بایدن قصد دارد در بوستون با شاهزاده ویلیام دیدار کند

پرزیدنت بایدن و بانوی اول جیل بایدن برای مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت به لندن سفر کردند. آنها “سلطنت تاریخ ساز” ملکه الیزابت را پس از مرگش گرامی داشتند و اظهار داشتند که او “دولت زنی با وقار و پایداری بی بدیل بود که ائتلاف بین بریتانیا و ایالات متحده را عمیق تر کرد.”

این اولین سفر دو نفره سلطنتی به خارج از کشور از زمان درگذشت ملکه الیزابت دوم در ماه سپتامبر و اولین دیدار از زمان به دست آوردن عنوان های سلطنتی شاهزاده و پرنسس ولز است.

بیشتر: منابع می گویند که شاهزاده ویلیام، کیت، شاهزاده هری، مگان را در طول سفر به آمریکا نخواهند دید

این سفر همچنین شامل یک بازی بسکتبال سلتیکس در روز چهارشنبه بود، جایی که زوج سلطنتی در کنار مائورا هیلی، فرماندار منتخب ماساچوست و میشل وو، شهردار بوستون نشسته بودند. ویلیام روز جمعه با کارولین کندی، دختر رئیس جمهور فقید، از کتابخانه ریاست جمهوری جان اف کندی بازدید خواهد کرد.

عکس: رئیس جمهور جو بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در کاخ سفید در جریان یک سفر رسمی دولتی، 1 دسامبر 2022، در واشنگتن دی سی به یک سوال پاسخ می دهد. (کوین دیچ/گتی ایماژ)

روز چهارشنبه، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت که دولت “هنوز در حال نهایی کردن و کار کردن بر روی جزئیات” است و از ارائه جزئیات بیشتر در مورد آنچه که این تبریک شامل می شود خودداری کرد. کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود که بایدن روز جمعه برای جمع آوری کمک مالی دموکرات ها در بوستون خواهد بود.

بیشتر: محافظت از شاهزاده ویلیام و پرنسس کیت هنگام بازدید از ایالات متحده چیست؟

تیم رسانه ای شاهزاده ولز همچنین تایید کرد که جلسه ای برگزار خواهد شد که برنامه بایدن بعداً گفت که در کتابخانه و موزه جان اف کندی خواهد بود.

بایدن قصد دارد با شاهزاده ویلیام در بوستون ملاقات کند، ابتدا در abcnews.go.com منتشر شد



منبع

عکس: رئیس جمهور جو بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در کاخ سفید در جریان یک سفر رسمی دولتی، 1 دسامبر 2022، در واشنگتن دی سی به یک سوال پاسخ می دهد.  (کوین دیچ/گتی ایماژ)

رئیس جمهور جو بایدن قصد دارد روز جمعه در جریان اولین سفر زوج سلطنتی به ایالات متحده در هشت سال گذشته با شاهزاده ویلیام دیدار کند.

عکس: شاهزاده ویلیام بریتانیا و کیت، پرنسس ولز، بازدید از آزمایشگاه گرین تاون، 1 دسامبر 2022، در سامرویل، ماساچوست را ترک کردند (مری شوالم/AP)

بایدن ها در حالی که تابوت ملکه در تالار وست مینستر گذاشته شده بود، ادای احترام کردند و در مراسم پذیرایی شاه چارلز سوم در کاخ باکینگهام شرکت کردند.

جاستین گومز و جانیس مک دونالد از ABC News در این گزارش مشارکت داشتند.

پیش از آن، جیل بایدن و کیت در جریان اجلاس گروه هفت یا G-7 در کورنوال انگلیس با یکدیگر دیدار کردند. این دو زن از مدرسه‌ای بازدید کردند که با دانش‌آموزانی که در زندگی خود آسیب‌های روحی را تجربه کرده‌اند کار می‌کند.

شاهزاده ویلیام در اولین توقف خود در خارج از تالار شهر بوستون گفت: «مانند پرزیدنت کندی، من و کاترین قویاً معتقدیم که همه ما این را داریم که به چیزهای بزرگ برسیم و انسان‌ها توانایی رهبری، نوآوری و حل مشکلات را دارند.»

عکس: شاهزاده ویلیام بریتانیا و کیت، پرنسس ولز، بازدید از آزمایشگاه گرین تاون، 1 دسامبر 2022، در سامرویل، ماساچوست را ترک کردند (مری شوالم/AP)

یکی از ماموران مسئول دفتر صحرایی سرویس امنیت دیپلماتیک بوستون، آژانسی که جزئیات حفاظتی خانواده سلطنتی را تشکیل می دهد، به ABC News گفت که آماده سازی ها در سپتامبر آغاز شده و 11 سازمان مجری قانون را درگیر کرده است.

ویلیام و کیت برای مراسم جایزه Earthshot که یک میلیون دلار جایزه به برندگان پروژه های متمرکز بر حل مسائل آب و هوایی تا سال 2030 اهدا می کند، در ایالت حضور دارند.

جیل بایدن در این دیدار گفت: «آموزش در دوران کودکی برای پایه‌ریزی پایه‌های همه دانش‌آموزان ما بسیار مهم است.» و از دعوت کیت تشکر کرد. شاهزاده خانم گفت که داشتن بانوی اول آمریکا در بریتانیا “افتخار بزرگی” است.