بایدن می تواند برای پایان دادن به ” ماندن در مکزیک ” حرکت کند. قانونگذاران و مدافعان همین موضوع را برای عنوان 42 می خواهند.

با این حکم، برخی از دموکرات‌ها از حرکت به جلو برای تصویب اصلاحات مهاجرت حمایت می‌کنند.

“از حکم SCOTUS که به بایدن اجازه داد عنوان 42 را حذف کند، ناامید هستم.” کروز در توییتی نوشت. من دعا می کنم که او تصمیم درستی بگیرد و عنوان 42 را با توجه به بحران مرزی بی سابقه ما حفظ کند. تگزاس جنوبی در حال حاضر شاهد تأثیر یک مرز باز است. حذف عنوان 42 فاجعه آمیز خواهد بود.

سناتور تد کروز، از تگزاس، خاطرنشان کرد که این تصمیم می تواند به بایدن اجازه دهد عنوان 42 را حذف کند، سیاستی که سناتور از آن حمایت می کند.

منندز گفت: «ممکن است این تصمیم اولین گام برای پایان دادن به استفاده دولت فدرال ما از استراتژی‌های بازدارندگی کوتاه‌مدت باشد که متکی بر ظلم برای دور نگه داشتن پناهجویان از ایالات متحده است.»

با این تصمیم برنده، هینکاپی گفت که فشار فوری دولت برای پایان دادن به هر «سیاست های ظالمانه و غیرقانونی دیگری که جان مردم را صرفاً به دنبال امنیت و آزادی در کشور ما به خطر می اندازد» پایان دهد.

رائول رویز، نماینده کالیفرنیا، و رئیس گروه هیسپانیک کنگره، از سناتورهای جمهوری خواه خواست که “بایستند و به ما کمک کنند تا اصلاحات جامع مهاجرت را با مسیری برای شهروندی در سراسر خط پایان انجام دهیم.”

از مجموع برخوردها در مرز ایالات متحده و مکزیک، 42 درصد از مهاجران تحت عنوان 42 اخراج شدند.

به ربکا مورین در توییتر @RebeccaMorin_ برسید

سناتور دیک دوربین، دمشق، گفت که مذاکرات در مورد اصلاحات مهاجرت با سناتور تام تیلیس، RN.C، پس از کشته شدن حداقل 53 مهاجر در تریلر در یک پرونده احتمالی قاچاق انسان از سر گرفته شد. گروهی از قانونگذاران دو حزبی طی چند هفته برای یافتن مسیری رو به جلو در مورد اصلاحات مهاجرتی گرد هم آمده اند.

در واقع، آرولاناتام خاطرنشان کرد که دولت می‌تواند از سایر احکام مربوط به مهاجرت، مانند مواردی که اولویت‌های اجرایی را که دولت برای رسیدگی به عقب ماندگی‌های سیستم تعیین می‌کند، مسدود می‌کند، تجدیدنظر کند.

سناتور باب منندز، DN.J.، گفت که با دولت بایدن برای تغییر سیاست های دوران ترامپ همکاری خواهد کرد.

قرار بود مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده در 23 مه به عنوان 42 پایان دهند. با این حال، یک قاضی چند روز قبل از ممانعت از پایان دادن به سیاست دولت بایدن دستوری صادر کرد. دولت از آن زمان به این حکم اعتراض کرده است.

آهیلان آرولاناتام، استاد و مدیر هیئت علمی مرکز حقوق و سیاست مهاجرت در دانشکده حقوق دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، گفت که بر اساس حکم دیوان عالی، هیچ راهی وجود ندارد که حکم در مورد عنوان 42 باقی بماند. .

واکین کاسترو، نماینده تگزاس، در بیانیه ای گفت: «دولت بایدن اکنون باید به سرعت برای پایان دادن به « ماندن در مکزیک » و ایجاد چارچوب قانونی برای لغو عنوان 42 حرکت کند. ایالات متحده یک تعهد قانونی و اخلاقی برای حمایت از پناهجویان دارد.

واشنگتن – رئیس جمهور جو بایدن برای پایان دادن به سیاستی که مهاجران را در مکزیک نگه می دارد، در حالی که منتظر جلسه دادگاه پناهندگی خود بودند، پیروز شد. اکنون، دولت می تواند برای پایان دادن به یک سیاست دیگر مهاجرتی دوران ترامپ حرکت کند.

تعداد مهاجرانی که به مرزهای جنوبی ایالات متحده آمده اند، رکورددار بوده است.

