بایدن لایحه ای را برای مطالعه دریاچه های نمک در غرب تحت تاثیر خشکسالی آمریکا امضا کرد

این لایحه به 40 میلیون دلاری اضافه می‌کند که قانونگذاران یوتا به دریاچه نمک بزرگ برای برنامه‌های بهبود حوزه آبخیز در سال جاری اختصاص داده‌اند و مکمل 10 میلیون دلار بودجه سپاه مهندسین ارتش برای دریاچه‌های شور است که به عنوان بخشی از لایحه هزینه‌های دفاعی تصویب شده است.



منبع

در شرق کالیفرنیا، مقامات ایالتی میزانی را که لس آنجلس می تواند از نهرها و شاخه هایی که دریاچه مونو در شرق سیرا را تغذیه می کنند منحرف کند، به شدت کاهش داده اند. کاهش سطح دریاچه سال ها آب را شورتر کرده و زیستگاه پرندگان، ماهی ها و میگوهای آب نمک را به خطر انداخته است.

در میان یک دهه خشکسالی، ذوب برف کمتری از طریق رودخانه‌هایی که به دریاچه‌ها تغذیه می‌کنند جاری شده و باعث کاهش خطوط ساحلی و کاهش شدید سطح دریاچه‌ها شده است.

دریاچه ها اغلب به عنوان زیستگاه های حیاتی برای پرندگان مهاجر عمل می کنند. گرد و غبار در معرض کاهش سطح آب می تواند به هوا دمیده شود و اثرات بهداشتی خطرناکی بر جوامع اطراف داشته باشد. و فرسودگی بیشتر کانال ها و زیرساخت هایی را که یک صنعت معدنی چند میلیون دلاری برای استخراج نمک از دریاچه ها نیاز دارد، تهدید می کند.

این بودجه به سازمان زمین شناسی ایالات متحده اجازه می دهد تا هیدرولوژی اکوسیستم های موجود در دریاچه نمک بزرگ یوتا، دریاچه مونو کالیفرنیا، دریاچه آلبرت اورگان و دیگر دریاچه های شور را مطالعه کند.

جف مرکلی، سناتور اورگان، حامی این لایحه در بیانیه ای گفت: «این اکوسیستم ها باید محافظت شوند، اما ما نمی توانیم بدون داده های کافی این کار را انجام دهیم.

Marcelle Shoop، مدیر برنامه دریاچه های شور برای انجمن Audubon، در بیانیه ای گفت که این بودجه تکمیل کننده تلاش های حفاظتی موجود است. او گفت: «دریاچه نمک بزرگ و شبکه اکوسیستم‌های دریاچه‌های شور در غرب خشک با چالش‌های بسیار جدی با سطح کم آب روبه‌رو هستند و جوامع محلی و میلیون‌ها پرنده مهاجر را در معرض خطر قرار می‌دهند.»

در یوتا، دریاچه نمک بزرگ به پایین‌ترین نقطه ثبت شده خود در تاریخ کاهش یافت و تولیدات اقتصادی، برف، سلامت عمومی و حیات وحش را تهدید کرد. پیست های اسکی نگران آینده ای بدون برف اثر دریاچه هستند. قانونگذاران ایالتی و مقامات منطقه آب محلی متعهد به تأمین مالی و تشویق تلاش‌های حفاظتی شده‌اند، با این حال توسعه، رشد جمعیت و تقاضای پایدار کشاورزی همچنان باعث کاهش عرضه آب مورد نیاز برای حفظ دریاچه می‌شود.

قانونی که روز سه‌شنبه امضا شد، آنچه را «اکوسیستم‌های دریاچه شور در برنامه ارزیابی و پایش کشورهای حوضه بزرگ» می‌نامد، برای بررسی متغیرهایی مانند مصرف و تقاضای آب و «استرس‌های اقلیمی» ایجاد می‌کند.

کاهش سطح دریاچه ها، مردم، حیوانات و مشاغلی را که به حفظ اکوسیستم متکی هستند، به خطر می اندازد.

SALT LAKE CITY (AP) – دانشمندان 25 میلیون دلار برای مطالعه اکوسیستم دریاچه های نمک در غرب ایالات متحده که دچار خشکسالی شده اند، دریافت خواهند کرد، زیرا جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز سه شنبه قانونی را برای تخصیص بودجه در مواجهه با تهدیدات وجودی بی سابقه ناشی از کمبود آب امضا کرد.

اگرچه حامیان این قانون – سناتورها و نمایندگان کنگره از سراسر غرب – این تلاش را ستودند و گفتند که امیدوارند این مطالعات راه‌حل‌هایی را ارائه کند، اما این برنامه هیچ گونه اقدام حفاظتی را الزامی نمی‌کند یا دستورالعمل‌های جدید مدیریت آب را ایجاد نمی‌کند.