بایدن شی جینپینگ را تحت فشار قرار داد تا با هم کار کنند، بخشش وام دانشجویی متوقف شد: پادکست 5 چیز

می‌توانید با لینکی در توضیحات قسمت امروز، بیشتر از کریس بخوانید.

و مردان برای افزایش تعداد اسپرم خود چه کاری می توانند انجام دهند؟

برای شنیدن پادکست روی پخش کننده بالا کلیک کنید و همراه با متن زیر دنبال کنید. این رونوشت به طور خودکار تولید شد و سپس برای وضوح در شکل فعلی آن ویرایش شد. ممکن است بین صدا و متن تفاوت هایی وجود داشته باشد.

این دیدار سه ساعت طول کشید و بایدن حاضر آن را خوش بینانه ترک کرد و گفت که فکر می کند ایالات متحده و چین می توانند با یکدیگر همکاری کنند.

باعث افتخار من. از اینکه من را دارید متشکرم

کارن واینتراب:

مارتی فلکس:

ما می‌دانستیم که چند سال پیش، مطالعه‌ای از همین گروه در سال 2017 انجام شد که گفت تعداد اسپرم‌ها در ایالات متحده و سایر بخش‌های جهان غرب در حال کاهش است. اکنون می دانیم که آنها در جنوب جهانی نیز در حال سقوط هستند. ما نمی دانیم چرا، اما این واقعیت که همه جا کاهش می یابد نشان می دهد که این چیزی است که مردان را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می دهد.

بسیار خوب، کارن، در کل چه تاثیری بر باروری دارد؟

کاملا. از اینکه من را دارید متشکرم

تیلور ویلسون:

آره بنابراین اگر برای طرح بخشودگی وام دانشجویی رئیس جمهور اقدام نکرده اید، در حال حاضر نمی توانید درخواست دهید. دولت می‌گوید که تلاش می‌کنند از طریق دادگاه کار کنند و آن را لغو کنند، اما در حال حاضر درخواست‌ها را نمی‌پذیرند. اکنون، اگر قبلاً درخواست داده‌اید، دولت هنوز اطلاعات شما را دارد، و بنابراین آنها می‌گویند که برای 26 میلیون نفر درخواست دارند و حاضرند بدهی 16 میلیون نفر از آن افراد را نیز ببخشند. بنابراین این یک وضعیت برای وام گیرندگانی است که به نوعی در حصار یا کنجکاو هستند. تنها کاری که در این مرحله واقعاً می توانید انجام دهید این است که صبر کنید.

سازمان‌دهندگان اتحادیه خودرو کارگران، که نماینده کارکنان درگیر هستند، می‌گویند که تاریخ پایانی برای توقف کار تعیین نکرده‌اند. نمایندگان اتحادیه می گویند که آنها به دنبال دستمزدی هستند که کارگران را از به اصطلاح “بار اجاره” خارج کند. این توسط دولت فدرال به این صورت تعریف می شود که باید حداقل یک سوم حقوق خود را برای اجاره پرداخت کنید. متوسط ​​دستمزد سالانه حدود 24000 دلار در سال برای کارمندان دانش آموز در مدارس UC است. آنها به دنبال حداقل حقوق سالانه 54000 دلار هستند.

کارن واینتراب:

حقوق بشر در ایران با محکومیت یک معترض به اعدام در حال عقب نشینی است. این در حالی است که قوانین شریعت در افغانستان اجرا می شود. تهیه کننده پی جی الیوت با مارتی فلکس، مدیر ابتکار حقوق بشر CSIS صحبت کرد تا درباره آنچه در این دو کشور اتفاق می افتد اطلاعات بیشتری کسب کند.

کمی به موارد مختلف بستگی دارد. مدتی بود که مردم نبراسکا علیه بایدن را دنبال می کردند. دولت پنجره درخواست را بسته است، که در واقع از این پرونده تگزاس ناشی شده است، درست است؟ و بنابراین برای وام گیرندگان یک نوع چالش است که این موضوع را تا آخر پیگیری کنند. اما جایی که من در این مرحله به آن توجه می‌کنم این است که من به طور خاص به این حکم حوزه هشتم نگاه می‌کنم و می‌بینم که دولت تا آنجا که درخواست تجدیدنظر به دیوان عالی ارائه می‌کند چه می‌کند. من فکر می کنم که احتمالاً این همان جایی است که ما فوراً بیشترین اقدام را خواهیم دید.