آرولاناتام گفت: «این دستور طبق تصمیم امروز دادگاه عالی غیرقانونی است. توپ کاملاً در اختیار دولت بایدن است تا به دادگاه منطقه در پرونده لوئیزیانا بگوید که این دستور اکنون غیرقانونی است و آنها از دادگاه می خواهند که آن را لغو کند.»

وی افزود که این بخشی از تعهدات ایالات متحده است که “چشمه امید و فرصت برای کسانی باشد که از خشونت و آزار و اذیت فرار می کنند.”

بیشتر: مرگ و میر مهاجران در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک همچنان در حال افزایش است زیرا دسترسی به پناهندگی همچنان مسدود است

آیا حکم دیوان عالی می تواند بر مذاکرات اصلاحات مهاجرت تاثیر بگذارد؟

مشخص نیست که تصمیم دادگاه چه تاثیری بر مذاکرات مجدد درباره اصلاحات مهاجرتی در کاپیتول هیل خواهد داشت.

برخی از جمهوری خواهان از تصمیم دادگاه عالی انتقاد کرده اند.

ماریلنا هینکاپی، مدیر اجرایی مرکز ملی قانون مهاجرت، که از حقوق مهاجران مستقر در لس آنجلس حمایت می کند، گفت که تصمیم دیوان عالی قدرت را به قوه مجریه برای تصمیم گیری در مورد مهاجرت باز می گرداند.

عنوان 42، یک دستور بهداشت عمومی صادر شده توسط دولت ترامپ، به گمرکات و حفاظت از مرزها اجازه می دهد تا مهاجران را به مکزیک یا بازگشت به کشور خود برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز نگهداری، اخراج کنند.

حکم دیوان عالی کشور: بایدن ممکن است به سیاست «ماندن در مکزیک» در دوران ترامپ برای مهاجران پایان دهد

این وزارتخانه اضافه کرد که “به اجرای قوانین مهاجرتی ما در مرز و اجرای عواقب برای کسانی که به طور غیرقانونی وارد می شوند” ادامه خواهد داد و همچنین به اجرای عنوان 42 توسط دادگاه ادامه خواهد داد.

سیاست مهاجرت: بایدن قول داد که «هر کاری که ممکن است» برای مهاجران انجام دهد. در حال حاضر تعداد افرادی که می میرند بی سابقه هستند

برخی کارشناسان بر این باورند که تصمیم دیوان عالی سابقه قانونی برای دولت بایدن ایجاد می‌کند تا درخواستی برای پایان دادن به حکم عنوان 42 ارائه کند.

برخی از کارشناسان حقوقی استدلال می‌کنند که حکم دادگاه عالی که به دولت بایدن اجازه می‌دهد به پروتکل‌های حمایت از مهاجران، که به عنوان «در مکزیک باقی بمانند» نیز شناخته می‌شود، پایان دهد، می‌تواند دستورات قانونی را در مورد سایر پرونده‌های مهاجرت غیرقانونی کند.

او گفت: «آنها اکنون قدرت زیادی دارند تا اگر بخواهند از سیاست مهاجرتی ما استفاده کنند، کنترل مجدد را در دست بگیرند.

او گفت: «اصلاح سیستم خراب مهاجرت ما به ما کمک می‌کند تا کارایی مرزها را بهبود بخشیم، خانواده‌ها را کنار هم نگه داریم، و کرامت و انسانیت را در روند پناهندگی خود بازگردانیم.»

وزارت امنیت داخلی در بیانیه ای اعلام کرد که این آژانس از تصمیم دادگاه عالی استقبال می کند و “به تلاش های ما برای پایان دادن به این برنامه در اسرع وقت که از نظر قانونی مجاز باشد ادامه خواهد داد.”

قانونگذاران جمهوری خواه از عقب نشینی بایدن از سیاست هایی که مهاجرت را محدود می کند انتقاد کرده اند. حزب جمهوری‌خواه و برخی از دموکرات‌ها قبلاً از امنیت بیشتر در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک حمایت کرده‌اند.

در ماه می، گمرکات و حفاظت مرزی ایالات متحده با 239416 مهاجر مواجه شد. CBP گفت که 25 درصد از این برخوردها مربوط به افرادی بوده است که قبلاً حداقل یک بار سعی کرده اند از مرز عبور کنند.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بایدن می تواند به ” ماندن در مکزیک ” پایان دهد. دموکرات ها می گویند که عنوان 42 باید بعدی باشد





منبع

“همه چیز در مورد پول”: 53 کشته در سن آنتونیو دنیای خشن قاچاق انسان را آشکار می کند