بایدن می‌گوید قصد دارد برای انتخابات مجدد در سال 2024 نامزد شود، اما در اینجا درس یکی از خبرنگاران از سال 2008 در مورد اینکه چرا هر چیزی ممکن است وجود دارد.


جو بایدن 2008

سپس سن. جو بایدن، دی-دل، در تظاهراتی در دوبوک، آیووا، در روز اجلاس حزبی آیووا در 3 ژانویه 2008.عکس مارک هیرش/AP

  • در سال 2008، جو بایدن با خبرنگار نیکول گائودیانو درباره آینده سیاسی خود صحبت کرد.

  • معلوم شد هیچ چیز آنطور که او پیش بینی کرده بود نیست.

  • اکنون او می گوید که انتظار دارد در سال 2024 مجدداً در انتخابات شرکت کند. آیا برنامه های او ممکن است تغییر کند؟

پرزیدنت جو بایدن می گوید که قصد دارد برای انتخابات مجدد در سال 2024 نامزد شود، اما من بهتر از انجام هر گونه پیش بینی در مورد مراحل بعدی او می دانم. من از پوشش دادن نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 او درسی گرفتم: هر چیزی ممکن است.

بایدن چند بار در مورد برنامه‌هایش در مورد جلسات حزبی ریاست جمهوری دموکرات آیووا در ژانویه همان سال با من صحبت کرد. او در آن روز به من گفت که کمپین خود را حداقل تا پایان ماه ادامه خواهد داد، «مهم نیست» که شرکت کنندگان در اتحادیه آیووا چه تصمیمی بگیرند.

او ساعاتی بعد ترک تحصیل کرد.

او گفت هیچ شانسی برای معاونت رئیس جمهور وجود ندارد.

بله، در نهایت وجود داشت.

و او به من گفت که “هیچ قصدی برای کاندیداتوری مجدد برای کاخ سفید ندارد.”

هوم

سال‌ها بعد، من حرف بایدن را قبول می‌کنم که اگر در سلامتی خوب بماند، در سال 2024 دوباره نامزد خواهد شد. شرط می‌بندم که هدف او همین الان است، و متحدان بایدن به من گفته‌اند که 80 سال آینده به زودی می‌گذرد. رئیس‌جمهور قدیمی همچنان بر اساس برنامه‌های خود، تعهدش به کشور و انجام هر کاری که لازم است برای جلوگیری از بازگشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق به دفتر بیضی شکل، انگیزه دارد.

مطمئناً به نظر می رسد که او فرار خواهد کرد. کاخ سفید می گوید که او در این زمینه برنامه ریزی می کند. اما آیا برنامه های او تغییر می کند؟

من فقط می پرسم زیرا در 3 ژانویه 2008، من خبرنگار جوانی بودم که در نزدیکی یک دکه هات داگ در مرکز همایش پولک کانتی در Des Moines به زمین افتاد تا بتوانم آنچه را که فکر می کردم اخبار داغ در مورد برنامه های او بود به گوشم برسانم. در مسابقه بمانید، فقط ببینید ارزش آن داستان ظرف چند ساعت از بین می رود.

در آن زمان من خبرنگار گانت در واشنگتن برای The News Journal، روزنامه شهر بایدن در ویلمینگتون، دلاور بودم. مارک باودن، نویسنده پرفروش Blackhawk Down، بعداً در داستانی برای آتلانتیک، من را به عنوان کسی توصیف کرد که “کمپین کوچک بایدن را برای یکی از معدود روزنامه هایی که هنوز علاقه مند بودند، پوشش می دادم.”

بایدن بعدازظهر به من گفت: “شما جمعیت را دیده اید. آنها واقعی هستند.”

در آن مرحله، درست است که جمعیت بایدن افزایش یافته بود، اما تعداد آنها راهی جز افزایش نداشت. آنجا بود یک جمعیت بسیار زیاد در ماه اوت در زمین بیسبال لیگ کوچک LumberKings در آیووا. با این حال، آنها برای هیلاری کلینتون آنجا بودند و زمانی که نوبت بایدن برای سخنرانی رسید، شروع به ترک کردند.

بایدن ادامه داد: «این آخرین نامزدی من برای کاخ سفید است» و افزود که او در آن لحظه واجد شرایط منحصر به فردی برای رهبری کشور بود. من می‌دانم که اگر مردم به این نتیجه برسند که اینطور نیست، من به آن احترام می‌گذارم.

