیشتری برای انجام دادن داریم. اما در اینجا تورم در خانه در حال کاهش است، قیمت بنزین در خانه 1.50 دلار از اوج خود کاهش یافته است، تورم مواد غذایی در حال کاهش است – نه به اندازه کافی سریع، اما در حال کاهش است. تورم در شش ماه گذشته هر ماه کاهش یافته است، در حالی که حقوق دریافتی افزایش یافته است.

جمهوری خواهان تهدید کرده اند که قانون افزایش سقف بدهی را مسدود خواهند کرد، کاری که دولت فدرال باید برای ادامه پرداخت صورت حساب های خود انجام دهد، مگر اینکه دموکرات ها با کاهش بودجه برای کاهش کسری بودجه موافقت کنند.

بایدن پیشرفت هایی را که به گفته او دولتش با تصویب قوانینی برای تشویق سرمایه گذاری در تولید نیمه هادی ها و فناوری انرژی پاک و بازسازی زیرساخت های کشور داشته است، بیان کرد.

در یک نظرسنجی جداگانه توسط گالوپ که روز دوشنبه منتشر شد، بیش از دو سوم پاسخ دهندگان گفتند که انتظار دارند تورم افزایش یابد، تقریباً نیمی گفتند که انتظار دارند بازار در نیمه اول سال 2023 سقوط کند و 3 نفر از 4 نفر گفتند که برای بهره برنامه ریزی می کنند. نرخ ها به افزایش خود ادامه دهد. رای دهندگان بدبینی اقتصادی خود را نسبت به بایدن نشان داده اند و 61 درصد در نظرسنجی ان بی سی نیوز در ماه گذشته گفته اند که با مدیریت او در اقتصاد موافق نیستند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع