بایدن قانونی را برای جلوگیری از اعتصاب راه آهن امضا کرد

من می‌خواهم از کنگره – دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان – برای اقدام سریع تشکر کنم. من می دانم که این رای سختی برای اعضای هر دو حزب بود. سخت بود [vote] برای من. بایدن قبل از امضای این لایحه گفت: اما در حال حاضر این کار درستی بود، برای نجات مشاغل، محافظت از میلیون‌ها خانواده کارگر در برابر آسیب و اختلال و ثابت نگه داشتن زنجیره تامین در تعطیلات.

برخی از مترقی‌ها و حتی چند محافظه‌کار با اصلاح قانون‌گذاری که با میانجیگری دولت بایدن در ماه سپتامبر انجام شد، مخالفت کردند و برخی مخالفان اتحادیه‌ها را ذکر کردند. چهار اتحادیه از 12 اتحادیه راه‌آهن این توافق را رد کردند و بایدن از کنگره خواست تا پس از توقف مذاکرات بین کارگران و کارفرمایانشان مداخله کند.

سندرز پس از شکست اصلاحیه مرخصی استعلاجی گفت: «اجازه دهید واضح بگویم: این مبارزه تمام نشده است. در زمان رکوردشکنی سود برای صنعت ریلی، شرم آور است که کارگران راه آهن حتی یک روز هم مرخصی استعلاجی با حقوق نداشته باشند.

بایدن گفت: “بدون اقدام در این هفته، اختلال در زنجیره تامین خودرو، توانایی ما برای انتقال مواد غذایی به میزها و توانایی ما برای حذف زباله های خطرناک از پالایشگاه های بنزین آغاز خواهد شد.”

مجلس سنا اصلاحیه ای را با 52 به 43 رای منفی داد که توسط سناتور برنی سندرز، I-Vt. حمایت می شد، که هفت روز مرخصی استعلاجی با حقوق کارگران راه آهن را به این قرارداد اضافه می کرد.

او گفت: «من می‌دانم که این لایحه مرخصی استعلاجی برای کارگران راه‌آهن ندارد و صادقانه بگویم که هر کارگر در آمریکا مستحق آن است». “اما آن مبارزه تمام نشده است.”

این توافق که با میانجیگری دولت بایدن در ماه سپتامبر امضا شد، افزایش دستمزد فوری 14.1 درصدی را برای اعضای اتحادیه راه آهن فراهم می کند که تا سال 2024 به 24 درصد افزایش می یابد. همچنین مزایای مراقبت های بهداشتی بیشتری و یک روز مرخصی شخصی اضافی را ارائه می دهد.

بایدن در بیانیه‌ای پس از تصویب این مصوبه توسط سنا گفت: «ما با همکاری یکدیگر، این کشور را از یک فاجعه کریسمس در فروشگاه‌های مواد غذایی، در محل کار و در جوامع خود مصون گذاشتیم. من می‌دانم که بسیاری در کنگره با بی‌میلی من برای نادیده گرفتن رویه‌های تصویب اتحادیه موافق بودند. اما در این مورد، پیامدهای تعطیلی برای خانواده‌های کارگر در سراسر کشور بسیار بزرگ بود.»

بایدن از قانونگذاران کنگره درخواست کرده بود که به سرعت عمل کنند و در مورد آسیب های قابل توجهی به زنجیره های تامین که می تواند اقتصاد ایالات متحده را تنها چند هفته قبل از کریسمس تهدید کند، هشدار داده بود. بایدن در اظهارات خود قبل از امضای این لایحه گفت که مشاوران اقتصادی وی گزارش دادند که حدود 765000 آمریکایی “فقط در دو هفته اول اعتصاب برای اولین بار بیکار می شوند.”

سنا که به 60 رای نیاز داشت، این لایحه را با 80 رای موافق در مقابل 15 رای روز پنجشنبه تصویب کرد و سناتور رند پل، از حزب دموکرات نیز در آن رای داشت. سنا فقط یک روز پس از تصویب این لایحه در مجلس با حمایت گسترده دو حزبی، به سرعت عمل کرد.

بایدن قبل از امضای این لایحه گفت که به فشار برای چنین مفادی ادامه خواهد داد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

کنگره می تواند اعتصاب را مسدود کند و توافق نامه های کاری را تحت قانون کار راه آهن 1926، که هدف آن جلوگیری از وقفه در تجارت بین ایالتی در جریان اختلافات کارگری است، تحمیل کند. پس از آن که کارگران راه آهن قول دادند در صورت عدم دستیابی به توافق، اعتصاب کنند، بایدن قانونگذاران را تحت فشار قرار داده بود تا این مصوبه را تصویب کنند.

او افزود: “من برای مدت طولانی از آن مبارزه حمایت کرده ام. من این مبارزه را تا زمانی که موفق شویم ادامه خواهم داد.”

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، روز جمعه قانونی را امضا کرد تا از یک اعتصاب بالقوه فاجعه‌بار ریلی جلوگیری کند، پس از آن که کنگره این اقدام را در هفته جاری تصویب کرد.