پس آیا این بدان معناست که اوضاع بین ایالات متحده و چین آرام شده است؟

فرانچسکا چمبرز:

کریس کوینتانا:

کارن واینتراب:

پادکست ها: جنایت واقعی، مصاحبه های عمیق و پادکست های بیشتر USA TODAY درست در اینجا.

پس این آخرین تصمیم دادگاه استیناف فدرال چه بود؟

تیلور ویلسون:

فرانچسکا چمبرز:

نشست سران گروه 20 در بالی با دیدار جو بایدن، رئیس جمهور چین و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، دیروز آغاز شد. پی جی الیوت تهیه کننده با فرانچسکا چمبرز، خبرنگار کاخ سفید USA TODAY صحبت کرد تا بفهمد این دو کشور از اینجا به کجا می روند.

تیلور ویلسون:

فرانچسکا چمبرز، خبرنگار کاخ سفید USA TODAY، آخرین مطالب از نشست G-20 را در اختیار دارد. بعلاوه، کریس کوینتانا، گزارشگر آموزش عالی USA TODAY به اتفاقات بعدی برنامه بخشودگی وام دانشجویی فدرال توسط رئیس جمهور جو بایدن نگاه می کند.

مارتی، خیلی ممنون از وقتی که گذاشتی. من واقعاً از بینش شما نسبت به این داستان ها قدردانی می کنم.

پی جی الیوت:

در قسمت امروز پادکست 5 چیز: پرزیدنت بایدن، شی چین را تحت فشار قرار داد تا “راه هایی برای همکاری با یکدیگر” بیابد.

تیلور ویلسون:

خیلی خوب. برنامه بخشودگی وام دانشجویی اکنون کجاست؟ آیا مردم هنوز هم می توانند درخواست دهند؟

بنابراین آنچه در افغانستان اتفاق افتاد در واقع نقطه اوج بیش از یک سال تحمیل مجدد طالبان است، همان سیاست های ظالمانه ای که آنها در اولین باری که 20 سال پیش در افغانستان به قدرت رسیدند، از محدود کردن تحصیل دختران شروع کردند. محدود کردن توانایی زنان برای کار یا حتی بیرون رفتن در اماکن عمومی بدون پوشش کامل سر تا پا و در برخی موارد بدون همراهی یکی از اقوام مرد. این طالبان وقتی یک سال پیش به قدرت رسیدند ادعا می‌کنند که قرار بود رفتار دیگری داشته باشند، دیدگاه متفاوتی داشتند و در هر فرصتی راه سرکوب‌گرانه‌تر را انتخاب کرده‌اند.

مارتی فلکس:

می‌توانید با فالو کردن در توییتر در fran_chambers، پوشش فرانچسکا G20 و موارد دیگر را دنبال کنید.

صبح بخیر. من تیلور ویلسون هستم و این 5 چیز است که باید بدانید سه شنبه، 15 نوامبر 2022. امروز نگاهی به جلسه بایدن و شی در G20، به علاوه، آخرین برنامه بخشش وام دانشجویی بایدن که اکنون منجمد شده است، و یک به عقب انداختن حقوق بشر در ایران و افغانستان نگاه کنید.

