بایدن متعهد شد که با لایحه تحت رهبری مانچین از شرکت‌های ثروتمند مالیات بگیرد

اما هنوز هم یک پیشرفت بزرگ برای برنامه سیاست بایدن در آستانه انتخابات میان دوره ای در 8 نوامبر است که می تواند تعیین کند که آیا دموکرات ها کنترل کنگره را حفظ می کنند یا خیر.

لایحه جدید مانچین-شومر همچنین با هدف بستن به اصطلاح خلأ بهره حمل شده، هدف دیرینه دموکرات ها، است.

لایحه جدید مصالحه شامل 430 میلیارد دلار هزینه جدید برای انرژی، اعتبارات مالیاتی خودروهای برقی و سرمایه گذاری بیمه سلامت است. مانچین و چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، در بیانیه‌ای گفتند که این کشور با افزایش حداقل مالیات برای شرکت‌های بزرگ و اجرای قوانین مالیاتی موجود، بیش از آن برای خود هزینه می‌کند.

بایدن در بیانیه ای گفت: «این لایحه کسری را فراتر از رکورد کاهش کسری 1.7 تریلیون دلاری که در سال جاری به دست آورده بودیم، کاهش می دهد و به مبارزه با تورم نیز کمک می کند.»

او گفت: «و ما هزینه همه اینها را با ملزم کردن شرکت‌های بزرگ به پرداخت سهم منصفانه مالیات، بدون هیچ افزایش مالیاتی برای خانواده‌هایی که کمتر از 400,000 دلار در سال دارند، پرداخت خواهیم کرد.»

درست زمانی که بایدن تصویب لایحه ای را در سنا جشن گرفت که هدف آن تقویت صنعت نیمه هادی ایالات متحده است، یکی دیگر از اولویت های کلیدی دولت او، و در حالی که او پس از مجموعه ای از احکام محافظه کارانه دادگاه عالی با محبوبیت پایین شغل و کاهش حمایت از حزب خود دست و پنجه نرم می کند. .

شومر گفت که انتظار دارد مجلس سنا هفته آینده به این قانون رأی دهد تا «قیمت داروهای تجویزی را کاهش دهد، بحران آب و هوا را با فوریت و نیرومندی مقابله کند، اطمینان حاصل کند که ثروتمندترین شرکت ها و افراد سهم خود را در مالیات پرداخت می کنند و کسری بودجه را کاهش می دهد».

واشنگتن (رویترز) – وعده انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای افزایش مالیات بر شرکت ها و ثروتمندان به عنوان بخشی از نبرد علیه نابرابری درآمدی آشکار در ایالات متحده، روز چهارشنبه افزایش غیرمنتظره ای داشت.

(گزارش توسط استیو هالند؛ ویرایش توسط هدر تیمونز)



منبع

پس از مخالفت جمهوری‌خواهان و برخی از دموکرات‌ها، پیشنهادهای اولیه برای افزایش نرخ مالیات از سوی بایدن و دموکرات‌های دیگر به دیوار آجری در کنگره برخورد کرد. اما تغییر ناگهانی جو مانچین، سناتور دموکرات ویرجینیای غربی، رای نوسانی در سنا تقسیم شده، به دستور کار مالیاتی بایدن جان تازه ای بخشیده است.

سناتورها می گویند که از بین بردن این شکاف 14 میلیارد دلار افزایش می دهد.

میزان مشارکت شرکت های آمریکایی در درآمد مالیاتی که بودجه جاده ها و مدارس را تأمین می کند https://graphics.reuters.com/USA-BIDEN/INVESTMENTS/xlbvgkbxlvq از دهه 1940 به شدت کاهش یافته است.

معیار منچین-شومر به طور قابل توجهی کوچکتر از لایحه هزینه چند تریلیون دلاری دموکرات ها در سال گذشته است.

آنها نوشتند که این لایحه حداقل 15 درصد مالیات را بر شرکت هایی با سود بیش از یک میلیارد دلار اعمال می کند که در طول یک دهه 313 میلیارد دلار افزایش می یابد. شرکت ها می توانند زیان عملیاتی خالص و اعتبار مالیاتی را در مقابل 15 درصد مطالبه کنند.

نوشته استیو هالند

پس از کاهش مالیات در سال 2017 که توسط رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ و جمهوری خواهانش انجام شد، نرخ مالیات شرکتی در ایالات متحده از 35 درصد به 21 درصد کاهش یافت، اما بسیاری از شرکت ها بسیار کمتر از آن پرداخت می کنند و برخی از بزرگترین شرکت ها مالیات فدرال نمی پردازند. از جمله مؤسسه مالیات و سیاست های اقتصادی یافته اند.

بایدن اغلب در مقام ریاست جمهوری گفته است که شرکت ها باید در عوض «سهم منصفانه» بپردازند، برخلاف احترام به بازارهای خصوصی که جمهوری خواهان با انتخاب رونالد ریگان در سال 1980 آغاز کردند و با دورهای کاهش مالیات و مقررات زدایی توسط هر دو طرف تقویت شد.

بهره حمل شده به معافیت مالیاتی طولانی مدت وال استریت اشاره دارد که به بسیاری از سرمایه گذاران سرمایه خصوصی و صندوق های تامینی اجازه می دهد به جای نرخ مالیات بر درآمد بالاتری که توسط حقوق بگیران پرداخت می شود، نرخ مالیات بر عایدی سرمایه پایین تری را بر بیشتر درآمد خود بپردازند.

بایدن سال گذشته به عنوان بخشی از لایحه هزینه های زیرساختی، این نرخ را به 28 درصد افزایش داد، اما جزء مالیاتی از این لایحه حذف شد.