بایدن می‌گوید آمریکایی‌ها «واقعاً، واقعاً پایین‌تر از همه‌گیری، قیمت گاز» هستند، اما اقتصاد انعطاف‌پذیر است

او همچنین “شکست دولت گذشته در اقدام در مورد کووید” را مقصر دانست که به گفته او “تاثیر عمیقی بر تعداد افرادی که به کووید مبتلا شده‌اند و تعداد افرادی که جان خود را از دست داده‌اند” داشته است.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بایدن: آمریکایی‌ها به خاطر همه‌گیری و قیمت بنزین «واقعاً واقعاً پایین‌تر» هستند.



Source link

رئیس جمهور بایدن روز پنجشنبه گفت که آمریکایی ها پس از دو سال بیماری همه گیر و در بحبوحه افزایش قیمت بنزین «واقعاً واقعاً افت» دارند، اما وضعیت اقتصاد بهتر از آن چیزی است که بسیاری فکر می کنند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که آمریکایی ها نگران اقتصاد هستند و به بایدن نمره ضعیفی برای رهبری او می دهند.

بایدن در پاسخ به سوالی در مورد خطر سیاسی که او اکنون از قیمت‌های بالاتر بنزین با آن مواجه است و اینکه آیا آمریکایی‌ها احساسی روزانه از خطرات امنیت ملی که او توضیح داد، دارند، گفت: بیشتر خانواده‌ها فقط در تلاش هستند تا دریابند چگونه غذا را روی میز بگذارند. اما، به عنوان رئیس جمهور، بایدن ادامه داد، او باید با وجود هر پیامد سیاسی، مایل به اتخاذ تصمیمات سخت باشد.

وی همچنین به کاهش اخیر کسری بودجه فدرال اشاره کرد. این کاهش عمدتاً به دلیل پایان برنامه های گران قیمت COVID-19، مانند بیمه بیکاری گسترده و افزایش درآمدهای مالیاتی ناشی از رشد اقتصادی اخیر است.

پرزیدنت جو بایدن در نشستی با رهبران کشورهای کارائیب در جریان اجلاس سران قاره آمریکا صحبت می‌کند، در حالی که قبل از اولین جلسه استماع علنی به قیام 6 ژانویه 2021 می‌پردازد.

بایدن گفت که بیشتر آشفتگی هایی که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند «پیامد بحران کووید» است.

بایدن گفت: «به تجارت بروید، وارد تجارت شوید، نامزد نکنید. “هدف خدمات عمومی ترویج دیدگاه هایی است که فکر می کنید برای مردم آمریکا بهترین است.”

برخی از اقتصاددانان هشدار دادند که پولی که ازطریق طرح نجات آمریکا در سال گذشته از طریق اقتصاد به اقتصاد پمپاژ می‌شود، باعث تورم می‌شود. جمهوری خواهان بی امان بایدن را به خاطر این هزینه مورد حمله قرار داده اند.

بایدن گفت که به صراحت گفته است که برای کمک به اوکراین «بهایی پرداخت خواهد شد»، اما اقدام نکردن بدتر بود.

بایدن گفت: «شما شاهد هرج و مرج در اروپا خواهید بود. روس‌ها ممکن بود به کشورهای دیگر ادامه دهند و چین و کره شمالی می‌توانستند جرات داشته باشند تا حرکت‌های خود را انجام دهند.

اما بایدن گفت که شغل و دستمزد تحت نظارت او افزایش یافته است، مردم بدهی کارت اعتباری کمتری دارند، پول بیشتری در حساب پس انداز خود دارند و رضایت شغلی بیشتری دارند.

شما می توانید بحث کنید که آیا این تاثیر جزئی و حاشیه ای بر تورم داشته است یا خیر. فکر نمی کنم این کار را کرد. و اکثر اقتصاددانان فکر نمی کنند که اینطور باشد. “اما این ایده که باعث تورم شده است عجیب است.”

او گفت، هرکسی که متوجه نشده است “چه چیزی ارزش از دست دادن دارد” نباید وارد سیاست شود.

بایدن گفت: «مردم واقعاً بسیار ضعیف هستند. نیاز آنها به سلامت روان در آمریکا به شدت افزایش یافته است زیرا مردم همه چیز را ناراحت دیده اند.

بایدن گفت که آمریکایی‌ها تا زمانی که قیمت گاز شروع به افزایش کرد «خیلی خوش‌بین‌تر» بودند، که نتیجه آن را حمله روسیه به اوکراین می‌دانست.

بایدن: برای کمک به اوکراین «بهایی پرداخت» وجود دارد، اما اقدام بسیار مهم بود

بایدن گفت: “اگر تقصیر من است، چرا در هر کشور صنعتی بزرگ دیگری در جهان تورم بالاتر است؟ از خود می‌پرسید؟ من آدم عاقلی نیستم.” “کسی باید این سوال را از خود بپرسد.”

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا اخیرا اذعان کرد که افزایش اعتبار مالیاتی بر کودکان بسته کمکی باعث افزایش تقاضا شده و ممکن است باعث افزایش «حاشیه ای» در قیمت مواد غذایی شده باشد. بایدن این احتمال را رد کرد.

پرزیدنت جو بایدن در نشستی با رهبران کشورهای کارائیب در جریان اجلاس سران قاره آمریکا صحبت می‌کند، در حالی که قبل از اولین جلسه استماع علنی به قیام 6 ژانویه 2021 می‌پردازد.

بایدن در مصاحبه‌ای نادر با یک سازمان خبری به آسوشیتدپرس گفت که رکود اجتناب‌ناپذیر نیست و «شواهد صفر» وجود ندارد که بسته کمکی ۱.۹ تریلیون دلاری برای کرونا دلیل اصلی بالا بودن قیمت‌ها است.