بایدن ممکن است روی بالون، منبع اشیاء ناشناس سخنرانی کند

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید، روز سه‌شنبه گفت که جامعه اطلاعاتی ایالات متحده در حال بررسی این احتمال است که این سه شی با یک هدف تجاری یا به‌طور غیرمفید مرتبط باشد.

(گزارش توسط استیو هالند؛ ویرایش توسط جاناتان اواتیس)



منبع

واشنگتن (رویترز) – یک منبع آگاه روز چهارشنبه گفت، رئیس جمهور جو بایدن و تیمش در نظر دارند به زودی سخنرانی کند تا به مسائل مربوط به بالون چینی در ارتفاع بالا و سه شی دیگر که توسط جت های جنگنده آمریکایی سرنگون شده است، بپردازد.

او گفت که ایالات متحده هنوز هیچ درک محکمی از منشا این سه شی ندارد.

نوشته استیو هالند

بایدن از سوی قانونگذاران تحت فشار قرار گرفته است تا درباره سیل پروازها توسط اشیاء ناشناس صحبت کند که بسیاری از آمریکایی ها را گیج کرده است.

از زمانی که یک جت جنگنده آمریکایی یک بالون چینی را در 4 فوریه سرنگون کرد، سه شیء دیگر در مناطق صعب العبور سرنگون شده اند – دو مورد در شمال یخ زده و یکی که بقایای آن به دریاچه هورون سقوط کرده است.

بایدن از جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی خواسته است تا ریاست کارگروهی متشکل از آژانس‌های مرتبط مختلف را برای ارائه مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها در مورد چگونگی رسیدگی به اشیاء ناشناس در آینده ارائه کند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود گفت، ایده این است که بایدن قبل از عزیمت در اوایل هفته آینده برای سفر به لهستان سخنرانی کند.

قرار است در اواخر این هفته دستورالعمل هایی ارائه شود و راهنمایی هایی در مورد اینکه چه شرایطی باید قبل از شلیک یک شی ناشناس در نظر گرفته شود، ارائه کند.

او اظهار نظر علنی کمی درباره این وضعیت کرده است و صحبت درباره آن را به مقامات کاخ سفید واگذار کرده است.