حالا او آن آهنگ را یک آهنگ عالی می نامد، حتی اگر بگوید با شنیدن آن احساس «کمی خودآگاه» می کند.

در سال 2008 – حداقل برای چند ساعت – واقعاً خبرساز بود که بایدن متعهد شد که کمپین خود را تا پایان ماه ادامه دهد، با توجه به اینکه چشم‌اندازهای او تا شب انتخاباتی در برابر قدرت ستاره کلینتون، جان ادواردز، بسیار ناامید به نظر می‌رسیدند. و باراک اوباما که در نهایت برنده آن مسابقه شدند.

او تا آن زمان گفته بود که برای ماندن او در مسابقه، باید در آیووا مقام چهارم یا بهتر از آن را کسب کند. اما آن روز بعدازظهر، او به من گفت که در پایان چهار مسابقه اول “می‌نشیند و می‌گوید، “خوب، من در این هستم یا در این نیستم؟”

او با کسب کمتر از 1 درصد در جایگاه پنجم قرار گرفت. من با او تماس گرفتم که او با دوستان و خانواده پس از خم شدن از مسابقه، ترک صحنه و در آغوش گرفتن راه خود را از میان جمعیت به سمت خروجی سالن رقص در آغوش گرفت.

من معاون هیچ کس نخواهم بود. عادت زنانه. پایان داستان.’

جو بایدن باراک اوباما

معاون رئیس جمهور وقت جو بایدن و رئیس جمهور باراک اوباما در مراسم امضای قانون مراقبت مقرون به صرفه.تراشه Somodevilla/Getty Images

او به من گفت که پیش‌بینی نمی‌کرد این همه رای توسط نامزدهای پیشتاز مصرف شود و می‌دانست که دیگر نمی‌تواند پول جمع کند. او برای برگزاری جلسات استماع و پاسخگویی مردم به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی به سنا برمی گشت.

آیا شانسی برای معاونت رئیس جمهور وجود دارد؟ من پرسیدم.

گفت: نه. او به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی خندید: «ببین، من می‌توانم، اگر رئیس‌جمهور دموکرات داشته باشیم، می‌توانم نفوذ بسیار بیشتری داشته باشم، به شما قول می‌دهم.»

در پاسخ به سوالی درباره وزیر خارجه شدن، او ابتدا این ایده را رد کرد، اما بعد به نظر می‌رسید که درها را کمی باز کرد: “باید متقاعد شوم که نامزد، رئیس جمهور دموکرات، ما واقعاً دیدگاه‌های مشابهی داشتیم.” او گفت.

البته من به آن افتتاحیه در داستانم اشاره کردم. آیا به چیزی رسید؟ جواب منفی.

با توجه به مشکلاتی که بایدن مورد توجه قرار گرفت، من در اوایل مبارزات انتخاباتی در حالی که با او در آیووا سفر می کردم، از او پرسیده بودم که آیا او به دنبال هرگونه احتمالی غیر از ریاست جمهوری است، او آنها را به طور کامل سرنگون کرد، حتی با استناد به ژنرال ویلیام تکومسه شرمن.

او سپس گفت: «مطمئناً، به طور مثبت، بدون ابهام، شرمانسکی، نه. “نه. نه. من در هر شرایطی که فکرش را بکنم وزیر امور خارجه کسی نمی شوم و به طور قطع می توانم بگویم که معاون رئیس جمهور کسی نخواهم بود. دوره. پایان داستان. تضمین شده است. این کار را نمی کنم.”

مارک باودن بعداً از بایدن، معاون وقت رئیس جمهور، در دفترش در وست وینگ درباره آن نقل قول ماراتن پرسید. او نوشت که بایدن “به عقب خم شد، دست های بزرگش را جلوی خود جمع کرد و شانه هایش را بالا انداخت.”

بایدن به او گفت: «این کاملاً درست بود، وقتی من آن را گفتم. به خدا سوگند. از هر کسی بپرسید.

باودن در داستان خود درباره بایدن به نام فروشنده نوشت که او را باور دارد. هر دو نقل قول، از مسیر مبارزات انتخاباتی و از کاخ سفید، به طور نمونه اولیه بایدن هستند: مستقیم، جدی، قوی، خاکی، اغراق‌آمیز – به نه سه‌گانه در اولی و نه چهارگانه هرگز در دومی توجه کنید – و در نهایت، همانطور که به نظر می‌رسد. خارج، قابل مذاکره،» او نوشت.

من موافقم که بایدن وقتی آن را گفت، منظورش همان چیزی بود که گفت، بایدنسکی.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع