بایدن می گوید آمریکا نمی داند آمریکایی های ناپدید شده در اوکراین کجا هستند

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که مقامات ایالات متحده با دولت اوکراین و همچنین سایر سازمان های غیردولتی در منطقه در تماس بوده اند تا اوضاع را زیر نظر داشته باشند. پرایس خاطرنشان کرد که هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه آمریکایی های ناپدید شده در بازداشت روسیه هستند وجود ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بعدا گفت که آژانس “عکس ها و فیلم های این دو شهروند آمریکایی را که بنا بر گزارش ها توسط نیروهای نظامی روسیه در اوکراین دستگیر شده اند، دیده است.”

اندی هیون و الکساندر دروکه. (از طریق فیس بوک)

واشنگتن – رئیس جمهور جو بایدن روز جمعه گفت که ایالات متحده از محل اختفای سه آمریکایی که گمان می رود در اوکراین ناپدید شده اند اطلاعی ندارد و از دیگران خواست به این کشور سفر نکنند.

خانواده‌های آنها روز چهارشنبه گفتند، الکس دروئک و اندی تای انگوک هوین، ساکنان آلاباما از هفته گذشته خبری از آنها نبوده و بستگان آنها گفتند که نگران آنچه ممکن است برای آنها اتفاق افتاده باشد.

اندی هیون و الکساندر دروکه.  (از طریق فیس بوک)

بایدن روز جمعه به خبرنگاران گفت: “به من اطلاع داده شده است. ما نمی دانیم آنها کجا هستند.” من می خواهم تکرار کنم، آمریکایی ها اکنون نباید به اوکراین بروند. باز هم می گویم، آمریکایی ها اکنون نباید به اوکراین بروند.

خانواده‌های دو جانباز آمریکایی که داوطلبانه به تلاش‌ها علیه روسیه در اوکراین ملحق شدند، مفقود شده‌اند و وزارت امور خارجه روز پنجشنبه اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر مفقود شدن شهروند سوم آمریکایی در حین جنگ در این کشور وجود دارد.

تعداد ناشناخته ای از آمریکایی ها، عمدتا با پیشینه نظامی، به اوکراین سفر کرده اند تا به لژیون خارجی این کشور بپیوندند و در کنار سربازان اوکراینی در آنجا بجنگند.



Source link