کارن واینتراب:

پی جی الیوت:

تعداد اسپرم در سراسر جهان کاهش یافته است. از سال 1973 تا 2000 شمارش هر سال 1.2 درصد کاهش یافته است. از سال 2000 تا 2018، این کاهش 2.6 درصد بوده است. برای اطلاعات بیشتر، کارن واینتراب، گزارشگر سلامت اکنون به من می‌پیوندد. کارن، ممنون که اینجا هستی

بنابراین شما در مورد مطالعه ای نوشتید که این تعداد اسپرم را در سطح جهانی بررسی کرد. چه چیزی پیدا کرد؟

ده ها هزار کارمند دانشگاهی در سراسر 10 پردیس دانشگاه کالیفرنیا دیروز از کار کنار رفتند. آنها خواهان حقوق و مزایای بهتری هستند که به گفته رهبران اتحادیه می تواند بزرگترین توقف کاری باشد که سیستم دانشگاه دولتی تا کنون با آن مواجه شده است. اتحادیه هایی که حدود 48000 مربی را نمایندگی می کنند می گویند که خواهان افزایش قابل توجه حقوق و یارانه های مراقبت از کودکان برای تامین هزینه های زندگی در برخی از گران ترین شهرهای کشور هستند. این اعتصاب تنها چند هفته قبل از امتحانات نهایی، آموزش کلاس و آزمایشگاه را در سراسر سیستم دانشگاهی ایالت مختل می کند.

کریس کوینتانا:

تیلور ویلسون:

از اینکه من را دارید متشکرم

کریس کوینتانا:

شما می توانید داستان کامل کارن را در توضیحات قسمت امروز بیابید.

تیلور ویلسون:

و بعد چه اتفاقی می افتد؟ آیا دولت بایدن به دیوان عالی شکایت خواهد کرد؟

فرانچسکا چمبرز:

تعدادی از معترضان که در معرض محاکمه قرار دارند، همانطور که شما گفتید، برخی از آنها به اتهام ارتکاب خشونت و برخی دیگر به دلیل شرکت در تظاهرات مجرم شناخته شدند. بدیهی است که هیچ یک از این محاکمات آنگونه که ما آن را محاکمه آزاد و عادلانه می دانیم نبوده است و به همین دلیل است که می بینید مقامات آمریکایی، مقامات اروپایی و سایرین در محکومیت آن احکام ظاهر می شوند.

پس افغانستان چطور؟ چرا مقام معظم رهبری اکنون خواستار اجرای کامل احکام شرعی هستند؟

مارتی فلکس:

قطعا پتانسیل وجود دارد. دیوان عالی در گذشته پرونده ها را ترکیب کرده است. نمی‌دانم هیچ نشانه یا حسی وجود دارد که مردم در این لحظه دقیقاً در آنجا حرکت می‌کنند، اما فقط می‌توان گفت که با نگاه کردن به خطوط، کنگره می‌تواند به طور بالقوه عمل کند. آنها اختیار تصمیم گیری بالقوه در مورد بدهی وام دانشجویی را دارند.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بایدن و شی جین پینگ ملاقات کردند، بخشش وام دانشجویی متوقف شد: پادکست 5 چیز



منبع

تیلور ویلسون:

تیلور ویلسون:

اعتصاب کنندگان علاوه بر دستمزد بیشتر و کمک به مراقبت از کودکان، خواستار مراقبت های بهداشتی بهتر، مجوز حمل و نقل عمومی، هزینه های تحصیلی کمتر برای دانش پژوهان بین المللی و دسترسی بهتر به معلولان هستند. به گفته اتحادیه UAW، این می تواند بزرگترین اعتصاب آموزش عالی در تاریخ ایالات متحده باشد.

فرانچسکا، جلسه چقدر طول کشید و همه چیز از اینجا به کجا می رسد؟

کریس کوینتانا:

تیلور ویلسون:

و هر روز صبح می توانید 5 چیز را در برنامه پادکست انتخابی خود بیابید. اگر فرصتی دارید، ما درخواست امتیاز پنج ستاره و بررسی می کنیم. با تشکر از تیم بزرگ ما برای کار فوق العاده آنها در نمایش، و من فردا با 5 چیز بیشتر از USA TODAY بازخواهم گشت.

اساساً هر چیزی که شما را سالم می کند، اسپرم و باروری شما را سالم می کند. بنابراین خوب غذا خوردن، خوب خوابیدن، ورزش کردن، سیگار نکشید، زیاد الکل ننوشید. هشدار دیگری که آنها می دهند این است که از محیط های واقعا گرم خودداری کنید. بنابراین به سونا یا جکوزی نروید، این یک چیز است.

خوب، دو طرف توافق کردند که به گفتگو ادامه دهند. پرزیدنت بایدن گفت که قصد دارد آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه را به پکن بفرستد.

مارتی، خیلی ممنون که به من پیوستی. ما دو داستان بزرگ از خاورمیانه داریم. یکی این که یک معترض به حجاب در ایران به اعدام محکوم شد و مقام معظم رهبری در افغانستان دستور اجرای کامل قوانین شریعت را صادر کردند. اکنون، من می دانم که اینها ممکن است به نظر بی ربط به نظر برسند، اما از دیدگاه حقوق بشر، مطمئناً به یکدیگر گره خورده اند. من می خواهم از ایران شروع کنم. آیا می‌توانید درباره محاکمه‌ها و اینکه معترضان چه گناهی داشتند صحبت کنید؟

یک دادگاه استیناف فدرال برنامه بخشودگی وام دانشجویی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را مسدود کرد. این اقدام اخیر امید 26 میلیون آمریکایی را که برای کمک هزینه درخواست کرده اند را از بین می برد و میلیون ها نفر دیگر را که واجد شرایط بودند، دلسرد می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معنای این آخرین تصمیم دادگاه و اتفاقات بعدی، اکنون توسط کریس کوینتانا، خبرنگار آموزش عالی USA TODAY به من ملحق شده است. کریس، ممنون که اینجا هستی

طرح بازپرداخت بدهی گسترده‌تر در حال حاضر به نوعی در دادگاه محبوس شده است. ما آن را می بینیم. اما وزارت آموزش و پرورش تلاش کرده است تا از طریق بسیاری از برنامه های امدادی خود، بدهی ها را لغو کند. بنابراین من به برنامه بخشودگی وام خدمات عمومی فکر می‌کنم، هنوز برخی از انعطاف‌پذیری‌های مرتبط با آن وجود دارد. آنها همچنین به دنبال تغییر در برنامه های بازپرداخت مبتنی بر درآمد و مواردی از این دست هستند. بنابراین می‌توانم از وام‌گیرندگانی که احساس می‌کنند مطمئن نیستند چه کاری باید انجام دهند، قدردانی می‌کنم، اما فقط می‌گویم که گزینه‌های بالقوه دیگری برای آنها در دسترس است.

پی جی الیوت:

تیلور ویلسون:

تیلور ویلسون:

پرزیدنت بایدن گفت که او و شی گفتگوی صریح داشتند و یکدیگر را درک می کردند. یکی از موارد کلیدی که او گفت که آنها در مورد آن صحبت کردند، فعالیت نظامی چین در راسته تایوان بود. پرزیدنت بایدن گفت که او مطمئن است که شی قصد ندارد به تایوان حمله کند.

بنابراین ما واقعا نمی دانیم، اما احتمالا هنوز خیلی دراماتیک نیست. در این مرحله نگران نباشید. ممکن است کمی بیشتر طول بکشد تا افراد صاحب یک، دو یا سه فرزند شوند. در اسرائیل که برخی از افراد فوق مذهبی می خواهند 10 یا 12 فرزند داشته باشند، ممکن است نتوانند به این تعداد برسند، اما اکثر مردم می توانند به تعداد فرزندانی که می خواهند داشته باشند، فقط شاید نه به سرعتی که می خواهند. به.

تیلور ویلسون:

پی جی الیوت:

بله، این در واقع از مدار هشتم خارج می شود، و به طور خاص به پرونده ای به نام نبراسکا علیه بایدن مربوط می شود. این شش ایالت محافظه‌کار است که نبراسکا یکی از آنهاست که طرح دولت بایدن برای لغو میلیاردها بدهی وام دانشجویی برای میلیون‌ها وام گیرنده را به چالش کشید. در حال حاضر چند چالش قانونی برای این طرح وجود دارد. مدار هشتم، هیئتی متشکل از سه قاضی، حکم درخواستی را تایید کرد.